KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Nieco statystyk przed GP Hiszpanii

Po czterech wyścigach Formuła 1 znów przybywa do Europy. Na torze w Barcelonie kierowcy i zespoły po raz kolejny będą mogli udowodnić swoją szybkość. Kto przywiezie poprawki? Kto zaskoczy nas najbardziej? Czas pokaże – tymczasem rzućmy okiem na statystyki związane z wcześniejszą rywalizacją na torze w Katalonii…

O torze i wyścigu:
1002 Grand Prix Formuły 1 w historii.
66 okrążeń x 4,655 km = 307,230 km
Rekord okrążenia: 1:18.441 – Daniel Ricciardo (Red Bull – TAG Heuer, 2018)
Rekord kwalifikacji: 1:16.173 – Lewis Hamilton (Mercedes, 2018)
49 wyścig w Hiszpanii
29 na torze w Barcelonie (lata 1991-2018 plus nadchodząca runda)

Pole position (kierowca):
7 – Michael Schumacher
4 – Lewis Hamilton
2 – Kimi Räikkönen, Mika Hakkinen, Mark Webber, Nico Rosberg
1 – Gerhard Berger, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Fernando Alonso, Felipe Massa, Jenson Button, Pastor Maldonado

Pole position (zespół):
7 – Ferrari
6 – Mercedes
5 – Williams
4 – McLaren

2 – Red Bull, Benetton
1 – Renault, Brawn GP

Pole position (dostawca silników):
10 – Mercedes
9 – Renault

7 – Ferrari
1 – Honda, Ford Cosworth

Najszybsze okrążenie (kierowca):
7 – Michael Schumacher
4 – Lewis Hamilton
2 – Mika Hakkinen, Giancarlo Fisichella, Felipe Massa, Rubens Barrichello
1 – Kimi Räikkönen, Romain Grosjean, Sebastian Vettel, Daniil Kvyat, Daniel Ricciardo, Ricardo Patrese, Nigel Mansell, Damon Hill, Esteban Gutierrez

Najszybsze okrążenie (zespół):
9 – Ferrari
4 – McLaren
3 – Williams
2 – Mercedes, Red Bull, Benetton
1 – Renault, Toro Rosso, Jordan, Brawn GP, Lotus, Sauber

Najszybsze okrążenie (dostawca silników):
11 – Ferrari
7 – Mercedes
6 – Renault
2 – Ford Cosworth
1 – Peugeot, TAG Heuer

Zwycięstwo w wyścigu (kierowca):
6 – Michael Schumacher
3 – Lewis Hamilton, Mika Hakkinen
2 – Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Nigel Mansell
1 – Sebastian Vettel, Max Verstappen, Alain Prost, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Felipe Massa, Jenson Button, Mark Webber, Pastor Maldonado, Nico Rosberg

Zwycięstwo w wyścigu (zespół):
8 – Ferrari
6 – Williams
4 – McLaren, Mercedes

3 – Red Bull
1 – Renault, Benetton, Brawn GP

Zwycięstwo w wyścigu (dostawca silników):
10 – Renault
9 – Mercedes

8 – Ferrari
1 – TAG Heuer

Pozycja na gridzie dająca zwycięstwo:
5 – Fernando Alonso (2013)
4 – Max Verstappen (2016)
3 – Michael Schumacher (1996)
2 – Sebastian Vettel (2011), Mika Hakkinen (2000), Damon Hill (1994), Nigel Mansell (1991)
1 – Lewis Hamilton (2014, 2017, 2018), Kimi Räikkönen (2005, 2008), Nico Rosberg (2015), Pastor Maldonado (2012), Mark Webber (2010), Jenson Button (2009), Felipe Massa (2007), Fernando Alonso (2006), Michael Schumacher (1995, 2001-2004), Mika Hakkinen (1998-1999), Jacques Villeneuve (1997), Alain Prost (1993), Nigel Mansell (1992)

Obecność na podium (kierowca):
12 – Michael Schumacher
7 – Lewis Hamilton, Fernando Alonso
5 – Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel
4 – David Coulthard, Rubens Barrichello
3 – Jean Alesi, Mika Hakkinen, Jacques Villeneuve, Felipe Massa
2 – Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Nigel Mansell, Alain Prost, Juan Pablo Montoya, Jarno Trulli, Mark Weber, Jenson Button, Nico Rosberg
1 – Valtteri Bottas, Riccardo Patrese, Ayrton Senna, Mark Blundell, Damon Hill, Johnny Herbert, Gerhard Berger, Olivier Panis, Giancarlo Fisichella, Pastor Maldonado

Obecność na podium (zespół):
25 – Ferrari
14 – McLaren
10 – Williams
8 – Red Bull
7 – Mercedes, Benetton
5 – Renault
2 – Brawn GP, Lotus
1 – Tyrrell, Prost, BAR, Toyota

Obecność na podium (dostawca silników):
25 – Ferrari
24 – Renault

22 – Mercedes
4 – Ford Cosworth
3 – TAG Heuer
2 – BMW
1 – Honda, Yamaha, Mugen Honda, Toyota

Okrążenia na prowadzeniu (kierowca):
411 – Michael Schumacher
185 – Mika Hakkinen
173 – Lewis Hamilton
149 – Fernando Alonso
137 – Kimi Räikkönen
111 – Nigel Mansell
77 – Sebastian Vettel
76 – Nico Rosberg
73 – Jacques Villeneuve
66 – Mark Webber
56 – Felipe Massa
55 – Alain Prost
41 – Rubens Barrichello
40 – Damon Hill
38 – Max Verstappen
37 – Pastor Maldonado
33 – Jenson Button
30 – Daniel Ricciardo
17 – Gerhard Berger
8 – Jarno Trulli
6 – David Coulthard
5 – Nick Heidfeld
3 – Valtteri Bottas
2 – Esteban Guttierez
1 – Giancarlo Fisichella, Riccardo Patrese, Jean Alesi, Ayrton Senna

Okrążenia na prowadzeniu (zespół):
577 – Ferrari
317 – Williams
294 – McLaren

233 – Mercedes
175 – Red Bull
93 – Benetton
66 – Renault
65 – Brawn GP
6 – Lotus
5 – BMW Sauber
2 – Sauber

Okrążenia na prowadzeniu (dostawca silników):
579 – Ferrari
566 – Mercedes

562 – Renault
68 – TAG Heuer
27 – Ford Cosworth
18 – Honda
8 – Peugeot
5 – BMW

Zdobyte tutaj punkty*:
137 – Sebastian Vettel
129 – Lewis Hamilton
124 – Fernando Alonso
118 – Michael Schumacher
91 – Kimi Räikkönen
67 – Nico Rosberg
63 – Felipe Massa
62 – Mark Webber
59 – Daniel Ricciardo
50 – Valtteri Bottas
50 – Jenson Button
40 – Max Verstappen
32 – Mika Hakkinen
32 – Rubens Barrichello
30 – David Coulthard
26 – Sergio Perez
25 – Pastor Maldonado
22 – Carlos Sainz
21 – Romain Grosjean
20 – Nigel Mansell
20 – Jean Alesi
19 – Jacques Villeneuve
19 – Juan Pablo Montoya
17 – Ralf Schumacher
17 – Jarno Trulli
16 – Alain Prost
14 – Robert Kubica
13 – Damon Hill
12 – Giancarlo Fisichella
11 – Nick Heidfeld
11 – Kamui Kobayashi
10 – Esteban Ocon
10 – Nico Hulkenberg
8 – Ayrton Senna
8 – Gerhard Berger
8 – Johnny Herbert
8 – Kevin Magnussen
7 – Riccardo Patrese
7 – Olivier Panis
6 – Eddie Irvine
6 – Adrian Sutil
6 – Paul di Resta
5 – Heinz-Harald Frentzen
5 – Takuma Sato
4 – Mark Blundell
4 – Pascal Wehrlein
4 – Daniil Kvyat
3 – Pierluigi Martini
3 – Alexander Wurz
3 – Cristiano da Matta
2 – Michele Alboreto
2 – Michael Andretti
2 – Heikki Kovalainen
2 – Kazuki Nakajima
1 – Pedro Diniz
1 – Ralph Firman
1 – Jaime Alguersuari
1 – Charles Leclerc

*dla ścisłości, w latach 1991-2002 obowiązywała punktacja 10-6-4-3-2-1, 2003-2009 punktacja 10-8-6-5-4-3-2-1, od 2010 obecna 25-18-15-12-10-8-6-4-3-1, więc powyższe punktowe zestawienie nie jest w pełni miarodajne, dla przykładu Schumacher za pięć zwycięstw zgarnął tyle samo punktów, co Hamilton za dwa itp.

I w związku z tym pytanie do Was – tory takie jak Monza czy Silverstone będą obfitować w jeszcze dłuższe wykazy kierowców, a zatem… skupiać się tylko i wyłącznie na zawodnikach i zespołach obecnych w 2019 roku w stawce, czy publikować wszystko o wszystkich?

Przemysław Garczyński

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 22 marca
godz. 02:30 FP1
godz. 06:00 FP2

Sobota, 23 marca
godz. 02:30 FP3
godz. 06:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 24 marca
godz. 05:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum