KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Wyniki F2 sobota Baku 2019

Pierwszy wyścig F2 w Azerbejdżanie odbył się w sobotni poranek

Z pole position ruszał Nobuharu Matsushitą. Lider mistrzostw, Luca Ghiotto, ruszał z 3 pozycji. Świetnie wystartował Nyck de Vries z teamu ART i w pierwszym zakręcie objął prowadzenie. Koła zblokował Mick Schumacher i wypchnął z toru Ghiotto. Z tylu stawki doszło do kolizji Giuliano Alesi z Ralphem Boschungiem. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa. Restart nastąpił na 3 okrążeniu. Przebiegł on bezproblemowo. Większość kierowców utrzymała swoje pozycje. De Vries zwiększał przewagę na czele stawki. Po 6 okrążeniu wynosiła już 4 sekundy nad Jackiem Aitkenem z teamu Campos, który dość niespodziewanie znalazł się na drugim miejscu.

Z powodu usterki z rywalizacji odpadł dotychczasowy wicelider wyścigu – Matsushita. Przy zjeździe do alei serwisowej, błąd popełnili mechanicy ekipy ART. Mieli problemy z dokręceniem lewego, przedniego koła w bolidzie De Vriesa i Holender stracił wypracowaną przewagę. Na kolejnym okrążeniu wyprzedził go Aitken. Okrążenie później Holendra wyprzedził też Nicholas Latifi z zespołu DAMS. Będący na 6 pozycji Mick Schumacher popełnił błąd- najechał na tarkę i obrócił auto. Na torze pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa.

Na 11 okrążeniu widzieliśmy ciekawą walkę tuż za plecami lidera. Nyck de Vries atakował Nicholasa Latifiego i gdy wydawało się, że junior Williamsa obroni swoją pozycję, Holender, na prostej startowej, wyprzedził Kanadyjczyka i wskoczył na drugie miejsce. De Vries podkręcił tempo, uzyskał najlepszy czas okrążenia i rzucił się w pogoń za Aitkenem.

Niespodziewanie, po zjeździe do alei serwisowej liderów, w czołówce znalazła się Tatiana Calderon. Kolumbijka wystartowała bowiem na twardszej mieszance opon i przejechała na niej aż 18 okrążeń. Pod koniec stintu miała już jednak bardzo zużyte ogumienie i traciła kolejne pozycje. Nie zdążyła zmienić kół, gdyż przytrafiła jej się awaria jednostki napędowej. Zatrzymała auto na torze i „spowodowała” kolejną już neutralizację.

W międzyczasie auto rozbił też Guanyou Zhong z zespołu UNI-Virtuosi. Gdy miało już dojść do restartu, Sergio Sette Camara najechał na przednie skrzydło Ghiotto i obrócił swój samochód uderzając przy tym o ścianę. Włoch zjechał po tym incydencie na wymianę spojlera i stracił sporo czasu. Neutralizacja się przedłużyła.

Rywalizację wznowiono gdy nie odliczano już okrążeń, a czas do końca wyścigu. W ciągu ostatnich 5 minut zawodów na torze w Baku, Antoine Hubert próbował ataku na Doriana Boccolaci z zespołu Campos, ale zablokował koła i wypadł z toru w pierwszym zakręcie, a Jordan King wyprzedził Nicholasa Latifiego w rywalizacji o trzecie miejsce.

Ostatecznie, wyścig wygrał Jack Aitken z teamu Campos Racing, przed Nyckiem de Vries i Jordanem Kingiem z MP Motorsport.

Na ostatnich kółkach straty minimalizował też Luca Ghiotto. Włoch, mający świeżą mieszankę opon, wyprzedził Seana Gelaela i dojechał do Boccolaciego, ale nie wystarczyło mu czasu, by zyskać kolejne miejsce kosztem Francuza.

Najlepszy czas wyścigu, rzutem na taśmę, na ostatnim okrążeniu wywalczył, powracający do rywalizacji, ale będący na odległej pozycji, Nobuharu Matsushita z teamu Carlin.

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi