KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - Chinese Grand Prix - Practice Day - Shanghai, China

Kubica: Nie mam tempa wyścigowego, musimy to zrozumieć

Robert Kubica ponownie zaskoczył szczerością. Polak mówi, że jest bardzo zaskoczony tym, że brakuje mu tempa wyścigowego w tym sezonie i może to wynikać nie tylko z samochodu. Przed sezonem tempo na dłuższych przejazdach było według niego najmocniejszą stroną.

„Myślałem, że z jakiegoś powodu, podczas jazdy samochodami nowej generacji, muszę pracować na moim tempie na jednym okrążeniu, ale na długich przejazdach byłem bardzo dobry. Tu jednak, odkąd jeżdżę tym samochodem – a mój pierwszy długi przejazd był w Australii – tempo i czucie są znacznie gorsze niż miałem kiedykolwiek w życiu” – powiedział Robert Kubica po Grand Prix Chin.

„Nie mam przyczepności. Myślę, że zrobiłem coś w kwalifikacjach bo przyczepność dostarczana przez opony jest znacznie wyższa, ale nie mogę robić tego, co robią zawodnicy z przodu czy nawet George i to jest bardzo dziwne. Naprawdę próbowałem wszystkiego, ale jeżeli nie ma się przyczepności, to nie ma magii w tym sporcie” – przyznał Polak. Dziennikarze motorsportu oczywiście podkreślili od razu – pomijając kwestię opon – że Robert był na okrążeniu o sekundę wolniejszy od Russella, podczas gdy rzeczywista różnica na czystych kółkach i tych samych oponach wynosiła połowę mniej.

„Wygląda na to, że gdy tylko przyczepność jest niższa, czy opona chłodniejsza, wówczas mam problemy z przyczepnością i po prostu nie mogę prowadzić tego samochodu. A to z pewnością nie występowało w ubiegłym roku. Ubiegły sezon zakończyłem mówiąc, że na pewno muszę popracować nad czymś na jednym okrążeniu przy nowych oponach, ale jedyną rzeczą, której się nie obawiałem było tempo wyścigowe. To był mój najmocniejszy punkt. Ale teraz nie mam tego tempa” – dodaje Robert.

Potwierdzają to wszystkie dane z jego testów w 2017 i 2018 roku. Kubica imponował tempem i regularnością podczas wszystkich jazd na długich przejazdach.

„Nie mam tempa wyścigowego w porównaniu z moim partnerem z zespołu. W zakrętach ślizgają mi się koła, samochód ucieka, a on się oddala. Nie mówię, że to samochód, ale to z pewnością coś, co musimy zrozumieć. Mam bardzo słabą trakcję, a George na odprawie powiedział, że jego trakcja nie była najgorsza. Tak jak mówię, to nie tylko samochód. Są różne czynniki” – mówi Robert.

„Oczywiście nie jest tak, że nic z tym nie robimy. Czasem samochód nieco się poprawia, a czasem jest delikatnie gorszy. Wszystko zależy od toru, warunków i myślę, że w piątek mieliśmy lepsze tempo, choć nie wiadomo, co inni testowali. 10 lat temu w takiej sytuacji próbowałbym bardziej naciskać. Pewnie wykonałbym 3-4 okrążenia szybciej, ale prawdopodobnie potem byłbym w żwirze albo moje tempo byłoby gorsze. Naprawdę czuję, że nie mogę nic zrobić, a próbowałem wielu rzeczy. W piątek czułem, że balans się poprawił, potem to zniknęło” – kończy Kubica.

Źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi