Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Preparation Day - Wednesday - Melbourne, Australia

Waszym zdaniem: (R)ewolucja z Głową

Co dwie głowy to nie jedna. Do takiego wniosku doszła Claire Williams angażując w roli konsultanta Sir Patricka… Heada – człowieka na pewno bardzo zasłużonego dla zespołu i Formuły 1 w ogóle. Ale czy współpraca z wiekowym inżynierem może Williamsowi przynieść wymierne korzyści? Patrząc przez pryzmat osiągnięć i sentymentu z całą pewnością tak. Należy jednak pamiętać, że Head pożegnał się z F1 już dość dawno, a ta w miejscu nie stoi.

Sytuacja w jakiej znalazł się zespół z Grove wymusza podjęcie kroków dość radykalnych, a ich efekty natychmiastowe nie będą. Cała restrukturyzacja firmy – która sprawnie działała, ale już lata temu – wymaga czasu, konsekwencji i twardej ręki. Być może właśnie tego, bardziej niż myśli inżynierskiej Heada, potrzebuje Williams. Być może wyjściem byłoby tu spojrzenie z zewnątrz, bo jak wiemy bałagan, to wróg najgorszy, ze wszystkich, ale swój – na własnej krwi wyhodowany. Nieraz przyzwyczajenie, nawet do złych wzorców funkcjonowania, ciężko wyplenić. Czy Sir Patrick złapie wszystko twardą ręką i pomoże tą rewolucję przeprowadzić?

Jeśli na coś mamy liczyć, to właśnie na zmysł przywódczy i autorytet. Na ten moment w Williamsie panuje bezkrólewie i chaos, który ktoś musi okiełznać. Claire w roli twardej szefowej musi się jeszcze wiele nauczyć i Head może w tej kwestii pomóc. Nie liczyłbym natomiast na innowacyjne, przełomowe wskazówki Heada dotyczące samego bolidu i jego udoskonalania. O ile były główny inżynier Williamsa na fachu się zna, doświadczenie ma ogromne, to technologia Formuły 1 galopuje do przodu i kilka czy kilkanaście lat rozbratu z królową motorsportu to przepaść, którą ciężko przeskoczyć.

Zaangażowanie Patricka Heada w zespole z Grove to projekt przyszłościowy, próba restrukturyzacji i ratowania tego zasłużonego teamu. Nie przyniesie ona gigantycznych efektów jeśli chodzi o konstrukcję FW42, a na jakikolwiek postęp pewnie przyjdzie nam jeszcze poczekać. Wszyscy wiedzą, że Sir Patrick Williamsowi ma pomóc, ale nie do końca wiadomo jeszcze jak. Wypada zatem jedynie kibicować, ze projekt o nazwie „Head znów w Williamsie” wyciągnie zespół z mielizny i wypłynie na szersze wody.

Marcin Jagusz

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 18 września

Urodził się Marc Surer (90 startów, 1 najszybsze okrążenie).

„Oczywiście wolałbym być tam [w F1 – przyp. MC], ale takie jest życie i trzeba się z tym pogodzić. Nadal muszę pokonać wiele ograniczeń aby móc komfortowo usiąść w samochodzie na torze i nie mam tu na myśli tylko samochodu F1. Potrzeba trochę szczęścia i nie wszystko zależy ode mnie. Może to zabrzmieć źle, ale nadzieja umiera ostatnia. Wiara nic nie kosztuje. Nadal wierzę, ale nie bujam w obłokach, twardo stąpam po ziemi. To nie tak, że będę czuł się nikim jeżeli nie wrócę do F1. Nie o nią tu chodzi, ale o mnie” – odpowiada Robert na pytanie o powrót do F1.

Nico Rosberg w swoim 200. starcie w F1 odnosi 22 zwycięstwo. Było to też 200. GP dla zespołu Toro Rosso.

Przedstawiciel zespołu Racing Point, Stephen Curnow gości w siedzibie PKN Orlen. Tematem rozmów oczywiście przyszłość Roberta Kubicy.

Najnowsze wpisy

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Rosji

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Zolder

Dni
Godzin
Minut
Sekund

25-27 września:

godz. 10:00 – Pierwszy trening
godz. 14:00 – Drugi trening
godz. 11:00 – Trzeci trening
godz. 14:00 – Kwalifikacje
godz. 13:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:40 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:30 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi