KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Latifi wygrywa pierwszy wyścig F2 w Barcelonie

Ostatnim sobotnim wydarzeniem na torze Circuit de Barcelona-Catalunya był rozegrany o godzinie 16:40 pierwszy wyścig F2.

Z pole position ruszał Luca Ghiotto, drugi był Nicholas Latifi.

Mimo zajętego 5 miejsca w kwalifikacjach, Jack Aitken cofnięty został o 3 pozycje. Identyczną karę otrzymał jego partner z zespołu Dorian Boccolaci. Było to efektem założenia nieregulaminowej deski pod podłogą w bolidach zespołu Campos. Ukarani na starcie byli też Mahaveer Raghunatan i Tatiana Calderon. Ich przesunięcia były z kolei konsekwencją „wybryków” jeszcze z wyścigu w Baku.

Już na okrążeniu formującym awarię auta zanotował Juan Manuel Correa. Wizytował on mechaników i do wyścigu musiał ruszać z alei serwisowej.

Na samym starcie fatalnie z pól ruszył zwycięzca wczorajszych kwalifikacji, Włoch Luca Ghiotto. Stracił mnóstwo pozycji. Liderem wyścigu został jego partner z zespołu UNI-Virtuosi, Chińczyk Guanyu Zhou. Na pierwszym okrążeniu zamieszanie wywołała kolizja aut Micka Schumachera i Giuliano Alesi. Jeszcze przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa na tor, przebijający się z 5 miejsca Ghiotto został uderzony przez Boccolaciego i spadł jeszcze w głąb stawki. Francuz za ten błąd został ukarany przejazdem przez „boksy”.

Na 7 okrążeniu, prowadzący kierowcy zjechali do mechaników. Po wymianie kół na torze utrzymał się status quo.
W tym samym czasie problemy techniczne dotknęły Nikitę Mazepina. Bardzo powoli poruszał się po torze i zjechał do swoich serwisantów. Podczas gdy liderzy zmieniali koła, Jack Aitken wyprzedzał ładnym manewrem Seana Gelaela. Tymczasem na prowadzeniu, niespodziewanie, znalazł się Ralph Boschung. Najwyżej z już odwiedzających aleję serwisową znajdował się Schumacher. Kolejne pozycje tracił Matsushita. Najpierw wyprzedził go Nyck de Vries, później Aitken. Z powodu kłopotów z bolidem z wyścigiem pożegnał się, piąty w klasyfikacji generalnej, Brazylijczyk Sergio Sette Camara z teamu DAMS.

Na 17 okrążeniu byliśmy świadkami dwóch ciekawych manewrów. Correa obronił się przed Schumacherem, a Boschung odparł atak Huberta. Obaj swoje pozycje utrzymali jeszcze tylko kilka „kółek” i poddali się naporowi rywali.
Na 25 pętli Jack Aitken wyprzedził też Nycka de Vries. Okrążenie później zjechał po nowe opony Ralph Boschung. Holender, choć na miększej mieszance, wyjechał na tor dopiero na 12 pozycji. W międzyczasie Calum Iliot wyprzedził Nobuharu Matsushitę. W końcówce, na drugi pit stop w wyścigu zmuszony był zjechać Mick Schumacher. Po opuszczeniu alei serwisowej zetknął się z Juanem Manuelem Correą, urywając przednie skrzydło i jednocześnie kończąc wyścig Amerykanina.

Pośród kierowców liczących się w walce o podium, Nicholas Latifi dogonił, a w końcu wyprzedził Guanyu Zhou. Gdy Hubert zjechał z pierwszego miejsca na pit stop, jego ekipa popełniła błąd i na torze znalazł się dopiero na 9 pozycji. Bardzo dobrą 2 lokatę stracił też, wyprzedzony przez Aitkena, Zhou. Bardzo dobrze pojechał zaś Luca Ghiotto i mimo perypetii z początku wyścigu, na mecie zameldował się czwarty.

Wyścig wygrał Nicholas Latifi z zespołu DAMS. Punkty za najszybsze okrążenie zgarnął Jordan King, który zawody rozpoczął na twardych oponach, by końcówkę pokonać na miękkiej mieszance.

blank

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi