KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Po porannym wyścigu Formuły 2

Tuż po rozegranym z rana wyścigu F3, na tor w Montmelo wyjechali kierowcy Formuły 2. Po sobotnim dłuższym wyścigu, w niedzielę kierowcy ścigali się w tzw. „sprincie”. Dystans zawodów wyraźnie zmniejszono. Z 37 okrążeń w niedzielę kierowcy mieli do pokonania 26 „kółek”.

Pierwszy na starcie ustawił się Callum Iliot. Za jego plecami byli Jordan King i Antoine Hubert. Wczorajszy zwycięzca i lider klasyfikacji generalnej, Kanadyjczyk Nicholas Latifi był 8. 5 ustawił się bardzo szybki, acz niemający szczęścia w tym sezonie Włoch Luca Ghiotto.

Niesamowity start zaliczył Antoine Hubert. Francuski mistrz GP3, gdy tylko zgasły czerwone światła, z 3 pozycji „wyskoczył” na prowadzenie. Drugi był Holender Nyck de Vries. Na 2 okrążeniu pojawiły się płomienie w aucie Nobuharu Matsushity. Japończyk musiał wycofać się z dalszej jazdy, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

Wyścig wznowiono na 5 okrążeniu. Od razu De Vries postanowił zaatakować Huberta, a co za tym idzie, pozycję lidera. Początkowo Francuz się bronił, ale gdy uaktywniono DRS nie miał już nic do powiedzenia. De Vries objął prowadzenie. Do góry piął się też Ghiotto – wyprzedził Jacka Aitkena i był 6, bowiem w zamieszaniu po starcie stracił dwie pozycje.  Dobrym tempem jechał Guanyu Zhou. Tymczasem Ghiotto zyskiwał kolejne pozycję, tym razem „przeskakując” Jordana Kinga i partnera z teamu Zhou.

Antoine Hubert stracił drugie miejsce na rzecz Calluma Iliotta. Z tyłu czołówkę gonił Latifi. W drugim sektorze wyprzedził Seana Gelaela. Skorzystał też na nieudanym ataku Aitkena na Jordania Kinga. Brytyjczyk wyjechał poza tor w pierwszym zakręcie i stracił pozycję na rzecz kanadyjskiego juniora ekipy Williams.

Na 17 „kółku”Ghiotto wyprzedził Huberta i był już 3. Następne kilka okrążeń pozbawione było już walki w czołówce. Kierowcy „rozjechali się” i nie mieli ze sobą„bezpośredniego” kontaktu. Nicholas Latifi i Luca Ghiotto walczyli tylko o punkty za najszybsze okrążenie. Włoch dzięki temu regularnie odrabiał czas do Calluma Iliotta i niespodziewanie włączył się do walki o 2 miejsce. Na ostatnim okrążeniu, piątkowy zdobywca pole position wyprzedził kierowcę juniorskiej ekipy Saubera i wskoczył na pozycję wicelidera. W tym samym czasie Guanyu Zhou wyprzedził Antoine Huberta i awansował na 4 miejsce. Dopiero szósty na mecie był lider mistrzostw świata Nicholas Latifi. Dodatkowo zdobył dwa punkty za najszybsze okrążenie. Pierwsze zwycięstwo w sezonie odniósł Holender Nyck de Vries.

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi