KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Nicholas Latifi Williams Barcelona F1

Testy w Barcelonie zakończone – zbiorcze wyniki i ocena Latifiego [Aktualizacja]

Zakończyły się dwudniowe testy Formuły 1 w Barcelonie. Dla większości kierowców i zespołów były to udane sesje, ale ich efekty poznamy dopiero w kolejnych grand Prix lub przyszłych sezonach. Zobaczcie wyniki testów oraz wypowiedzi Nicholasa Latifiego i Dave Robsona po nich.

Łącznie, podczas 2 dni testów, Latifi pokonał 222 okrążenia toru w Barcelonie, nieco mniej niż połowę przebiegu Williamsa podczas ośmiu dni przedsezonowych testów.

Najlepszym czasem Kanadyjczyka było 1:18.573 na oponach C5, wykręcone dziś.

„Ogólnie jestem zadowolony z przebiegu, który byliśmy w stanie zrobić. Pierwszego dnia ukończyłem więcej okrążeń, niż którykolwiek z kierowców i wszystko szło gładko. Drugi dzień był bardziej ekscytujący dla mnie jako kierowcy. Miałem możliwość użycia bardziej miękkich mieszanek opon” – powiedział Nicholas Latifi.

Odnosząc się do poprawek swojej ekipy, powiedział: Ocena nowych komponentów i dawanie feedbacku jest dobrym przygotowaniem do pierwszych sesji treningowych, w których będę uczestniczył w tym roku. Dwudniowe testy były ekstremalnie przydane w prawidłowym czuciu samochodu. Jestem bardzo zadowolony, że mogłem pokonać więcej okrążeń i czuję się znacznie pewniej za kółkiem” – dodał Kanadyjczyk.

Teraz 23-latka czeka kolejna runda Formuły 2 i obrona prowadzenia w klasyfikacji generalnej serii.

Poniżej możecie zobaczyć zbiorcze wyniki testów. Pokusiłem się również o normalizację czasów do opony C3, na podstawie różnic, podanych przez Pirelli. Oczywiście nie znamy ustawień bolidów oraz tego, jaki wpływ na wyniki miały warunki na torze i jego nagumowanie. Poszczególne dane w kolumnach możecie segregować.

MKierowcaZespółCzasOponaNormalizacja do C3OkrążeniaCzas zespołu w kwalifikacjach
1.Valtteri BottasMercedes1:15.511C51:16.7111311:15.406
2.Nikita MazepinMercedes1:15.775C51:16.9751281:15.406
3.Charles LeclercFerrari1:16.933C21:16.2331311:16.272
4.Alex AlbonToro Rosso1:17.079C41:17.6791091:17.243
5.Antonio FuocoFerrari1:17.284C41:17.8841201:16.272
6.Kimi RaikkonenAlfa Romeo1:17.393C51:18.5931101:17.788
7.Jack AitkenRenault1:17.621C41:18.221751:17.299
8.Danil KvyatToro Rosso1:17.679C41:18.2791211:17.243
9.Nico HulkenbergRenault1:18.051C31:18.051681:17.299
10.Kevin MagnussenHaas1:18.101C31:18.1011061:16.911
11.Pierre GaslyRed Bull1:18.140C31:18.1401181:16.357
12.Nick YellolyRacing Point1:18.212C51:19.4121941:17.886
13.Carlos SainzMcLaren1:18.263C21:17.563641:17.338
14.Pietro FittipaldiHaas1:18.326Proto?1031:16.911
15.Lando NorrisMcLaren1:18.567C31:18.567441:17.338
16.Nicholas LatifiWilliams1:18.573C51:19.7732211:19.072
17.Dan TicktumRed Bull1:19.458C31:19.458791:16.357
18.Callum IllotAlfa Romeo1:19.819C21:19.119411:17.788
19.Oliver TurveyMcLaren1:20.712C31:20.712521:17.338
20.Sergio Sette CamaraMcLaren1:21.565C21:20.012191:17.338

Aktualizacja

 

„Mieliśmy udane i produktywne przedpołudnie, przejeżdżając ponad 50 okrążeń i zbierając przydatne informacje, przeprowadzając przy tym pewne testy komponentów. Poranne jazdy zakończyły się dla nas tuż przed przerwą obiadową, gdy samochód nieoczekiwanie zatrzymał się na prostej startowej. Rozwiązanie pewnych problemów zajęło chwilę, ale zespół pracował ciężko byśmy mogli wrócić na tor i ukończyć ważną, popołudniową pracę. Nasze testy w trakcie sezonu na 2019 rok są skończone i teraz nasza uwaga skupi się na nauce podczas sesji treningowych podczas weekendów wyścigowych” – podsumował jazdy Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Odniósł się on również do jazd Nicholasa Latifi.

„Nicholas wykonał świetną pracę podczas testo testu i to było kluczowe w naszym programie testowym. Teraz nie możemy doczekać się go w samochodzie ponownie w Kanadzie, gdzie będzie kontynuował nasz program rozwojowy. Zespół na torze pracował ekstremalnie ciężko przez ostatni tydzień w Barcelonie i teraz mają kilka dni odpoczynku przed szóstą rundą F1, Grand Prix Monako” – dodał.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi