testy f1 barcelona 2019 okiem kibica

Został miesiąc do Grand Prix Hiszpanii 2019

Pozostał zaledwie miesiąc do pierwszego europejskiego grand prix sezonu Formuły 1. W Hiszpanii na torze Barcelona Catalunya możemy spodziewać się znakomitej kibicowskiej atmosfery i wielu emocji. Trzeba również pamiętać o odbywających się po wyścigu testach Formuły 1. Zobaczcie przewodnik po torze oraz najważniejsze informacje dla tych wszystkich którzy chcą się do Hiszpanii wybrać.

Daty

 

Grand Prix Hiszpanii odbędzie się pomiędzy 10 a 12 maja 2019 roku. Pierwszy trening zaplanowano na piątek, 10 maja o godz. 11:00, a drugi rozpocznie się o godz. 15:00. W sobotę, 11 maja, trzeci trening zostanie rozegrany o godz. 12:00, a kwalifikacje zaplanowano na godz. 15:00. Wyścig odbędzie się w niedzielę o godz. 15:10.

Następnie, po Grand Prix Hiszpanii, odbędą się drugie testy F1 w sezonie. Zaplanowano je na 14 i 15 maja.  Będą one trwały od godz. 9:00 do godz. 18:00.

Miejsce

 

Położony pod Barceloną Circuit de Barcelona Catalunya to kultowy obiekt dla Formuły 1, od lat goszczący właśnie przedsezonowe testy Formuły 1. Jego otwarcie nastąpiło w 1991 roku. Położony jest około 30 kilometrów od centrum Barcelony. Jego dokładny adres to Mas La Moreneta, 08160 Montmelo, Apartat de Correus 27.

Circuit LAT

Tor wymaga dużej siły docisku, ale wymagania dotyczące chłodzenia są średnie. Na jednym okrążeniu zużywa się tylko 1,53 kg paliwa, a z gazem „do dechy” przejeżdża się 64,4% okrążenia. Najdłuższa prosta tego toru, po którym jeździ się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, liczy sobie 1310 metrów. Średnia prędkość na okrążeniu to 197 km/h a maksymalna tylko 303 km/h.

Sam tor liczy sobie 4655 metrów, jest torem prawym, mającym 9 zakrętów prawych oraz 7 zakrętów lewych. Jego rekordzistą jest Lewis Hamilton, który podczas ubiegłorocznego wyścigu o Grand Prix Hiszpanii uzyskał 1:19.149. Trybuny toru mogą pomieścić aż 140 700 fanów.

Bilety

 

Jeżeli ktoś chce zobaczyć występ Roberta w pierwszym treningu, ma jeszcze taką szansę. Bilety na 3 dni na Grand Prix Hiszpanii kosztują od 140 do 500 euro. Najlepiej kupować je bezpośrednio na stronie toru TUTAJ.

tor i ceny biletów Barcelona Grand Prix Hiszpanii

Bilety jednodniowe kosztują od €55 do €330, w zależności od trybuny. Kupić można również bilety na parkingi w cenie od 18 do 20 euro. Camping przy torze to €40.

A testy? Bilety na testy kosztują €18 za dzień, jednak jeżeli ktoś ma 3-dniowy bilet z weekendu, wejście na testy ma za darmo.

Przelot do Hiszpanii

 

Do Barcelony można oczywiście również jechać samochodem czy autokarem, jednak zdecydowanie najszybsza i zazwyczaj najtańsza okaże się droga lotnicza. Na piątek można dotrzeć tam już od 250 złotych w jedną stronę. Bilet w obie strony to na chwilę obecną 560 zł.

Podobne ceny obowiązują na testy.

Do Barcelony lata zarówno LOT, jak i tanie linie – Ryanair, easyJet czy Iberia. Interesujące Was połączenia znajdziecie na www.skyscanner.pl.

Dojazd do miasta i na tor

 

Lądowanie odbywa się na lotnisku BCN. Z niego taksówka do miasta będzie kosztowała około 30-40 euro. Podróżować można również autobusami za około 6 euro i kursuje co 5 minut. Dotrzemy nim do ścisłego centrum miasta. Bilety można kupić w automatach, które akceptują karty płatnicze. Jeszcze taniej będzie kolejką za 3 euro. Czas podróży to od kilkunastu minut samochodem do 30 minut kolejką.

Jeżeli wybieramy się na dłużej i zamierzamy minimum kilka razy podróżować transportem publicznym w Barcelonie, warto rozważyć zakup karty T10, która pozwoli nam oszczędzić nawet połowę kosztów w porównaniu do kupowania biletów pojedynczo. Zawiera ona 10 przejazdów do 75 minut w obrębie pierwszej strefy. Niestety nie uprawnia ona do transportu na lotnisko czy na tor.

Dokładniejszy opis tego, jak dostać się z lotniska do miasta, łącznie z dokładnymi wskazówkami dojścia do poszczególnych punktów na lotnisku znajdziecie na stronie www.mybarcelona.pl. Znajdziecie tam również dokładny opis funkcjonowania transportu publicznego z wyliczeniem rodzajów biletów.

Zarówno z lotniska, jak i z miasta, na tor można dostać się kolejką – linią R2 (ciemno zielony) lub R2 Nord (jasno zielony) – kierunek Granollers lub Saint Celoni. Jej bilety można kupić jeszcze na lotnisku. Czas przejazdu to około godziny, potrzebne są jednak osobne bilety za około 4 euro, gdyż jest to druga strefa.

Autobus z centrum miasta jedzie około 45 minut i kosztuje 12 euro w obie strony. Zatrzymuje się on 300 metrów od wejścia na tor. To znacznie bliżej niż kolejka, która staje 2 kilometry od wejścia tor. Busy kursują co 30 minut od poniedziałku do piątku, co 15 minut w soboty i co 10 minut w niedziele.

Poniżej znajdziecie mapę połączeń w Barcelonie:

Zawsze można również wynająć samochód na lotnisku. Dostępne są na nim wszystkie największe firmy wynajmujące auta. Wówczas należy jechać drogą C-17 albo AP-7, a pomocą służyć będą tradycyjnie google maps. Przy torze znajduje się duży parking, oczywiście płatny. Podczas Grand Prix jest to koszt 15-20 euro, ale podczas testów powinno być taniej. Oto rozkład toru wraz z zaznaczonymi parkingami.

 

Zakwaterowanie

 

Tor poleca na swojej stronie internetowej poleca zakwaterowania w trzech kategoriach: budżetowej, średniej i luksusowej. Jeżeli chodzi o tę pierwszą kategorię, to ceny wynoszą od 25 euro za noc od osoby. W miejscówkach tym jest oczywiście darmowe Wi-Fi, czy wspólne kuchnie. Hotele średniej klasy blisko toru to wydatek około 160 euro według strony toru. Miejscówki, które poleca tor, znajdziecie TUTAJ.

Na booking.com znaleźć można ceny za nocleg dla jednej osoby już za 170 zł za dobę, jednak ich dostępność może być ograniczona. Wyszukanie znajdziecie TUTAJ.

Jeżeli chcemy aby nasza podróż wiązała się z jak najniższymi kosztami, to na airbnb.pl znajdziemy pokoje nawet poniżej 100 zł za noc z bardzo dobrym połączeniem z torem. Wyszukanie można znaleźć TUTAJ. Polecamy również stronę couchsurfing by znaleźć prywatny nocleg.

Więcej informacji o Grand Prix Hiszpanii znajdziecie tu: https://www.circuitcat.com/en/

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum