KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

2019 Azerbaijan Grand Prix, Sunday - Wolfgang Wilhelm

Z dużej chmury wielki triumf Bottasa

Za nami Grand Prix Azerbejdżanu. Nie będziemy udawać, że było to porywające widowisko. Po prostu się odbyła. Nawet nie dorastała do pięt dramatycznym, trzymającym w napięciu wyścigom z Baku w minionych sezonach. Nie tego oczekiwaliśmy po zawodach w stolicy Azerbejdżanu.

Po raz kolejny w tym sezonie zwyciężył Mercedes. Po raz kolejny zdobył dublet. Pobił tym samym niemal trzydziestoletni rekord należący do Williamsa, gdy w 1992 roku Nigel Mansell i Ricardo Patrese wygrali trzy pierwsze wyścigi sezonu w stosunku 1-2. Świetnym tempem podróżowali dziś po torze obaj kierowcy „srebrnych strzał” i w końcówce, mimo zużytych już opon, ścigali się o zwycięstwo, prześcigając się w uzyskiwaniu najlepszych okrążeni wyścigu. Ostatecznie, niejako nagrodę należącą się mu już przed rokiem, odebrał Fin Valtteri Bottas. Kwestią nad którą się tylko zastanawiam jest fakt, czy Bottas nie wyprzedzał przypadkiem Leclerca przy żółtej fladze w pierwszym sektorze?

Kolejny weekend do zapomnienia zaliczyło Ferrari. Mówiąc ściślej, sobotnie popołudnie i niedzielny wyścig. Treningi wskazywały na ich ogromną przewagę nad Mercedesem, a półtorej sekundy różnicy, jakie pojawiło się w trzecim treningu wskazywało wręcz na przepaść jaka teoretycznie dzieliła te dwa zespoły. Tragedia ekipy z Maranello zaczęła się w kwalifikacjach. Faworyt do pierwszego pola, Charles Leclerc rozbił w głupi sposób swój bolid w Q2, a Sebastian Vettel był w „czasówce” dopiero trzeci, ulegając obu kierowcom teamu z Brackley. W wyścigu Włosi nie zdołali nic zdziałać i niejako „na pocieszenie” został Ferrari tylko dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie jaki ostatecznie wywalczył Leclerc, po założeniu świeżych opon w końcówce wyścigu, w tym właśnie celu. Kierowcy Scuderii wyścig skończyli na miejscach 3 i 5. Biorąc pod uwagę ich tempo treningowe, znów Ferrari zmarnowało ogromny potencjał. I czy można w ten sposób wyrwać solidnemu Mercedesowi mistrzostwo?

Wartym podkreślenia jest też fakt, że naprawdę dobrze wyglądało w ten weekend tempo Alfa Romeo. Zarówno Kimi Raikkonen jak i Antonio Giovinazzi jeździli w Baku bardzo szybko i tym bardziej szkoda, że obaj otrzymali kary na starcie i nie byli w stanie zaprezentować pełni swoich możliwości…

Na przeciwnym biegunie znalazło się Renault. Koszmarnie męczyli się w Baku kierowcy francuskiego zespołu, a błąd Daniela Ricciardo, który po przestrzeleniu hamowania, cofając wjechał w Daniła Kvyata dopełnił obraz mówiący, że coś tam ewidentnie jest nie tak…

Na koniec jeszcze Williams. Ponieważ leżącego się nie kopie nie będę się nad ich „występem” rozwodził. Wystarczy tylko wspomnieć, że Robert Kubica został dziś ukarany przejazdem przez boksy za to, że jego bolid na końcu alei serwisowej, z której startował, znalazł się… 9 minut za wcześnie. O przyczynie kary zespół nie poinformował kierowcy. To tylko obrazuje, jaki panuje tam bałagan.

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum