KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Formula One World Championship - Chinese Grand Prix - Practice Day - Shanghai, China

„Skorzystanie z chaosu na torze prawie niemożliwe”

Robert Kubica zdaje sobie sprawę z tego, że tempo Williamsa jest obecnie zbyt słabe, by walczyć z rywalami w Baku, nawet przy chaosie na torze. Robert nieco zapoznał się już z obiektem, ale mówi, że dopiero pierwszy wyjazd na tor odpowie mu na wiele pytań.

Autosport zapytał Polaka, czy Williams szukał rozwiązania problemów jego auta: „Nie wiem, jak dokładnie podejdziemy do tego tygodnia, ale z tego co wiem, ludzie w fabryce pracowali nad tym, próbując to zrozumieć, ale chyba na tę chwilę nie mamy jasnego rozwiązania” – odpowiedział Kubica.

„Baku pokazało w przeszłości, że wszystko może się zdarzyć, ale i tak w ubiegłym roku byliśmy znacznie bliżej reszty niż jesteśmy w tym. Patrząc na pierwsze trzy wyścigi, mogę powiedzieć, że zdobycie punktów będzie bardzo trudne o ile nie niemożliwe. Jesteśmy zbyt daleko za innymi, by o tym myśleć” – mówi Robert Kubica.

Mimo słabej formy ekipy, Robert nadal czuje dużą przyjemność z jazdy bolidem F1.

„Oczywiście miło byłoby ścigać się tu z większą liczbą kierowców i być bliżej stawki, toczyć konkretne pojedynki. Wiem, że mówiłem to samo po Australii, ale koniec końców nadal cieszę się jazdą, znacznie lepiej jest prowadzić bolid F1 niż oglądać to w telewizji. Dobrze byłoby mieć lepszy samochód, ale nadal można mieć przyjemność z jazdy. Dobrze znów to poczuć, te szczególne emocje i odczucia, których nie doświadczy się w domu” – zaznacza Polak dla crash.net.

Jest on jedynym kierowcą w tegorocznej stawce, który nie miał jeszcze okazji jazdy w Baku.

„To będzie dla mnie nowy tor, zrobiłem co prawda kilka okrążeń w symulatorze, ale niestety nasz tor w symulatorze nie jest reprezentatywny w stosunku do rzeczywistości. Oczekuję dużej liczby alarmów na początku pierwszej sesji, co jest normalne, szczególnie gdy pierwszy raz jedziesz po torze ulicznym. Nie mogę się jednak doczekać jazdy, ponieważ mija prawie 9 lat od mojego ostatniego startu na torze ulicznym czyli Grand Prix Singapuru 2010. Przejeżdżanie blisko murów zawsze było dla mnie szczególnym uczuciem” – dodaje Kubica.

Tor w Azerbejdżanie może być zdradliwy, dlatego dopiero pierwsze wyjazdy podczas piątkowych treningów dostarczą Kubicy wielu danych.

„Z zewnątrz tor w Baku wygląda bardzo prosto w wielu miejscach, ale z drugiej strony są trzy czy cztery bardzo skomplikowane miejsca. Trzeba będzie przez nie przejechać i nie ma sensu za bardzo o tym myśleć. Trzeba wyjechać i odkryć, co będzie się działo” – mówi kierowca Williamsa, cytowany przez motorsportweek.com.

„Zobaczymy, jak będzie zachowywało się nasze auto. Mam nadzieję, że będzie lepsze niż było to na początku roku, ale myślę, że nie możemy spodziewać się niczego spektakularnego” – wyznaje Robert w rozmowie z crash.net.

Polak spytany przez dziennikarzy o poprawki Williamsa na Grand Prix Azerbejdżanu, odesłał dziennikarzy do George Russella, który „podobno wie w tej sprawie więcej”.

Źródło: crash.net, motorsportweek.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi