KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - In-Season Testing - Wednesday - Sakhir, Bahrain

Williams zadowolony z Latifiego i dziękuje załodze

100 okrążeń w bardzo dobrych warunkach pokonał dziś Nicholas Latifi, który był bardzo zadowolony ze swojej postawy. Wykonanie dobrej pracy przez Kanadyjczyka podkreśla również starszy inżynier ekipy. Przeczytajcie te wypowiedzi i zobaczcie zbiorcze wyniki i przebiegi dwóch dni testowych w Bahrajnie.

„Warunki na Sakhir były znacznie lepsze niż w wczoraj, kiedy padało. Cieszyliśmy się ciepłymi i spokojnymi warunkami przez większość dnia, co pozwoliło nam zrobić postęp w programie inżynieryjnym całkiem szybko. Nicholas miał swój pierwszy dzień jazd w FW42 i wykonał znakomitą pracę. Zaczął od zbierania danych rano, co pozwoliło mu poczuć się komfortowo w samochodzie i zaznajomić ze wszystkimi systemami. Po poranku byliśmy w stanie przeprowadzić przejazdy nastawione na osiągi na nowych oponach C2, które były pośrednią mieszanką podczas weekendu wyścigowego. Po przerwie obiadowej odbyły się kolejne przejazdy na zbieranie danych. Gdy tor był gorący, używaliśmy bardziej miękkich mieszanek C3 i C4. W ciągu dnia Nicholas jechał ekstremalnie dobrze, bez błędów i dostarczył wartościowego feedbacku dotyczącego osiągów samochodu. W tym tygodniu mieliśmy wartościową okazję przetestowania FW42 na torze, na którym się ścigaliśmy. Okazja jazdy wszystkich trzech naszych oficjalnych kierowców, jak i wolny wybór pomiędzy wszystkimi mieszankami opon Pirelli pozwoliły nam, po raz pierwszy, na eksplorowanie różnych okien operacyjnych w ciepłych warunkach. Zespół wyścigowy, wspierany przez pracowników w Grove wykonał wspaniałą pracę, budując i utrzymując zarówno samochód, jak i komponenty. Szybko zmieniająca się natura F1 stawia wielkie wyzwania przed nimi w tym czasie roku. Ich poświęcenie jest dla nas kluczowe i bardzo je doceniamy” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Bardzo zadowolony ze swoich jazd w Williamsie był Nicholas Latifi.

„To był naprawdę dobry dzień, który bardzo mi się podobał. Początkowo miałem jeździć samochodem podczas przedsezonowych testów w Barcelonie, jednak dopiero to był mój pierwszy przejazd z ekipą na torze więc byłem bardzo podekscytowany mogąc wreszcie otrzymać tę szansę. Wykonałem wiele przygotowań w symulatorze przed tym więc czułem się dobrze przygotowany i wiedziałem, czego oczekiwać w samochodzie. Kiedy wreszcie byłem w stanie naciskać, szybko nabrałem prędkości. Dla mnie wszystko wypadło świetnie i jestem bardzo zadowolony, że miałem swoje pierwsze doświadczenie z FW42” – stwierdził Nicholas Latifi.

Łącznie Williams podczas obu dni testowych pokonał 146 okrążeń toru w Bahrajnie i tylko 3 ekipy przejechały ich mniej:
Toro Rosso 214
Red Bull 204
Haas 197
McLaren (Pirelli) 193
Mercedes 171
Ferrari 159
Toro Rosso (Pirelli) 156
Renault 148
McLaren 147
Williams 146
Racing Point 128
Alfa Romeo 123

Jazdy w testach na Sakhir odbywały się bolidem Roberta Kubicy. Jak policzył Bernie, auto Polaka ma już przejechane 5014 km w tym sezonie przy 1457 km bolidu Russella. Testy miały służyć jednak m.in. temu by sprawdzić dokładnie co jest nie tak z bolidem Polaka, który jest znacznie bardziej niestabilny niż samochód George Russella.

Poniżej znaleźć można zbiorcze wyniki dwóch dni testowych w Bahrajnie:

testy f1 bahrajn 2019

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi