KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Robert Kubica F1 Williams Grand Prix Azerbejdżanu 2019

Kubica: „Feeling na tyle dobry, by utrzymać auto na torze”, Williams przeprasza Polaka

Tak jak można było się spodziewać, Williams nie był zadowolony z osiągów bolidu podczas Grand Prix Azerbejdżanu. Robert Kubica oficjalnie przyznał, jaki problem trapił jego auto od początku weekendu. Podkreślał jednak dobrą pracę mechaników, którym udało się poskładać samochód „z tym co mieli”. W informacji prasowej Williamsa ekipa przeprosiła Roberta za błąd, który doprowadził do jego kary.

„Po bardzo trudnym weekendzie, dobrze jest widzieć oba samochody na mecie ponownie. Mechanicy wykonali wspaniałą pracę po kwalifikacjach, przygotowując samochód Roberta do wyścigu. Zdecydowaliśmy się na zmiany w ustawieniach samochody, dokonując oczywiście niezbędnych napraw. Oznaczało to, że Robert musiał startować z pit-lane, co pomogło Robertowi osiągnąć dobre i stałe tempo wyścigowe, szczególnie na oponie pośredniej. Jeżeli chodzi o George`a, to start wyścigu był dla niego trudny, gdyż stracił dużo temperatury opon podczas okrążenia formującego. Kiedy jednak założyliśmy mu drugi zestaw opon pośrednich, był w stanie mieć dobre tempo. Przepraszamy Roberta za naruszenie regulaminu, które doprowadziło do kary dla niego” – powiedział Dave Robson, odnosząc się w ostatnim zdaniu do kary przejazdu przez aleję serwisową dla Roberta Kubicy za to, że ekipa wypuściła go o aż 9 minut zbyt wcześnie z garażu przed startem wyścigu.

George Russell ukończył wyścig na 15. miejscu, mając na początku wyścigu duże problemy z tempem.

„To nie był dla nas gładki weekend, ale po kwalifikacjach czułem się dobrze. To była ulga, że uratowaliśmy weekend, gdyż nic nie szło po naszej myśli. Przechodząc do następnego wyścigu, nadal będziemy naciskać i mam nadzieję, że Barcelona będzie bardziej pozytywna” – powiedział Brytyjczyk.

„Chcę podziękować mechanikom, którzy wykonali znakomitą pracę, przygotowując samochód po moim wczorajszym błędzie. Zdecydowaliśmy się startować z alei serwisowej i bardzo szybko przekonałem się, że muszę być ostrożny podczas hamowania. Nie było łatwo, ale priorytetem było dowiezienie samochodu do mety i osiągnąłem to. Ponownie dziękuję mechanikom za wyjątkową pracę w przygotowaniu samochodu” – powiedział Robert Kubica w oficjalnej informacji prasowej Williamsa.

W podczas wywiadów z polskimi dziennikarzami, Polak był bardziej rozmowny.

„Wyścig nie był łatwy, jak każdy w tym sezonie i to by było najlepsze podsumowanie. Już na pierwszym hamowaniu przypomniało mi się, że muszę uważać na hamowaniu i wczoraj słono za to zapłaciłem. Sytuacja nie zmieniła się i jest ciężko. Samochód nie mógł się lepiej sprawować z tymi rzeczami, które mieliśmy. Mieliśmy mniejsze problemy niż w piątek, ale wciąż te same. Trudno o feeling, jeżeli auto trudno się prowadzi i ciężko się nim hamuje. Feeling jest na tyle dobry, żeby utrzymać auto na torze. O sprawy techniczne trzeba się zapytać zespołu” – powiedział Robert Kubica dla Eleven Sports. Zapytany o poprawki, Polak powiedział, że trzeba pytać o nie zespół.

W rozmowie z Willem Buxtonem z oficjalnego kanału Formuły 1, Robert przyznał, o jaki problem chodziło.

„Już na pierwszym hamowaniu prawie wpadłem na ścianę i to było dobre ostrzeżenie. Niestety cały weekend miałem problemy z hamulcami i z pedałem hamulca. Samochód odbijał na jedną stronę. To pierwsze hamowanie było jak przebudzenie. Po prostu od tej pory starałem się dowieźć auto do mety, co nie było łatwe, bo gdy jechałem za pewnymi samochodami, na pierwszych kółkach, nie miałem żadnej pewności. A gdy zaraz obok są ściany, a nasza przyczepność jest bardzo słaba, to naprawdę… niekomfortowa jazda. Musimy jednak pozostać pozytywni. Ostatecznie udało nam się ukończyć wyścig. Był długi, ale dzięki zespołowi byliśmy w stanie pojechać” – cytuje wypowiedź Roberta Kubicy Cezary Gutowski.

Poniżej można zobaczyć sytuację, o której mówi Robert Kubica:

Oto wyniki Grand Prix Azerbejdżanu 2019:

Wyniki Grand Prix Azerbejdżanu 2019 F1

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi