KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Robert Kubica Grand Prix Chin 2019 F1

Kubica po kwalifikacjach: Balans był daleki od wczorajszego. Mógł być szybszy

Znów Robert Kubica musiał zmagać się z zupełnie różnym zachowaniem bolidu podczas poszczególnych przejazdów. Polak w kwalifikacjach wykonał i tak świetną pracę, biorąc pod uwagę okoliczności. Gdyby miał pewność co do zachowania auta, jego czas mógłby być nawet 0,3 sekundy lepszy. 

W rozmowie ze Eleven Sports, Kubica opowiedział o dziwnym zachowaniu auta. Na nagraniach z onboardów Kubicy widać, że podczas swojego finałowego okrążenia, duży problem miał w 3. oraz ostatnim zakręcie, gdy zachowanie bolidu było inne niż przewidywał. Stracił w tych dwóch fragmentach około ćwierć sekundy.

„Na ostatnim wyjeździe próbowałem mniej zagrzać opony, bo według mnie i zespołu się przegrzewały. Początek był słaby, w 3-ce straciłem przyczepność i odzyskałem ją na 11. zakręcie. W ostatnim zakręcie straciłem 150-200 tysięcznych. Żeby zoptymalizować wszystko trzeba wiedzieć, dlaczego się tak dzieje”.

Robert Kubica mówił też o tym, co próbował zrobić, by rozwiązać problemy z zachowaniem się auta.

„Balans auta był zupełnie inny niż dotychczas. Próbowałem później poprawić sytuację ustawieniami na kierownicy i trochę się poprawiło, ale trzeba przeanalizować to wszystko. Te różnice z wyjazdu na wyjazd stają się naszą wizytówką. Nie wprowadziliśmy za bardzo zmian, a po tych, które wprowadziliśmy, powinno być lepiej, a nie gorzej. Wiem, że coś zostało zmienione między trzecim treningu a kwalifikacjami i może to dało taki efekt. Aktualizowaliśmy wszystko na bieżąco, a tak nie powinno być, bo najpierw trzeba wiedzieć, co można ustawić” – stwierdził Kubica w rozmowie z Mikołajem Sokołem.

W Sky Sports zwrócił również uwagę na inny aspekt.

„Balans był daleko od tego co mieliśmy wczoraj. Musimy zatem zobaczyć dane i spróbować to zrozumieć. Byłem pierwszym, który wyjechał z garażu, a warunki na torze poprawiały się i to też odegrało rolę”.

Różnice w zachowaniu auta pomiędzy wyjazdami sprawiają, że dopiero po 1. sektorze kierowca wie, na ile może cisnąć. Robert powiedział o tym, czego oczekuje od jutrzejszego wyścigu.

„Jutro będzie długi wyścig, musimy zobaczyć, jak będzie się zachowywał bolid, który jest bardzo wrażliwy na wszystko, szczególnie gdy zmieniają się warunki. To będzie trudny wyścig dla opon i zobaczymy co się stanie” – dodał Kubica.

George Russell był dość zadowolony z wyniku kwalifikacji.

„Wyglądało to podobnie jeżeli chodzi o mnie i Roberta w ten weekend. Start z 17. miejsca to z pewnością więcej niż oczekiwaliśmy przystępując do tego weekendu. To była całkiem dobra sesja, zbliżamy się do reszty i jesteśmy nieco bardziej konkurencyjni. Lepiej rozumiemy samochód i wyciągamy z niego więcej ustawieniami, co pozwoliło nam wykręcić niezłe czasy. Jutro wyjedziemy i damy z siebie wszystko” – powiedział George Russell.

Starszy inżynier wyścigowy Williamsa, Dave Robson, chwalił pracę kierowców i inżynierów, ale wie, że było jeszcze pole do poprawy.

„Po użytecznych testach w trzecim treningu, mieliśmy kolejną intensywną sesję kwalifikacyjną, w której każdy z kierowców miał 3 przejazdy. Inżynierowie i mechanicy na torze, przy pomocy strategów w Grove, wykonali bardzo dobrą pracę, ustawiając kierowców we właściwych punktach toru. Kierowcy również wykonali dobrą pracę i mimo że są znaki, że mogliśmy pojechać nieco lepiej, wyciągnęliśmy wszystko z samochodu. Dziś skorzystaliśmy również na pechu Alboba i Giovinazziego, ale wiemy, ze jutro będą bardzo zdeterminowani żeby nas wyprzedzić w wyścigu”.

Oto wyniki dzisiejszych kwalifikacji. Należy spodziewać się startu Alexa Albona z alei serwisowej.

Wyniki kwalifikacji Grand Prix Chin 2019 F1

Źródło: Sky Sports, Eleven Sports

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi