KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

De Vries wygrywa 1. wyścig F2 w Monako

W piątkowe przedpołudnie odbył się pierwszy, dłuższy wyścig F2. Tor, mimo iż raczej przesechł po nocnych opadach, nie gwarantował kierowcom dużej przyczepności. Temperatura nawierzchni wynosiła tylko 22 stopnie Celsjusza.

Na starcie czołówka ustawiła się w następującym szyku:

blank

 

Na polach startowych problemy ze zgaszonym autem miał Calum Iliot. Decyzją dyrekcji wyścigu zawodnicy przejechali kolejne okrążenie formujące, a Brytyjczyk został zepchnięty do pit stopu. Mechanikom nie udało się jednak odpalić jego samochodu i debiutant w Monaco musiał wycofać się z rywalizacji.

Po starcie, czołówka obroniła swoje pozycje. „Zaspali” na polach Mick Schumacher i Nicholas Latifi. Niemiec był 5, a Kanadyjczyk 9. Na 3 okrążeniu, syn 7 – krotnego mistrza świata F1, odrobił jednak pozycję straty, wyprzedził Antoine’a Huberta i znów był 4. Kierowca teamu PREMA jechał świetnym tempem i zbliżał się do pozycji na podium, do Sergio Sette Camary z teamu DAMS.

Na 6 „kółku” zaczęły się zmiany opon. Pierwszy u mechaników zjawił się Jack Aitken. Na torze pozostawali wciąż De Vries i Ghiotto, których opony, mimo, że był sfatygowane, pozwały uzyskiwać rekordowe osiągnięcia. Schumacher stracił tempo i na 17 okrążeniu manewr wyprzedzania na nim podjął Nicholas Latifi. Junior Williamsa przeszarżował i w zakręcie Löews doszło do kontaktu Niemca i Kanadyjczyka. Ten ostatni ułamał skrzydło, zjechał do alei serwisowej i spadł aż na 15 pozycję. Na 20 okrążeniu, w zakręcie La Rascasse, Mick zaatakował z kolei Tatianę Calderon, trącił Kolumbijkę, obrócił ją i oboje zablokowali tor. Pojawiła się czerwona flaga.

Najwięcej na tym zamieszaniu stracił liderujący wyścigowi Nyck de Vries. Kiedy dochodziło do całkowitej neutralizacji, Holender wypracował sobie już 5 sekund przewagi nad Ghiotto, a teraz miał stracić wszystko. Na pewno kosztowało go to wiele nerwów. Warto pamiętać też, że dwójka liderów nie odwiedzała jeszcze swoich mechaników.
Wyścig wznowiono za samochodem bezpieczeństwa o 12:35. W najlepszej sytuacji znaleźli się, Delatraz, Markelov, Hubert, Gelael i Latifi – byli oni na czele grupy tych, którzy zmienili już rodzaj swoich opon. De Vries czy Ghiotto musieli jeszcze odwiedzić swoich mechaników.

Mick Schumacher otrzymał 5 sekund kary i karny przejazd przez aleję serwisową za spowodowanie kolizji z Calderon.
Najszybsze okrążenia notował De Vries. Zawodnik teamu ART wiedział, że musi budować przewagę, mając w perspektywie jeszcze wizytę w pit stopie. W walce o najszybsze okrążenie próbował mu dorównać wicelider wyścigu – Luca Ghiotto.
Latifi próbował wyprzedzać ślizgającego się już Antoine’a Huberta, ale Francuz skutecznie się bronił. Sztuka wyprzedzania udała się Kanadyjczykowi dopiero na 30 okrążeniu, przed szykaną Nouvelle.

Na 33 kółku Latifi zaliczył jednak kontakt z Gelaelem przy zakręcie Rascasse. Junior Williamsa otrzymał za to karę przejazdu przez aleję, a cała pogoń za punktami legła w gruzach.

Na 35 okrążeniu, na zmianę opon zjechał Ghiotto.

„Kółko” później pojawił się też Nyck de Vries. Holender opuścił boksy na prowadzeniu. Za nim byli Ghiotto i Matsushita. Dopiero 15 był Nicholas Latifi.

Pod koniec wyścigu na barierach wylądowali Juan Manuel Correa z teamu Sauber Junior Team By Charouz, a Jack Aitken z CAMPOS został wypchnięty z toru przez Mahaveera Rahgunathana z zespołu MP Motorsport. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Wyścig wznowiono na 41, ostatnim okrążeniu. Kierowcy do mety dojechali już w niezmienionej kolejności.

Pewne zwycięstwo, po starcie z pole position odniósł Nyck de Vries. Drugi był Ghiotto, a trzeci Nobuharu Matsushita. Dodatkowo, Japończyk zapisał dodatkowe punkty za najszybsze okrążenie. Lider Mistrzostw Świata, Nicholas Latifi z zespołu DAMS nie zdobył punktów.

blank

Kolejny wyścig F2 w Monako już w sobotę o 17:15.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi