Oglądaj F1 online       KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI    MUNDIAL

logo-powrot-roberta

Oglądaj F1 w Eleven           KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    MUNDIAL

MENU:

Mark Hughes F1 Robert Kubica

Hughes: Coś tu jest nie tak

Nie tylko polscy kibice, ale również niektórzy dziennikarze uważają, że strata Roberta Kubicy w Grand Prix Hiszpanii do George Russella była zbyt duża, a jego główne zastrzeżenie wzbudził brak rozwoju auta w porównaniu z pierwszym treningiem.

O tym, że Robert Kubica potrafi być bardzo powtarzalnym kierowcą mogliśmy przekonać się już wielokrotnie po jego powrocie. Dlatego bardzo dziwił w miniony weekend fakt, że Polak poprawił się o zaledwie 0,6 sekundy w kwalifikacjach w porównaniu z pierwszym treningiem, w którym były podobne warunki, ale tor był gorzej nagumowany, a Kubica jeździł z większym obciążeniem. Była to zdecydowanie najniższa poprawa spośród wszystkich kierowców. Inni poprawiali się o minimum 1,5 sekundy.

Zauważył to Hughes w swoim podsumowaniu zmagań w Barcelonie.

„George Russell był szybszy w Williamsie z niecodziennym zapasem, a samochód Roberta Kubicy pogarszał się zamiast rozwijać w trakcie weekendu, będąc coraz bardziej nadsterownym. W piątek zrobił czas gorszy o 0,3 sekundy od swojego ostatecznego czasu w kwalifikacjach, biorąc pod uwagę twarde opony, gorszy tryb silnika i znacznie większe obciążenie paliwem. Coś tu jest nie tak” – napisał dziennikarz motorsportmagazine.

Wystarczy spojrzeć na cztery poprzednie wyścigi, by przyznać mu rację. W totalnie zawalonych przez Kubicę kwalifikacjach w Australii, był i tak w stanie poprawić się o prawie 1,9 sekundy. W Bahrajnie poprawa wyniosła aż 2,5 sekundy, a w Chinach 1,6 sekundy. Nawet w Azerbejdżanie, gdzie Kubica nie ukończył kwalifikacji, zdołał poprawić się w czasówce w stosunku do 2. treningu o 2,6 sekundy.

Przy okazji warto zauważyć, że Robert Kubica był szybszy od George Russella w 4 z 5 pierwszych sesji treningowych w tym sezonie (w przypadku Azerbejdżanu siłą rzeczy liczę 3. trening). Czemu zatem to Anglik we wszystkich dotychczasowych pojedynkach w kwalifikacjach i wyścigach był lepszy? To pozostanie zagadką.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi