100 okrążeń w bardzo dobrych warunkach pokonał dziś Nicholas Latifi, który był bardzo zadowolony ze swojej postawy. Wykonanie dobrej pracy przez Kanadyjczyka podkreśla również starszy inżynier ekipy. Przeczytajcie te wypowiedzi i zobaczcie zbiorcze wyniki i przebiegi dwóch dni testowych w Bahrajnie.
„Warunki na Sakhir były znacznie lepsze niż w wczoraj, kiedy padało. Cieszyliśmy się ciepłymi i spokojnymi warunkami przez większość dnia, co pozwoliło nam zrobić postęp w programie inżynieryjnym całkiem szybko. Nicholas miał swój pierwszy dzień jazd w FW42 i wykonał znakomitą pracę. Zaczął od zbierania danych rano, co pozwoliło mu poczuć się komfortowo w samochodzie i zaznajomić ze wszystkimi systemami. Po poranku byliśmy w stanie przeprowadzić przejazdy nastawione na osiągi na nowych oponach C2, które były pośrednią mieszanką podczas weekendu wyścigowego. Po przerwie obiadowej odbyły się kolejne przejazdy na zbieranie danych. Gdy tor był gorący, używaliśmy bardziej miękkich mieszanek C3 i C4. W ciągu dnia Nicholas jechał ekstremalnie dobrze, bez błędów i dostarczył wartościowego feedbacku dotyczącego osiągów samochodu. W tym tygodniu mieliśmy wartościową okazję przetestowania FW42 na torze, na którym się ścigaliśmy. Okazja jazdy wszystkich trzech naszych oficjalnych kierowców, jak i wolny wybór pomiędzy wszystkimi mieszankami opon Pirelli pozwoliły nam, po raz pierwszy, na eksplorowanie różnych okien operacyjnych w ciepłych warunkach. Zespół wyścigowy, wspierany przez pracowników w Grove wykonał wspaniałą pracę, budując i utrzymując zarówno samochód, jak i komponenty. Szybko zmieniająca się natura F1 stawia wielkie wyzwania przed nimi w tym czasie roku. Ich poświęcenie jest dla nas kluczowe i bardzo je doceniamy” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.
Bardzo zadowolony ze swoich jazd w Williamsie był Nicholas Latifi.
„To był naprawdę dobry dzień, który bardzo mi się podobał. Początkowo miałem jeździć samochodem podczas przedsezonowych testów w Barcelonie, jednak dopiero to był mój pierwszy przejazd z ekipą na torze więc byłem bardzo podekscytowany mogąc wreszcie otrzymać tę szansę. Wykonałem wiele przygotowań w symulatorze przed tym więc czułem się dobrze przygotowany i wiedziałem, czego oczekiwać w samochodzie. Kiedy wreszcie byłem w stanie naciskać, szybko nabrałem prędkości. Dla mnie wszystko wypadło świetnie i jestem bardzo zadowolony, że miałem swoje pierwsze doświadczenie z FW42” – stwierdził Nicholas Latifi.
Łącznie Williams podczas obu dni testowych pokonał 146 okrążeń toru w Bahrajnie i tylko 3 ekipy przejechały ich mniej:
Toro Rosso 214
Red Bull 204
Haas 197
McLaren (Pirelli) 193
Mercedes 171
Ferrari 159
Toro Rosso (Pirelli) 156
Renault 148
McLaren 147
Williams 146
Racing Point 128
Alfa Romeo 123
Jazdy w testach na Sakhir odbywały się bolidem Roberta Kubicy. Jak policzył Bernie, auto Polaka ma już przejechane 5014 km w tym sezonie przy 1457 km bolidu Russella. Testy miały służyć jednak m.in. temu by sprawdzić dokładnie co jest nie tak z bolidem Polaka, który jest znacznie bardziej niestabilny niż samochód George Russella.
Poniżej znaleźć można zbiorcze wyniki dwóch dni testowych w Bahrajnie: