KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Mark Hughes F1 Robert Kubica

Hughes: Coś tu jest nie tak

Nie tylko polscy kibice, ale również niektórzy dziennikarze uważają, że strata Roberta Kubicy w Grand Prix Hiszpanii do George Russella była zbyt duża, a jego główne zastrzeżenie wzbudził brak rozwoju auta w porównaniu z pierwszym treningiem.

O tym, że Robert Kubica potrafi być bardzo powtarzalnym kierowcą mogliśmy przekonać się już wielokrotnie po jego powrocie. Dlatego bardzo dziwił w miniony weekend fakt, że Polak poprawił się o zaledwie 0,6 sekundy w kwalifikacjach w porównaniu z pierwszym treningiem, w którym były podobne warunki, ale tor był gorzej nagumowany, a Kubica jeździł z większym obciążeniem. Była to zdecydowanie najniższa poprawa spośród wszystkich kierowców. Inni poprawiali się o minimum 1,5 sekundy.

Zauważył to Hughes w swoim podsumowaniu zmagań w Barcelonie.

„George Russell był szybszy w Williamsie z niecodziennym zapasem, a samochód Roberta Kubicy pogarszał się zamiast rozwijać w trakcie weekendu, będąc coraz bardziej nadsterownym. W piątek zrobił czas gorszy o 0,3 sekundy od swojego ostatecznego czasu w kwalifikacjach, biorąc pod uwagę twarde opony, gorszy tryb silnika i znacznie większe obciążenie paliwem. Coś tu jest nie tak” – napisał dziennikarz motorsportmagazine.

Wystarczy spojrzeć na cztery poprzednie wyścigi, by przyznać mu rację. W totalnie zawalonych przez Kubicę kwalifikacjach w Australii, był i tak w stanie poprawić się o prawie 1,9 sekundy. W Bahrajnie poprawa wyniosła aż 2,5 sekundy, a w Chinach 1,6 sekundy. Nawet w Azerbejdżanie, gdzie Kubica nie ukończył kwalifikacji, zdołał poprawić się w czasówce w stosunku do 2. treningu o 2,6 sekundy.

Przy okazji warto zauważyć, że Robert Kubica był szybszy od George Russella w 4 z 5 pierwszych sesji treningowych w tym sezonie (w przypadku Azerbejdżanu siłą rzeczy liczę 3. trening). Czemu zatem to Anglik we wszystkich dotychczasowych pojedynkach w kwalifikacjach i wyścigach był lepszy? To pozostanie zagadką.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi