KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Azerbaijan Grand Prix - Practice Day - Baku, Azerbaijan

Na f1.com znów pozytywnie o Kubicy. „Może jeszcze robić to, na co się pisał”

Oficjalna strona Formuły 1 opublikowała obszerny wywiad z Robertem Kubicą autorstwa Lawrence Barretto, w którym opisywane są problemy, jakie Williams ma w tym sezonie oraz ich przyczyna. Robert przyznaje w nim, że nie żałuje powrotu do F1 i cieszy się jazdą, licząc na poprawę sytuacji.

„Naszym realistycznym celem był gładki start sezonu. Ważne było rozpoczęcie z pozytywnym rozmachem, tak abyśmy mogli skupić się na poprawianiu samochodu i próbie ustawiania go w najlepszym oknie operacyjnym. Niestety, sytuacja na testach była nieco inna” – mówi Robert i wspomina przedsezonowe testy w Barcelonie: „To było bardzo rozczarowujące. Pierwszy test w Barcelonie był najważniejszym testem mojego życia, gdyż wracałem po długiej przerwie. To była moja jedyna szansa dla mnie by skupić się na sobie, zdobyć wiedzę o samochodzie i przygotować się do powrotu. To postawiło mnie i zespół w skomplikowanym położeniu i musiałem użyć pierwszego grand prix by to odzyskać i zrozumieć rzeczy, które miałem poznać w Barcelonie”.

Barretto przypomina wypadek Roberta Kubicy, przypominając o jego obrażeniach i długiej rehabilitacji: „Pomimo brutalnej serii operacji i latach trudnej fizjoterapii, marzenia o byciu jeszcze raz na najwyższym poziomie oraz jego determinacja sprawiły, że kontynuował swój powrót i dostał się na orbitę zainteresowania zespołów Formuły 1. Tak ciężka praca nad otrzymaniem tej szansy, a potem tak duże opóźnienie przygotowań oraz tempo samochodu musiały być trudne do przełknięcia. Z tego, co widzieliśmy w pierwszych czterech wyścigach, samochód jest wolny i trudny w prowadzeniu, a zarówno Kubica, jak i jego partner George Russell byli najwolniejsi zarówno w każdym wyścigu, jak i każdych kwalifikacjach sezonu”.

To zmusiło Roberta Kubicę do zmiany swoich oczekiwań.

„Trzeba to zaakceptować i potem zareagować na sytuację, w której się znalazłeś. Nie żałuję jednak podpisania kontraktu wyścigowego. To może brzmieć dziwnie, ale podoba mi się to, że wróciłem. To zapewne dlatego, że tak długo byłem poza sportem. Wiem, że mamy problemy i jesteśmy wolni, a wyścigi są trudne, ale cieszę się Formułą 1. Wiem, skąd tu przyszedłem, czego dokonałem, by tu być. Czasem można jednak wyciągnąć pozytywy z trudnych sytuacji, mimo że dla wielu osób nie jest to łatwe. Muszę mieć pewność, że poprawię się jako kierowca. Wiele się nauczyłem i teraz muszę zbudować na tym lepszą dyspozycję. To coś, na co czekam.

Następnie Barretto ponownie pisze o Kubicy w przyjemnych słowach: „Jest znany ze swojego dobrego feedbacku technicznego, co było jednym z powodów, dla których Williams go zakontraktował na ubiegły rok i teraz awansował na kierowcę wyścigowego. Jeździ dla zespołu z poświęceniem i wolą bycia zaangażowanym w prace poza sceną, oferując wiedzę i doświadczenie, które zdobył podczas swojej pracy w BMW Sauber i Renault”.

„Kierowcy nie mogą jednak zaprojektować czy zbudować nowych części. Mamy jednak z George`m jasną wizję tego, co się dzieję i możemy przedstawiać swoje uwagi w tak precyzyjny sposób, w jaki jesteśmy w stanie. Dobrze być zaangażowanym. To jeden z powodów, dla których tu jestem. Jestem szczęśliwy mogąc pomóc, angażując się, gdy jestem o to proszony. Dobrze jest jednak też pozwolić innym skupić się na ich pracy i wycofać, gdy trzeba. Koniec końców, kierowca ma na to wszystko mały wpływ” – mówi Robert.

Przyznaje on również, że sytuacja w zespole nie jest łatwa.

„Nikt nie jest zadowolony z naszego położenia i woleli byśmy widzieć Williamsa wyżej w klasyfikacji. Dobrze byłoby mieć mniej zmartwień. Czulibyśmy się bardziej komfortowo, a ja mógłbym skupić się na swojej formie. To jest coś, czego potrzebujemy” – podkreśla Polak.

Mimo to, pozostaje on w miarę pozytywnie nastawiony do przyszłości.

„Nie jestem sfrustrowany, szczerze. Wszyscy próbują robić co w ich mocy z tym, co mamy, ale kiedy patrzy się na to, jak bardzo z tyłu jesteśmy i jak cię to ogranicza jako kierowcę, to jest trudno. Z drugiej strony, dobrze że stało się to teraz i że możemy próbować, co się dzieje na tym etapie sezonu. Musimy znaleźć rozwiązanie i miejmy nadzieję, że zajmie to mniej czasu niż myślimy” – zaznacza Kubica.

Barretto kończy tekst cytatem Riccardo Ceccarelliego: „Jest jedynym kierowcą zdolnym do prowadzenia auta F1 z takimi ograniczeniami”. „Ta twardość, połączona z jego pozytywnym nastawieniem, wstawia Kubicę w pozycji do wyjścia z tego bardzo trudnego doświadczenia i robienia tego, do czego się pisał”.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi