KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
blank

Claire Williams: Nie odpuszczamy sezonu, będziemy mieli znaczącą poprawę osiągów

Mimo powrotu do straty do środka stawki, którą widzieliśmy w Grand Prix Australii, Claire Williams mówi w rozmowie z Autosportem, że jej ekipa robi postęp i zapowiada przywożenie nowych poprawek na kolejne wyścigi i dużego ich pakietu w środku sezonu. Zaprzecza jakoby jej ekipa odpuszczała już sezon 2019.

„Teraz widzimy światło na końcu tunelu. To może być powolny proces, ale wszyscy wiemy, że przywrócenie osiągów samochodu zajmuje trochę czasu. W fabryce odbywa się dużo dobrej pracy, którą ludzie niekoniecznie mogą jeszcze dostrzegać. Zespół aero wykonuje wspaniałą pracę, znajdując formę w tunelu aerodynamicznym i teraz zamierzamy przywozić na najbliższe wyścigi i w kolejnych miesiącach efekty ich prac w dużym pakietem poprawek w połowie sezonu. Wierzymy, że da nam to znaczącą poprawę osiągów” – mówi Claire Williams.

Z tego co wiem, może być to prawda, gdyż Williams rozwiązał jeden z problemów dotyczących korelacji pomiędzy danymi zbieranymi w tunelu aerodynamicznym a tymi z torów.

Zapytana przez Autosport o pomysł odpuszczenia sezonu 2019 i skupieniu się na pracach na rok 2020, szefowa Williamsa odpowiedziała: „Nie, niczego w Williamsie nie spisujemy na straty, nigdy. Nigdy tak nie robiliśmy i tak pozostanie, niezależnie od tego, gdzie jesteśmy. Takie jest już nasze nastawienie. Nie skreślamy sezonów tylko dlatego, że nie idzie nam dobrze. Dla nas w tym momencie liczy się sezon 2019, a 2020 jest z nim mocno połączony. To będzie ewolucja rozwoju i zamierzamy przywozić poprawki na każdy wyścig. Zdecydowanie widzimy, że to działa, zmniejszamy stratę do 9. zespołu i będziemy robić to w dalszej części sezonu” – mówi Claire Williams.

Statystyki rzeczywiście pokazują, że w Grand Prix Hiszpanii Williams był nieco bliżej rywali w kwalifikacjach, jednak w Monako strata do czołówki i 9. miejsca była nawet wyższa niż w Grand Prix Australii, rozpoczynającym sezon 2019.

Źródło: Autosport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi