Motor Racing - Formula One Testing - Test Two - Day 4 - Barcelona, Spain

Kubica: Jestem pasażerem

Robert Kubica przyznaje, że nie ma praktycznie żadnego marginesu podczas swojej jazdy FW42 i nie stanowi ona obecnie dla niego wielkiej przyjemności. Polak wciąż podkreśla, że musi bardzo uważać na samochód.

„W Australii po najechaniu na jeden krawężnik, który wszyscy przejeżdżali, straciłem część samochodu i nie mieliśmy jej. W Bahrajnie trzymałem się z dala od krawężników aż do kwalifikacji. Potem w wyścigu zdałem sobie sprawę, że nie używam krawężników jako części toru tylko jestem na nie wyrzucany przez samochód. Jeżeli zacznę zacieśniać zakręty, to będę nakładał większe obciążenie na opony i sytuacja się komplikuje” – mówi Kubica.

„Mam nadzieję, że będzie moment, w którym będę mógł zapomnieć o tych ograniczeniach, a samochód będzie bardziej solidny i jazda stanie się przyjemnością. Obecnie bardziej chodzi o to, żebym nie obrócił się w zakręcie, a dopiero potem jest jazda na czas. Wszystko skupia się na przetrwaniu. Trudno zatem powiedzieć, że to przyjemność, ale zdobywam doświadczenia, a te dwa wyścigi dały mi oprócz niego kilka wartościowych odpowiedzi” – dodaje Polak.

„Były pewne pozytywy w Australii, potem w Bahrajnie. Musimy jednak dowiedzieć się, o co chodzi, bo nie mam żadnego marginesu, żadnego okna operacyjnego, w którym mógłbym prowadzić ten samochód. Jestem pasażerem” – powiedział Robert.

Źródło: motorsportweek.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Tego dnia w F1 - 12 sierpnia

Po raz pierwszy w swojej karierze z pole position rusza Rene Arnous. Trzecie zwycięstwo odnosi jednak Alan Jones. To jednocześnie 3. zwycięstwo Williamsa w historii.

Podczas wyścigu 1000 km de Motorsport w Toronto ginie Manfred Winkelhock (47 startów w F1).

Trzecie i ostatnie zwycięstwo w karierze odnosi Thierry Boutsen.

Starszy inżynier wyścigowy Williamsa, Dave Robson, mówi, że problemem Roberta Kubicy w sezonie 2019 może być brak rozumienia opon. „Podejrzewam, że sprowadza się to do opon. Kiedy różnice są duże, samochody są identyczne więc myślę, że o to chodzi”.

Najnowsze wpisy

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Lausitrzing

Dni
Godzin
Minut
Sekund

godz. 11:00 – Pierwszy trening
godz. 15:00 – Drugi trening
godz. 12:00 – Trzeci trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje
godz. 15:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:45 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:45 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi