KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Robert Kubica kask Chiny

„Nie miałem przyczepności, nie wiem co robić”

Nastrój Roberta Kubicy po Grand Prix Chin był adekwatny do miejsca zajętego przez Polaka. Kierowca Williamsa znów musiał bardziej walczyć ze swoim autem niż z innymi kierowcami. Jego partner z zespołu mógł cisnąć, niszcząc przy tym opony. Williams przestaje sobie radzić również z pit-stopami. George Russell zachował jak zawsze dyplomatyczny ton wypowiedzi.

Jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu było nerwowo. Kubica – podobnie jak Max Verstappen, obrócił się na pierwszym okrążeniu.

„Najbardziej ekscytującym momentem dla mnie było okrążenie formujące, kiedy się obróciłem. Próbowałem dogrzewać opony i straciłem samochód w zakręcie szóstym” – powiedział Robert w oficjalnej informacji prasowej zespołu.

Polak – tak jak w Australii – znacznie lepiej ruszył ze świateł niż George Russell, potem jednak znalazł się w złym miejscu toru.

„Miałem dobry start, ale utknąłem za Perezem. Jeżeli wiesz, jak będzie wyglądał twój wyścig to nie jesteś ochotny do ryzykowania” – powiedział Robert Kubica w rozmowie z Mikołajem Sokołem z Eleven Sports.

„Pozytywne jest to, że w ubiegłym roku wydawało się, że czegoś brakuje mi w przejazdach kwalifikacyjnych, a dobry byłem na długich przejazdach” – dodał Kubica, mówiąc też, że tempo wyścigowe samochodu wygląda w tym sezonie bardzo źle.

Kubica stracił na mecie 16 sekund do Russella, jednak zdecydowanie za późno został zdjęty na zmianę opon. Podczas samego postoju, stracił kilkanaście sekund za sprawą problemów ze zdjęciem lewego przedniego koła. Okazuje się, że to nie pierwszy taki przypadek.

„Już na treningach mieliśmy duży problem z lewym przednim kołem podczas pit-stopów, nie wiem czy coś tam jest nie tak” – stwierdził. Poniżej ta sytuacja.

George Russell po raz trzeci okazał się lepszym od swojego partnera z zespołu. Nie udało mu się jednak utrzymać strategii na jeden postój.

„Tempo było nieco lepsze niż oczekiwaliśmy, walczyliśmy na pierwszych okrążeniach i byliśmy w stanie pozostać przed kierowcami. Kiedy wszystko się uspokoiło, różnice były coraz większe i to był dość samotny wyścig dla mnie. Mieliśmy problemy z oponami na środkowym stincie, a czasy okrążeń spadały więc dobrym wyborem było zjechanie do boksów po raz drugi. Koniec końców, to jest miejsce, w którym jesteśmy w tym momencie i musimy cisnąć i pracować dalej” – powiedział Anglik.

Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa, cieszył się z walki z innymi autami i zmniejszania różnicy do stawki.

„Mieliśmy dziś przyjemny wyścig i byliśmy w stanie ścigać się z kilkoma samochodami, które znalazły się z tyłu stawki po incydentach na pierwszym okrążeniu. Mieliśmy czysty, dobrze przejechany wyścig przez obu kierowców i byliśmy w stanie wyegzekwować rozsądną strategię na jeden postów z Robertem. Próbowaliśmy podobnego rozwiązania z George`m, jednak długość stintu i utrata temperatury opon sprawiły, że kończył wyścig na nowych oponach kwalifikacyjnych. Mieliśmy pewne poprawki w samochodzie w ten weekend i zaczęliśmy zmniejszać stratę do innych. Testowaliśmy również nowe komponenty, które mogą nam pomóc w przyszłości by dalej zmniejszać przewagę reszty stawki. Następny wyścig jest na ulicach Baku i stworzy nam kolejne wyzwania, ale jesteśmy gotowi im sprostać, jako że uczymy się coraz więcej o FW42” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Kolejny wyścig zostanie rozegrany za 2 tygodnie i będzie to rywalizacja na ulicznym torze w Azerbejdżanie. Robert zapytany o nią przez Mikołaja Sokoła, odpowiedział:

„Baku będzie ciekawym wydarzeniem, bo od 8-9 lat nie jeździłem na torach ulicznych. Mam nadzieję, ze przyjadę tam i będę miał te same odczucia co kiedyś na torach ulicznych”.

Poniżej pełne wyniki wyścigu o Grand Prix Chin:

Grand Prix Chin 2019 F1 wyniki

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi