KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Robert Kubica Williams F1 Grand Prix Chin 2019

Kubica: Formuła 1 zmieniła się bardzo z perspektywy kierowcy

Po dwóch przejechanych wyścigach w sezonie 2019 Robert Kubica może lepiej porównać „dwie Formuły 1”, w których miał okazję rywalizować. Co mówi o bolidach i swojej formie?

„Szczerze mówiąc, Formuła 1 zmieniła się bardzo. Nie tylko z technicznego punktu widzenia, ale również z perspektywy kierowcy. Niektóre rzeczy nadal są takie same, ale inne są zupełnie inne. Na przykład opony” – mówi Robert.

Kiedy zaczynał karierę w F1 – w 2006 roku, było dwóch producentów opon – Bridgestone i Michelin. Od 2007 roku w F1 obowiązuje jeden dostawca. „W 2006 roku 80% pracy szło przez opony” – wspomina Kubica.

„Ogólnie tempo wyścigowe to teraz zupełnie inna historia, szczególnie w sytuacji, gdy masz problemy z przyczepnością. Opony stają się wtedy niesamowicie ważnym czynnikiem” – mówi Robert.

Według Roberta, same silniki nie robią aż tak dużej różnicy.

„Nawet jeżeli ich działanie jest bardziej skomplikowane, kierowca nie ma z tym nic wspólnego ponieważ wszystko robią inżynierowie. Są symulacje i mnóstwo danych do wszystkiego – może nawet za dużo. Skupienie przeszło na inne rzeczy niż w 2006 roku” – mówi Robert.

Zapytany, czy w F1 powinno być zatem mniej danych, odpowiada:

„Myślę, że rezultat byłby taki sam. Nie można cofnąć się do lat 70-tych czy 80-tych, gdyż cała technologia poszła naprzód, a Formuła 1 powinna być wisienką na torcie motorsportu. Dziś samochody drogowe mają więcej sensorów niż bolidy F1” – zaznacza Polak.

W rozmowie z motorsport-total, Robert odniósł się również do swojej formy.

„Jest ona taka, jakiej się spodziewałem. Nie mam wątpliwości, ale oczywiście długo nie było mnie w sporcie. Moja forma fizyczna jest dobra, nie mam problemów podczas wyścigów, o co niektórzy się obawiali” – dodaje Robert, który mówi, że jest dość zadowolony ze swojej formy.

Źródło: motorsport-total

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi