KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Przewaga Mercedesa jeszcze większa, największa poprawa w McLarenie

Po trzech wyścigach sezonu, odbywających się na dość zróżnicowanych torach przy i w różnych warunkach, można już wyciągnąć wnioski dotyczące formy poszczególnych ekip w 2019 roku w porównaniu do ubiegłego sezonu. Sprawa nie wygląda dobrze – ani dla atrakcyjności rywalizacji, ani dla Williamsa.

Za wyznacznik należy tu wziąć formę w kwalifikacjach, bowiem ona zazwyczaj jest najbardziej miarodajnym wyznacznikiem. W całym sezonie 2018, Ferrari traciło w nich do Mercedesa 0,199%. W trzech pierwszych sesjach 2019 roku jest to 0,278%. Wskaźnik ten jest o tyle istotny, że to zazwyczaj Mercedes wykonuje znacznie lepszą robotę w wyścigach, a zatem Ferrari by mieć szanse na zwycięstwa, powinno startować z pierwszego rzędu. W tym roku jednak jest o 0,079% gorsze od roku 2018. Porównując te dane z wynikami trzech pierwszych wyścigów z sezonu 2018, różnica na niekorzyść Ferrari jest jeszcze większa. Dość powiedzieć, że czerwone bolidy wygrały czasówki zarówno w Chinach, jak i Bahrajnie w 2018 roku.

Na trzecim miejscu zarówno teraz, jak i rok temu jest oczywiście Red Bull. Konstrukcja ekipy z Milton Keynes nie jest jednak najbardziej udaną i są gorsi o 0,756% w kwalifikacjach od Mercedesa – czyli o 0,104% więcej niż w 2018 roku.

Czwarte miejsce znów należy do Haasa i mimo że klasyfikacja generalna tego nie pokazuje, Amerykanie są znacznie bliżej czołówki niż byli w ubiegłym roku. Znów nie potrafią jednak wykorzystać swojej szybkości. Dane wskazują, że Haas traci o 0,565% mniej w kwalifikacjach w sezonie 2019 niż to było w 2018 roku.

Piąte miejsce może zaskakiwać, biorąc pod uwagę ubiegły rok. Jest na nim McLaren, tracący 1,709% w kwalifikacjach do Mercedesa. W ugiegłym roku było to aż 2,834%, a przecież w składzie był Fernando Alonso. Oznacza to poprawę o aż 1,125%.

Wyraźny postęp – drugi w tegorocznej stawce – zaliczyła Alfa Romeo, zyskując 0,752%. Gdyby brać pod uwagę dane z pierwszych trzech kwalifikacji sezonu 2018, to właśnie ten zespół byłby liderem jeżeli chodzi o postęp.

Swoją piątą pozycję w stawce straciło Renault, choć i ono zyskało w stosunku do liderów w tym sezonie, jednak zaledwie o 0,193%.

Dobrym wyznacznikiem tego, o ile poprawiły się silniki Hondy w tym sezonie, jest to, ile traci Toro Rosso w kwalifikacjach w tym sezonie. W ubiegłym roku było to 2,694%, natomiast w trzech pierwszych rundach tego sezonu 2,007%. Różnica wynosi zatem 0,687% na korzyść wyników z sezonu 2019.

Przedostatnie miejsce w tym sezonie zajmuje ekipa Racing Point i jest to największy spadek w porównaniu z ubiegłym rokiem bo o aż 4 miejsca. Okazuje się, że ekipa Lawrence Strolla jeździ starym bolidem, dopasowanym jedynie do obowiązujących obecnie przepisów. Dopiero od Baku ma zacząć się wprowadzanie drastycznych poprawek do samochodu, które mają być dopełnione w Barcelonie. W ubiegłym roku ówczesne Force India, a potem Racing Point Force India traciły 2.103%. W tym roku tracą 2.079%, a zatem tylko 0,024% mniej i biorąc pod uwagę poprawę innych ekip środka stawki, oznacza to, że tylko jedna ekipa jest w tym sezonie gorsza od Racing Point.

Jest to oczywiście Williams. Strata ekipy z Grove jest zdecydowanie większa niż w 2018 roku – o aż 0,797%. W ubiegłym roku tracili w kwalifikacjach 3,511% ale w tym sezonie jest to aż 4,308% – o ponad 2,2% więcej niż przedostatnia ekipa. Warto jednak zauważyć, że w ubiegłym roku strata zwiększała się z wyścigu na wyścig, teraz wydaje się zmniejszać, choć 3 wyścigi to jeszcze za mało, by to oceniać.

Poniżej tabela, która obrazuje te zmiany:

Zespół Kwalifikacje w całym 2018 rokuKwalifikacje w 3 pierwszych
wyścigach 2019 roku
Różnica
Mercedes0,000%0,000%0,000%
Ferrari0,199%0,278%+0,079%
Red Bull0,652%0,756%+0,104%
Haas1,919%1,354%-0,565%
McLaren2,834%1,709%-1,125%
Alfa Romeo2,506%1,754%-0,752%
Renault2,050%1,857%-0,193%
Toro Rosso2,694%2,007%-0,687%
Racing Point2,103%2,079%-0,024%
Williams3,511%4,308%+0,797%

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi