KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

O Shanghai International Circuit

Shanghai International Circuit mieści się w dystrykcie Jiading na północy Szanghaju. Został otwarty w 2004 roku i od tego roku odbywają się na nim nieprzerwanie wyścigi Formuły 1. Koszt jego budowy wyniósł €370 mln i może on pomieścić 200 tys. osób.

Tor w Szanghaju liczy sobie 5451 metrów i posiada prostą liczącą aż 1397 metrów. Składa się z 16 zakrętów. Maksymalna prędkość wynosi 327 kilometrów na godzinę, a średnia to 194 km/h. Tor wymaga średniego docisku aerodynamicznego i średniego poziomu chłodzenia. Na okrążeniu auto F1 zużywa 1,88 kg paliwa, a kierowcy jadą z gazem w podłodze tylko przez 51% okrążenia. Zaprojektowany został, jak większość współczesnych aren F1, przez biuro projektowe Niemca Hermana Tilke.

Pierwsze dwa zakręty pokonywane są z prędkością 185 km/h w prawo i prowadzą bezpośrednio do zakrętów 3 i 4 pokonywanych z prędkością 105 km/h. Kompleks zakrętów 1-4 tworzy pierwszy z dwóch ślimaków” na torze. Drugi to zakręty 11-13. Zakręt 6 pokonywany jest na 2 biegu z prędkością ok 80 km/h. Zakręty 7 i 8 tworzą szykanę składającą się z zakrętów „lewy-prawy” z wartością przeciążenia 3,5 G. Zaraz po zakrętach 9 i 10 następują zakręty 11 i 12, które pokonywane są z niewielką prędkością. Przyczepność tam jest ograniczona, co wynika z ukształtowania trasy i ważne jest umiejętne wykorzystanie „tarek”. Zakręt 13 to długi prawy nawrót, po którym następuje najdłuższa prosta w obecnej Formule 1. Liczy ona grubo ponad 1,2 km długości. Ponieważ na prostej można stosować DRS, następujący po niej zakręt jest znakomitym miejscem do wyprzedzania. Jest on jednak bardzo wymagający dola kierowców i bolidów – następuje tak ostre hamowanie i duża redukcja biegów. Na przestrzeni lat działy się tam bardzo ciekawe rzeczy, jak choćby kolizja Verstappen – Vettel, czy awaria zawieszenia w bolidzie Sebastiana Bueni Ostatnim zakrętem jest zakręt 16, który wymaga szybkiego stuknięcia w hamulce i sprawnego ruchu kierownicy w lewo. Lepiej wykonany zakręt 16, to lepsza trakcja i szybsze wyjście na prostą „start/meta”.

Poniżej możecie zobaczyć onboard z tego obiektu.

Rekordzistą toru podczas wyścigu jest Michael Schumacher, który w 2004 roku przejechał go w 1:32.238. W ubiegłorocznych kwalifikacjach jednak ich zwycięzca, Sebastian Vettel wykręcił w Q3 wynik 1:31.095.

Co ciekawe, podczas wyścigu dość często padał deszcz i również na najbliższy weekend zapowiadane są opady.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum