Shanghai International Circuit mieści się w dystrykcie Jiading na północy Szanghaju. Został otwarty w 2004 roku i od tego roku odbywają się na nim nieprzerwanie wyścigi Formuły 1. Koszt jego budowy wyniósł €370 mln i może on pomieścić 200 tys. osób.
Tor w Szanghaju liczy sobie 5451 metrów i posiada prostą liczącą aż 1397 metrów. Składa się z 16 zakrętów. Maksymalna prędkość wynosi 327 kilometrów na godzinę, a średnia to 194 km/h. Tor wymaga średniego docisku aerodynamicznego i średniego poziomu chłodzenia. Na okrążeniu auto F1 zużywa 1,88 kg paliwa, a kierowcy jadą z gazem w podłodze tylko przez 51% okrążenia. Zaprojektowany został, jak większość współczesnych aren F1, przez biuro projektowe Niemca Hermana Tilke.
Pierwsze dwa zakręty pokonywane są z prędkością 185 km/h w prawo i prowadzą bezpośrednio do zakrętów 3 i 4 pokonywanych z prędkością 105 km/h. Kompleks zakrętów 1-4 tworzy pierwszy z dwóch ślimaków” na torze. Drugi to zakręty 11-13. Zakręt 6 pokonywany jest na 2 biegu z prędkością ok 80 km/h. Zakręty 7 i 8 tworzą szykanę składającą się z zakrętów „lewy-prawy” z wartością przeciążenia 3,5 G. Zaraz po zakrętach 9 i 10 następują zakręty 11 i 12, które pokonywane są z niewielką prędkością. Przyczepność tam jest ograniczona, co wynika z ukształtowania trasy i ważne jest umiejętne wykorzystanie „tarek”. Zakręt 13 to długi prawy nawrót, po którym następuje najdłuższa prosta w obecnej Formule 1. Liczy ona grubo ponad 1,2 km długości. Ponieważ na prostej można stosować DRS, następujący po niej zakręt jest znakomitym miejscem do wyprzedzania. Jest on jednak bardzo wymagający dola kierowców i bolidów – następuje tak ostre hamowanie i duża redukcja biegów. Na przestrzeni lat działy się tam bardzo ciekawe rzeczy, jak choćby kolizja Verstappen – Vettel, czy awaria zawieszenia w bolidzie Sebastiana Bueni Ostatnim zakrętem jest zakręt 16, który wymaga szybkiego stuknięcia w hamulce i sprawnego ruchu kierownicy w lewo. Lepiej wykonany zakręt 16, to lepsza trakcja i szybsze wyjście na prostą „start/meta”.
Poniżej możecie zobaczyć onboard z tego obiektu.
Rekordzistą toru podczas wyścigu jest Michael Schumacher, który w 2004 roku przejechał go w 1:32.238. W ubiegłorocznych kwalifikacjach jednak ich zwycięzca, Sebastian Vettel wykręcił w Q3 wynik 1:31.095.
Co ciekawe, podczas wyścigu dość często padał deszcz i również na najbliższy weekend zapowiadane są opady.