KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Mark Hughes F1 Robert Kubica

Hughes: Wielki krok w powrocie Roberta Kubicy

„Grand Prix Monako pokazało, że Robert Kubica przezwyciężył przeszkody w swoim powrocie do F1. Teraz potrzebuje już tylko szybszego samochodu” – pisze dziennikarz Mark Hughes, odnosząc się do formy Polaka w ostatnim wyścigu.

„Przejazd po przejeździe podczas treningów miał małą przewagę nad George Russellem – po raz pierwszy. Został powstrzymany w kwalifikacjach tylko przez ruch na torze podczas okrążenia wyjazdowego i nie był w stanie wprowadzić opon w prawidłowe okno temperatury. Gdyby nie to, wydawał się być w stanie pokonać jeden z najszybszych i największych talentów w F1 na ulicach Monako – na torze, przy okazji którego były największe wątpliwości w sprawie Kubicy i jego zdolności skręcania kierownicą” – pisze Hughes, zaczynają swój tekst.

„W wyścigu był w stanie przebić się kilka miejsc do przodu, w tym przed swojego kolegę z zespołu. Założeniem w Williamsie, jak w większości zespołów, jest to, że priorytet w strategii ma kierowca, który jest z przodu. Na okrążeniu 11, kiedy wyjechał samochód bezpieczeństwa, Kubica został, a Russell zjechał. To – w połączeniu z atakami Antonio Giovinazziego, z których jeden sprawił obrót Kubicy, zrobiło Russellowi wyścig. Był w stanie wyprzedzić Kubicę gdy ten stał obrócony przez Giovinazziego i miał nowe opony. Po tym opóźnieniu, Kubica nie był w pozycji do wyprzedzania partnera z zespołu. Szkoda, że nie zjechał do boksów w odpowiednim czasie” – powiedział

„W Williamsie myślano w trakcie podejmowania decyzji, że zbliża się deszcz i że strategia pozostania na torze by uniknąć dodatkowego postoju będzie dobra. Ale deszcz nie przyszedł, a wcześniej strategie zostały rozdzielone.

„W zespole mającym problemy tak daleko z tyłu, to był wyjątkowy pech dla Kubicy. Starał się pohamować swój temperament, aby nie pogarszać relacji z zespołem. Niekonsekwencja dotycząca dwóch samochodów z początku sezonu tylko wzmogły napięcie. Ten problem wydaje się być już za nimi”.

„Zespół nadal patrzy na Russella jako kierowcę, od którego oczekuje się automatycznie zmaksymalizowania samochodu w kwalifikacjach i wyścigu. Ale w Monako to Kubica pokazał po raz pierwszy, że jest zdolny przeciwstawić się temu założeniu. Taka elastyczność nie powinna dziwić, biorąc pod uwagę to, co przeszedł Robert po swoim wypadku. Jeżeli utrzyma taką formę i jeżeli od czasu do czasu pokona w kwalifikacjach lub wyścigu Russella, wówczas żywotny krok w jego niesamowitym powrocie będzie osiągnięty. Wszystko czego będzie potrzebował, to szybszy samochód. Jego forma w porównaniu z Russellem w kilku najbliższych wyścigach będzie kluczowa” – kończy Hughes.

Źródło: motorsportmagazine.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi