KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Motor Racing - Formula One World Championship - Bahrain Grand Prix - Race Day - Sakhir, Bahrain

Russell: 75% problemów pochodzi z aerodynamiki

George Russell zapowiada, że na Grand Prix Azerbejdżanu Williams będzie miał poprawki w swoim samochodzie, ale nie będzie to nic fundamentalnego. Nie może się on doczekać wyścigu w Baku, szczególnie biorąc pod uwagę jego ubiegłoroczny występ.

„Obecnie Robert i ja mamy duży problem z zachowaniem auta i różnicami w tym, jak się ono zachowuje pomiędzy wejściem w zakręt, środkiem zakrętu, a wyjściem z niego. Jest ono zupełnie inne w każdym z tych trzech obszarów, co sprawia, że prowadzenie jest bardzo trudne” – mówi Russell, który przyznaje, że 75% winy ponosi pakiet aero, ale winna jest również przyczepność mechaniczna.

Williams pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.

„Będą poprawki, tak jak w każdym innym zespole. Już teraz są normalne aktualizacje, które mają dać więcej siły docisku. Nie jest jednak tak, że mamy coś szczególnego” – dodaje junior Mercedesa, który liczy na takie zmiany w FW42, które pozwolą zachowywać się autu bardziej przewidywalnie, dzięki czemu będzie można urwać sporo czasu.

Mówiąc o swojej formie w pierwszych trzech rundach sezonu, Russell mówi: „Jestem usatysfakcjonowany pewnymi aspektami, ale z pewnością jest jeszcze miejsce na poprawki z mojej strony”.

Przede wszystkim, chce on zrozumieć samochód.

„Z pewnością nie udało mi się w kwalifikacjach w dwóch ostatnich wyścigach i myślę, że nadal muszę zrozumieć i szanować ograniczenia samochodu. Czasem można pojechać szybciej, jeżeli jedzie się na 98, a nie na 100%. To edukacja by zrozumieć samochód. Niestety nie możemy po prostu wyjechać z garażu i dać wszystkiego z samochodu ponieważ nie wiemy w pełni, jak samochód zachowa się w danym zakręcie. Jesteśmy z Robertem w tej samej sytuacji i żaden z nas nie zaliczył dobrej rundy, bo samochód jest bardzo trudny w prowadzeniu” – powiedział Russell.

Odnosząc się do zbliżającego się wyścigu w Baku, Anglik powiedział: „Będą pewne małe zmiany i jeżeli zapracują tak, jak na to liczymy, to może być pozytywnie, ale nie jesteśmy na 100% pewni. Nie mogę doczekać się Baku ponieważ miałem tam świetny weekend w Formule 2 w ubiegłym roku i to był prawdopodobnie mój najlepszy wyścig w roku. Wygrałem drugi wyścig z 12. miejsca i prawdpodobnie powinienem wygrać oba wyścigi” – stwierdził kierowca Williamsa.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi