Podobnie jak na każde z grand prix tego sezonu, również na Grand Prix Azerbejdżanu zespoły przywiozły poprawki do swoich bolidów.
Mercedes
Podobnie jak wiele ekip, mistrzowie świata wprowadzili zmiany w tylnym skrzydle. Mają one obniżyć docisk aerodynamiczny, który w Baku nie jest potrzebny na tak wysokim poziomie, jak w Chinach.
Nueva ala de baja carga d @MercedesAMGF1 en Baku.
New low downforce rear wing for @MercedesAMGF1 in baku pic.twitter.com/9I1SxiuaZG
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Przedstawiony został również nowy koncept zewnętrznej części tylnego skrzydła.
Mercedes recuperar el concepto d borde de fuga con dientes d sierra en ala trasera.
Mercedes serrated the trailing edge of the main plane rear wing. pic.twitter.com/vltHIPaw3i
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Toro Rosso
Podobne zmiany zaszły w Toro Rosso.
Ala d menos carga para @ToroRosso. Parte central no tan acentuada.
Low downforce rear wing for Toro Rosso. pic.twitter.com/qn2yuYjUeq
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Racing Point
Tu również mamy zmiany w obrębie tylnego skrzydła.
Comparativa d ala d baja carga d @RacingPointF1
. @RacingPointF1 Rear wing comparison. pic.twitter.com/DHSf5dvO71
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Williams
Także ekipa Roberta Kubicy i George Russella popracowała w tym aspekcie, redukując górną krawędź.
Ala posterior de @WilliamsRacing igual q China, sin gurney flap. pic.twitter.com/Fe9PeyBwNL
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Ferrari
Ta ekipa dokonała chyba największych zmian w swoim bolidzie w porównaniu z Grand Prix Chin. Pierwszą z nich są nowe deflektory.
Nuevos bargeboards para Ferrari en Baku
New bargeboards for Ferrari in Baku pic.twitter.com/xnO9YGegGh
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Ferrari sigue explorando la zona d cortes laterales d fondo con 3 deflectores verticales antes d rueda trasera. pic.twitter.com/g7ptM9rAnw
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Są również oczywiście zmiany w obrębie tylnego skrzydła.
Ala d baja carga d Ferrari q ya probaron en el test d Baréin
Low downforce rear wing for Ferrari that was already tested at Bahréin test. pic.twitter.com/VnX23D9Xs7
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Popracowano także nad dyfuzorem.
El fondo d Ferrari tiene novedades en los extremos del difusor.
New Ferrari's floor has also updates on the diffuser. pic.twitter.com/0CLbqjBMDz
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
En esta foto se aprecia mejor ñas. diferencias d difusor Ferrari.
In this picture you can see from a better view Ferrari's diffuser updates. pic.twitter.com/bfH6Asa7MQ
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Renault
W Renault delikatne poprawki zaszły w obrębie przedniego skrzydła
Renault con flaps superiores recortados en Y250 y de menos cuerda para Baku pic.twitter.com/apY4V8wGbm
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
oraz tylnego:
Lo de @RenaultF1Team no es ala. Además han cambiado los soportes d ala.
Renault has no wing. They have also changed the wing pylons. pic.twitter.com/AlNptktUKf
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Zaszły w nim spore zmiany, nie tylko na górze.
Además del ala trasera, @RenaultF1Team introduce en Baku unas nuevas platinas laterales.
Together with the new rear wing, @RenaultF1Team has brought new sideplates. pic.twitter.com/Bek03FMToM
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
Alfa Romeo
W tym zespole postanowiono zrezygnować na Grand Prix Azerbejdżanu ze skrzydełka T.
Nueva ala d baja carga para @alfaromeoracing. Sin ala doble d T q estrenaron en China.
New low downforce rear wing for @alfaromeoracing. Without the double T wing they launched in China. pic.twitter.com/coVROsoUHy
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
McLaren
„Pomarańczowi” mają zmiany w obrębie deflektorów.
McLaren añade deflectores en la extension d la toma d freno trasero. pic.twitter.com/M2fzMuhGWw
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
oraz tylnego skrzydła.
Ala de baja carga para @McLarenF1 con el biplano de menor cuerda, sin extremos curvados y corte central menos pronunciado. Sin gurney flap
Los downforce rear wing for McLaren with less chord top flap and straight ends. No gurney flap. pic.twitter.com/R3jCKQ1C4W— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 25, 2019
fot. Albert Fabrega