KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Pierwszy tysiąc za nami – podsumowanie GP Chin

1000 wyścig Formuły 1 odbył się w Szanghaju. Grand Prix Chin wygrał Lewis Hamilton z ekipy Mercedesa. Brytyjczyk wyprzedził na starcie swojego zespołowego partnera, Fina Valtteriego Bottasa i prowadził przez wszystkie 56 okrążeń – tym samym został liderem klasyfikacji generalnej. Pierwszy raz od czasu Williamsa w 1992 roku, pierwsze trzy wyścigi zakończyły się dubletem kierowców jednego zespołu. W zasadzie jedyny emocjonujący moment na czele wyścigu zapewnił nam sam zespół Mercedesa, który robiąc podwójny pit stop na 36 okrążeniu spowolnił nieco Bottasa i pozwolił na chwilę wyprzedzić go, niebędącemu jeszcze po raz drugi w alei serwisowej, Charlesowi Leclercowi z Ferrari.

Przechodząc płynnie do Scuderii, myślę że lista ich błędów jest na tyle długa, iż ich wymienienie starczyłoby na osobny artykuł. Ktoś może pomyśleć, że jestem naczelnym krytykiem tego zespołu, albo że czuję do nich antypatię. Tak nie jest, a zespół Ferrari jest bliski memu sercu, i naprawdę boli mnie ono z każdą kolejną decyzją strategiczną „czerwonych”. Osobiście nie przepadam za Sebastianem Vettelem jako kierowcą i uważam, że błędem jest postawienie jednoznacznie na Niemca w sytuacji, gdy na torze nie pokazuje on wyraźnej przewagi nad Leclerciem. Dziś w Ferrari nakazali Monakijczykowi przepuszczenie Vettela, a gdy ten popełnił błąd i zniszczył opony, zespół nie nakazał zmiany powrotnej, mimo że Leclerc mógł jechać szybciej.

Ponadto, po wyścigu w Chinach można wyciągnąć jeszcze jeden, niewątpliwie bolesny dla Scuderii wniosek. Jeśli przez cały weekend wyścigowy nie prezentują tempa wyraźnie lepszego niż Mercedes, za każdym razem przegrywają batalię z niemiecko-brytyjskim teamem z Brackley.

Na wyróżnienie zasłużył też, trzymający się dziś blisko „czerwonych bolidów”, czwarty na mecie Max Verstappen. Drugi z kierowców Red Bulla, Pierre Gasly był dopiero szósty, ale zapisał na swoje konto punkt za najszybsze okrążenie.

Świetny wyścig przejechał też Alexander Albon z Toro Rosso. Młody Taj rozbił swój bolid w FP3, nie wystartował w kwalifikacjach i startował dziś z pit lane, a mimo to dojechał na punktowanym, dziesiątym miejscu. Drugi z kierowców ekipy z Faenzy Danil Kvyat uślizgnął swój bolid na pierwszym okrążeniu, „wpadł” pod koła Carlosa Saniza, a trącony przez Hiszpana uderzył i „wystrzelił” w powietrze Lando Norrisa. W długofalowej perspektywie zakończył tym swój wyścig i zrujnował ściganie kierowcom McLarena.
W kontekście Williamsa można tylko powiedzieć, że obaj kierowcy ukończyli wyścig. George Russell znów okazał się szybszy od Roberta Kubicy i finiszował na P16, podczas gdy Polak był siedemnasty. Nie sposób nie docenić postępu Williamsa, który odrobił już sekundę straty względem Grand Prix Australii, ale powoli frustrująca, zarówno dla kierowców jak i kibiców staje się świadomość tego, że oba pojazdy teamu z Grove nie są konkurencyjne. Wszyscy liczymy na poprawę, ale gdzieś z tyłu głowy mamy myśl, że prawdopodobnie sezon 2019 jest dla zespołu już stracony…

Grand Prix Chin 2019 F1 wyniki

 

Klasyfikacje po GP Chin tutaj.

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum