KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Wywiad tvp Kubica

Kubica: „Gdybym mógł cofnąć czas, z chęcią bym to zrobił” [Aktualizacja]

TVP Sport opublikowało kolejne fragmenty 18-minutowej rozmowy z Robertem Kubicą. Polak mówi nie tylko o swojej obecnej sytuacji, ale również o przeszłości, byciu inspiracją dla innych w trudnej sytuacji oraz kwestii problemów z podwoziem. Obejrzyjcie całość!

„Formuła 1 szybko się zmienia i miejmy nadzieję, że w tym roku też będzie szczęśliwy happy end. Myślę, że nie będziemy mieli podiów i myślę, że będziemy mieli problemy ze zdobyciem punktów. Myślę, że nawet gdyby inne zespoły zamroziły swoje prace nad bolidami, to nadal nam będzie bardzo trudno walczyć z nimi o punkty. Ale możemy się zbliżyć i to będzie realny cel w tym sezonie” – powiedział Robert.

Polak mówi, dlaczego forma Williamsa jest w tym sezonie tak słaba.

„Może wiem, co nam dolega, ale nie mogę z tym nic zrobić. Kierowcy nie są odpowiedzialni za budowę bolidu, bo prace nad bolidem rozpoczęły się na początku ubiegłego roku. W tym roku w zimie nikt nie wiedział gdzie jest. Każdy myśli, że w zimie zrobił dobrą robotę, ale w F1 nie wszystko zależy od ciebie. Potem na testach okazuje się, że to, co miało być dobre, nie jest dobre. Te opóźnienia też nam nie pomogły, ale to też nie jest tak, że gdybyśmy ich nie mieli, to dziś walczylibyśmy o punkty”.

Robert opowiadał również o sytuacji z 2010 roku, kiedy to Renault jako ostatnie wprowadziło system F-Duct. „Gdybyśmy mieli ten system 3 tygodnie wcześniej w Walencji, to bym tam wygrał, a tak to byłem 4.” – wspomina Kubica.

Mowa była także o jeździe w Monako 10 lat temu i bardzo słabym sezonie 2009 BMW Sauber: „W 2009 roku myślałem, że nie może być gorzej, a teraz chciałbym mieć tak samo złe odczucia jak wtedy” – stwierdził Robert.

Robert potwierdził, że w Barcelonie tylko George Russell testował pewne elementy i stąd mogła brać się różnica w ocenie poprawek Williamsa.

„Jestem w F1 dłużej i widziałem więcej i czasami wiem, ile czasu jest potrzebne na niektóre rzeczy. To kwestia oceny” – stwierdził.

Padło również bardzo fajne pytanie o różnice w podwoziach samochodów Williamsa. Kubica powiedział: „Do podwozi żadnych uwag nie mieliśmy, to jakiś mit, który funkcjonuje”.

Co teraz musi zrobić Williams?

„Najważniejsze jest teraz realnie ocenić sytuację i nie szukać wymówek. Każdy musi mieć świadomość tego, czego nam brakuje. Wszyscy koncentrują się na prędkości, docisku, aerodynamice, a zapominają, że można zrobić dobrze rzeczy w różnych aspektach. Ważne żebym ja jako kierowca teraz eliminował swoje błędy i poprawiał się, żeby móc – jeżeli nadejdzie okazja – móc ją wykorzystać” – powiedział Kubica.

Robert mówił również o Nikim Laudzie: „Takich ludzi jest coraz mniej. W stu procentach wyścigowiec, zero polityki, zawsze mówił prosto z mostu. Ekstremalne wydarzenia w życiu danych ludzi ciężko oceniać, a już na pewno nie należy ich porównywać. Wróciliśmy na tor po wypadkach i to nas łączy. Jeśli mógłbym cofnąć czas, chętnie bym to zrobił, ale jest mi miło, jeżeli moja historia jest dla kogoś przykładem w trudnych chwilach i mam nadzieję, że uda im się dzięki temu pokonać przeciwności”.

Całą rozmowę zobaczycie poniżej:

Aktualizacja

 

Jedna z wypowiedzi Roberta Kubicy znalazła się w podsumowaniu najciekawszych komunikatów radiowych na oficjalnym kanale Formuły 1.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi