KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Robert Kubica Barcelona Flaga

Dwie strony garażu

George Russell ma pełne powody do zadowolenia po dzisiejszych kwalifikacjach do Grand Prix Hiszpanii i mimo, że jutro będzie startował z ostatniego pola, jego tempo wygląda bardzo optymistycznie. Zupełnie przeciwne nastroje panują po drugiej stronie garażu, tej zajmowanej przez Roberta Kubicę. Przeczytajcie wypowiedzi kierowców po dzisiejszych kwalifikacjach.

„Po stracie przez Roberta przejazdów z dużym obciążeniem wczoraj, był dziś w stanie na początku trzeciego treningu przejechać symulację wyścigową na twardych oponach. Oba samochody ukończyły program maksymalizujący formę do kwalifikacji w dzisiejszych, chłodniejszych warunkach. Niestety, George miał obrót na początku trzeciego treningu, co spowodowało pewne uszkodzenia w samochodzie i jutro otrzyma karę na starcie. Czerwona flaga oznaczała również, że Robert nie mógł ukończyć swojego finałowego przejazdu w trzecim treningu. Obaj nasi kierowcy jechali z nieco innymi strategiami w Q1, zgodnie z pulami dostępnych opon. Robert wykonał trzy przejazdy, George dwa. Różnorodność strategii oznaczała, że cały czas było ryzyko tłoku na torze i zarówno George jak i Robert mieli problemy w sektorze trzecim jednak obaj mieli czyste finałowe okrążenia. Niestety Robert miał nadsterowność w zakręcie 4 i 7 i stracił tam czas. George dla kontrastu miał bezproblemowe ostatnie okrążenie i uzyskał bardzo dobry czas” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

George Russell wykręcił w Q1 czas 1:19,072 – zaledwie 0,4 sekundy za Antonio Giovinazzim i 0,6 sekundy za Lance Strollem i jest to zdecydowanie najniższa różnica Williamsa w tym sezonie.

„To była dobra sesja, biorąc pod uwagę okoliczności trzeciego treningu. Dzięki mechanikom i ich pracy, byłem w stanie przystąpić do kwalifikacji po moim błędzie w treningu. Byłem bardzo zadowolony z mojej ostatniej próby i czułem, że wycisnąłem wszystko z samochodu” – stwierdził George Russell.

Anglik podczas tego weekendu używa nadwozia, którym dysponował Robert Kubica w pierwszych czterech wyścigach. Powiedział, że nie widzi różnic w ich zachowaniu. Do swojego poprzedniego nadwozia Russell wróci najwcześniej na Grand Prix Kanady. Russell jeździ w ten weekend również z poprawkami, które będzie testował również w wyścigu.

„Tempo było takie, jak przewidywaliśmy. Uderzenie w ścianę, mimo że nie było mocne, spowodowało bardzo duże zniszczenia. Ten tor jest bardziej reprezentatywny niż inne z tego sezonu jeśli chodzi o prawdziwe tempo i mimo że inni przywieźli duże poprawki, a my tylko części testowe, to czuć że samochód jest lepszy i jest to zachęcające” – dodał Russell na spotkaniu z mediami.

W zupełnie innym nastroju był dziś Robert Kubica. Polak w stosunku do pierwszego treningu poprawił się o zaledwie 0,6 sekundy, podczas gdy w przypadku Russella poprawa wyniosła ponad 1,9 sekundy. To wskazuje, że problemy nie leżą wyłącznie po stronie kierowcy.

„Zacząłem weekend z pozytywnym feelingiem w pierwszym treningu, ale potem to znikało z sesji na sesję. W drugim treningu popracowaliśmy trochę nad ustawieniami i czucie nie było świetne, ale rozsądne, miałem trochę podsterowności, więc wróciliśmy do ustawień z pierwszego treningu, a dzisiaj nie czułem się już komfortowo. Obniżaliśmy przednie skrzydło i balans aero, co powinno dać nam nieco podsterowności, ale nadal miałem problem z nadsterownością, szczególnie na ostatnim przejeździe, gdy warunki na torze były najlepsze. Zmiany, które robimy sprawiają nie dają nam pożądanych rezultatów więc jest to zastanawiające. Wiem co czuję w aucie i wiem jakie czucie miałem w FP1, z pewnych przyczyn dzisiaj ono całkowicie zniknęło. Kiedy wjeżdżasz w zakręt i coś ci mówi, że nie masz przyczepności, nie przejedziesz go, to proste” – powiedział Polak.

Podkreślił on, że na swoim najszybszym kółku w Q1 napotkał w ostatnim sektorze jedno z aut Ferrari. Robert dodał również, że nie uważa, aby problem Williamsa tkwił w nadwoziu oraz że nie ma on żadnych poprawek na wyścig.

Grand Prix Hiszpanii 2019 wyniki kwalifikacji F1

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi