KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Monaco Grand Prix - Thursday - Monte Carlo, Monaco

Kubica znalazł pozytyw z czwartku, ale Williamsowi w Monako jest jeszcze trudniej

Bardzo zgodni byli dziś kierowcy Williamsa odnośnie tempa i zachowania ich bolidów w pierwszych treningach przed Grand Prix Monako. Obaj nie ustrzegli się błędów i zdają sobie sprawę z tego, że by uzyskać niezły wynik trzeba będzie dużo ryzykować. Przeczytajcie ich wypowiedzi.

„Jak zawsze w przypadku Monako, pierwsze treningi to aklimatyzacja do unikalnej natury toru. Nasz program w pierwszym treningu skupiał się na daniu kierowcom wystarczającej liczby czasu na torze, by mogli zbudować swoją pewność siebie w samochodzie. Pozwoliło to inżynierom sprawdzić temperatury samochodu, które są pod kontrolą. W drugim treningu, gdy tor nabierał przyczepności, byliśmy w stanie przyjrzeć się kwestii zarządzania opon by przygotować się do kwalifikacji i wyścigu. Teraz mamy dodatkowy dzień na przyjrzenie się danym przed ustawianiem samochodu w trzecim treningu. Obaj kierowcy wykonali dobrą pracę z jedynie drobnym obrotem Roberta rano i spłaszczeniem opon przez George`a. Spowodowało to drobne zmiany w naszym programie. Zespół w Grove wykonał świetną pracę, dostarczając nam części przeznaczonych wyłącznie na Monako i wszystkie spisują się dobrze” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Robert Kubica dokładnie nakreślił problemy Williamsa w Monako, które powodują, że kierowcy są zmuszeni podejmować znaczne ryzyko, jeżeli chcą wycisnąć więcej z bolidu.

„Nie mogłem doczekać się powrotu do samochodu w Monako. Biorąc pod uwagę brak przyczepności, który mamy i problemy z ogólnym dociskiem i przyczepnością całego samochodu, Monako nie jest najłatwiejszym miejscem do jazdy. Niestety feeling nie jest dobry, co było do przewidzenia. Liczysz zawsze na miłą niespodziankę, ale nie ma cudów. Kiedy brakuje ci ogólnej przyczepności, to Monako uwypukla to nawet bardziej i robi się jeszcze trudniej by cisnąć samochodem gdy nie masz wystarczającej pewności, że będziesz w stanie wycisnąć coś z jazdy”.

„Feeling był jaki był, jakiego można było się spodziewać. Nie jest to auto łatwe do prowadzenia tutaj. Było tak, jak się spodziewaliśmy. Nie było różnic między 1. a 2. treningiem w bolidzie. Warunki na torze się jednak zmieniają. Wszystko sprowadza się do tego, ile ryzyka trzeba dziś podjąć żeby wykręcać dobry rezultat. W pierwszym treningu Red Bull jechał przede mną i zgubiłem docisk. W sobotę widoki będą takie, jakie będzie niebo” – powiedział Robert Kubica w rozmowie z Eleven Sports po 1. treningu.

Polak był jednak w stanie znaleźć jakieś pozytywy z dzisiejszych jazd.

„Pozytywne było to, że wracając tu po 9 latach, wskoczyłem do samochodu i już pierwsze okrążenia były niezłe” – dodał Kubica.

Ze słowami Roberta zgadza się George Russell.

„Byliśmy prawdopodobnie wolniejsi niż chcieliśmy i może nawet niż oczekiwaliśmy. W Monako trzeba mieć pewność w samochodzie i stałość auta. W tym momencie nam tego brakuje. Nie jestem tym zaskoczony” – mówi Anglik, który cały czas uważa, że trzeba z tej sytuacji starać się wycisnąć jak najwięcej i kontynuować naukę. Wierzy on, że tempo Williamsa w wyścigu będzie lepsze.

„Było jednak fajnie i ekscytująco jeździć bolidem F1 po tych ulicach. Miałem frajdę, szczególnie podczas jazdy z małymi obciążeniami paliwem, próbując wycisnąć maksimum i było to dobre doświadczenie” – powiedział Russell.

Uważa on, że gorsze wyniki Williamsa w Monako, nie będą dramatem.

„Monako to bardzo szczególny tor i jeżeli zrobimy krok w tył podczas tego weekendu, to nie będziemy bardzo zawiedzeni, bo Monako nie jest relewantne na resztę roku. Tempo w Barcelonie było znacznie lepsze, a był to bardziej reprezentatywny tor” – powiedział George.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi