KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Ile ekipy wydały na naprawy w 2019 roku?

Portal Formulanewslive policzył jakie koszty, od początku sezonu, na naprawę bolidów poniosły poszczególne zespoły Formuły 1.

Najbardziej kosztowny w tym sezonie okazał się jak dotąd wypadek Pierre’a Gasly z przedsezonowych testów w Barcelonie. Zespół Aston Martin Red Bull Racing zapłacił za rekonstrukcję jego auta aż przeszło 2 200 000 $. Pozostając przy lutowych wydarzeniach, za naprawy bolidu musiał też zapłacić zespół Scuderia Ferrari. Sebastian Vettel wypadł z toru i zniszczył m. in. przednie zawieszenie i skrzydło. Wypadek ten kosztował jednak nieporównywalnie mniej, jedynie niecałe 500 000 $.

Australijska Grand Prix najdroższa okazała się dla zespołu Renault. Tuż po starcie, na pobocze wyjechał, uszkadzając swój samochód, lokalny bohater, Daniel Riccardo. Jego zniszczenia wyceniono na ok 270 000 $. W trakcie całego weekendu najpoważniej wyglądała jednak przygoda Alexandra Albona z Toro Rosso. Włoski team, co jest zaskoczeniem, nowe części wycenił „jedynie” na 250 000 $. Nieco mniej kosztownych napraw dokonały też ekipy Mercedes (Lewis Hamilton, podłoga) i Williams (Robert Kubica, m. in tylna oś).

W Bahrajnie, zespoły F1 na naprawy bolidów wydały w sumie ok 1 200 000 $. Najbardziej kosztowny okazał się wypadek Lance’a Strolla. Za jego „występ” zespół Racing Point zapłacił 415 000 $. Kanadyjczyk swój „wyczyn” powtórzył w trakcie testów, jakie po GP Bahrajnu odbyły się na torze Sakhir. Tym razem straty wyniosły 247 000 $.

Po wyścigu na Bliskim Wschodzie kierowcy i teamy przeniosły się do Szanghaju na Grand Prix Chin – 1000 wyścig w historii F1. Jubileusz hucznie uczcił Taj Alexander Albon z Toro Rosso. Tym razem zniszczenia w jego bolidzie wyceniono na 2 195 000 $. Także obaj kierowcy McLarena narazili swój zespół na koszty. Carlos Sainz i Lando Norris „solidarnie” obciążyli ekipę wydatkami po 245 000 $. Budżety swoich ekip uszczuplili też Danił Kvyat z Toro Rosso i Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen z Haasa.

Ostatnim uwzględnionym w wyliczeniach dokonanych przez portal wyścigiem jest Grand Prix Azerbejdżanu. W Baku najdroższa okazała się „studzienkowa” przygoda Georgea Russella z FP1. Team Williams, aby zrekonstruować bolid Brytyjczyka (na kolejne GP, bo jak wiemy w Baku pojechał autem rezerwowym) zespół musiał „wyjąć z kieszeni” 1 200 000 $. Na szczęście, koszty te zespołowi z Grove oddać ma organizator kwietniowej Grand Prix. Biednemu jednak wiatr w oczy i incydent Russella nie był jedynym wydarzeniem w ten weekend obciążającym finanse teamu Williams. W kwalifikacjach swój bolid rozbił Robert Kubica. Aby Polak mógł wystartować w wyścigu, zespół na naprawę jego auta wyłożył 545 000 $. Bliźniaczy wypadek, a co za tym idzie identyczne koszty, kilka minut później spowodował Charles Leclerc ze Scuderii Ferrari. Podczas samego wyścigu uszkodzenia dotknęły też Daniła Kvyata i Daniela Ricciardo.

W drugi weekend maja Formuła 1 wróciła do Europy. W dniach 10 -12 odbyło się Grand Prix Hiszpanii na torze Circuit de Barcelona – Catalunya. Wprawdzie Formulanewslive swój raport opublikowała przed wyścigiem w Montmelo, możemy oszacować, że ponownie największa koszty poniósł zespół Williams. W FP3 swój pojazd rozbił George Russell. W aucie Brytyjczyka trzeba było wymienić m. in. skrzynię biegów, więc koszty wyniosły ok 600 000 $. W kwalifikacjach przednie skrzydło urwał też Nico Hulkenberg, a w samym wyścigu kolizję zaliczyli Lance Stroll z Racing Point i Lando Norris z McLarena.

W skutek tych wyliczeń, zastanawiające wydają się perypetie Roberta Kubicy z uszkodzoną na początku sezonu podłogą bolidu. Teoretycznie jedną z najtańszych, a jakże istotnych części w F1.

blank

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum