KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Preparation Day - Wednesday - Melbourne, Australia

Waszym zdaniem: (R)ewolucja z Głową

Co dwie głowy to nie jedna. Do takiego wniosku doszła Claire Williams angażując w roli konsultanta Sir Patricka… Heada – człowieka na pewno bardzo zasłużonego dla zespołu i Formuły 1 w ogóle. Ale czy współpraca z wiekowym inżynierem może Williamsowi przynieść wymierne korzyści? Patrząc przez pryzmat osiągnięć i sentymentu z całą pewnością tak. Należy jednak pamiętać, że Head pożegnał się z F1 już dość dawno, a ta w miejscu nie stoi.

Sytuacja w jakiej znalazł się zespół z Grove wymusza podjęcie kroków dość radykalnych, a ich efekty natychmiastowe nie będą. Cała restrukturyzacja firmy – która sprawnie działała, ale już lata temu – wymaga czasu, konsekwencji i twardej ręki. Być może właśnie tego, bardziej niż myśli inżynierskiej Heada, potrzebuje Williams. Być może wyjściem byłoby tu spojrzenie z zewnątrz, bo jak wiemy bałagan, to wróg najgorszy, ze wszystkich, ale swój – na własnej krwi wyhodowany. Nieraz przyzwyczajenie, nawet do złych wzorców funkcjonowania, ciężko wyplenić. Czy Sir Patrick złapie wszystko twardą ręką i pomoże tą rewolucję przeprowadzić?

Jeśli na coś mamy liczyć, to właśnie na zmysł przywódczy i autorytet. Na ten moment w Williamsie panuje bezkrólewie i chaos, który ktoś musi okiełznać. Claire w roli twardej szefowej musi się jeszcze wiele nauczyć i Head może w tej kwestii pomóc. Nie liczyłbym natomiast na innowacyjne, przełomowe wskazówki Heada dotyczące samego bolidu i jego udoskonalania. O ile były główny inżynier Williamsa na fachu się zna, doświadczenie ma ogromne, to technologia Formuły 1 galopuje do przodu i kilka czy kilkanaście lat rozbratu z królową motorsportu to przepaść, którą ciężko przeskoczyć.

Zaangażowanie Patricka Heada w zespole z Grove to projekt przyszłościowy, próba restrukturyzacji i ratowania tego zasłużonego teamu. Nie przyniesie ona gigantycznych efektów jeśli chodzi o konstrukcję FW42, a na jakikolwiek postęp pewnie przyjdzie nam jeszcze poczekać. Wszyscy wiedzą, że Sir Patrick Williamsowi ma pomóc, ale nie do końca wiadomo jeszcze jak. Wypada zatem jedynie kibicować, ze projekt o nazwie „Head znów w Williamsie” wyciągnie zespół z mielizny i wypłynie na szersze wody.

Marcin Jagusz

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi