KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

newsbilety2019 rajd polski

Kompaktowa trasa polskiego klasyka

Piętnaście odcinków specjalnych liczących ponad 200 kilometrów zostanie rozegranych podczas PZM 76. Rajdu Polski (28 – 30 czerwca 2019), czwartej rundy mistrzostw Europy, mistrzostw Polski oraz Litwy, a także HRSMP. Znacznie skrócone trasy dojazdowe sprawią jednak, że polski klasyk będzie miał bardzo kompaktowy, przyjazny dla zawodników i kibiców charakter. Cała trasa liczy 654 kilometry i będzie jedną z najkrótszych w historii rajdu. Organizatorzy polskiej rundy mistrzostw Europy bacznie wsłuchiwali się w opinie zawodników i kibiców, ale wzięli również pod uwagę standardy współczesnych imprez sportowych oraz budżetowe realia.

– Po ubiegłorocznej edycji rajdu rozmawiałem z zawodnikami, którzy chwalili trasy, ale zwracali uwagę na zbyt długie dojazdy do odcinków specjalnych. Po powrocie Rajdu Polski do mistrzostw Europy oraz mistrzostw Polski mieliśmy naturalnie świadomość, że musimy przebudować trasę w stosunku do tej z rund WRC ale ten proces dokonał się w pełni dopiero w tym roku. Rajd jest zdecydowanie bardziej kompaktowy, wracamy na tereny bliżej Mikołajek, ale nie rezygnujemy z najbardziej popularnych odcinków, które były wykorzystywane w ostatnich latach. Zmiany będą szczególnie widoczne w ostatni dzień zawodów, w niedzielę, kiedy prawie połowę trasy będą stanowiły odcinki specjalne. Myślę, że ze zmian będą zadowoleni także kibice, bowiem będzie im łatwiej śledzić rywalizację na oesach. Pozostawiamy w harmonogramie, chociaż w innej konfiguracji, odcinek Mikołajki Max, który łączy w sobie część trasy na torze w Mikołajkach z trasą w otwartym terenie. Nie mam wątpliwości, że zmiana terminu rajdu oraz fakt, że jest to w tym roku runda mistrzostw Europy, mistrzostw Polski i Litwy oraz HRSMP korzystnie wpłyną na atrakcyjność naszego narodowego klasyka i będą jeszcze większą zachętą do przyjazdu na zawody dla miłośników tej dyscypliny sportu – powiedział Krzysztof Maciejewski, dyrektor PZM 76. Rajdu Polski

Start rajdu w centrum Mikołajek zaplanowano na godzinę 16:00, w piątek, 28 czerwca br. Wcześniej, o godzinie 8:00 oraz 10:30 odcinki treningowy i kwalifikacyjny, a o 18:00 początek sportowej rywalizacji na torze Mikołajki Arena.

W sobotę, 29 czerwca br. osiem prób sportowych o długości ponad 115 kilometrów. Będą to dwukrotnie przejeżdżane oesy Paprotki, Stare Juchy, Olecko oraz widowiskowy Mikołajki Arena.

W niedzielę, 30 czerwca br. na zawodników czeka jeszcze kolejnych 6 odcinków specjalnych o długości blisko 88 kilometrów. Dwukrotnie rozgrywane oesy to Gmina Mrągowo, Użranki oraz Mikołajki Max, który tym razem na torze będzie miał swój start, a nie metę tak jak przed rokiem. Podczas niedzielnej rywalizacji, aż 45 procent trasy będą stanowiły odcinki specjalne!

Uroczyste zakończenie rajdu zaplanowano także w niedzielę, a wjazd pierwszej załogi na metę zlokalizowaną w malowniczym centrum Mikołajek nastąpi o godz. 15:30 tj. o blisko 3 godziny wcześniej niż przed rokiem.

Najkrótszy w historii był pierwszy Rajd Polski w 1921 roku, który prowadził z Warszawy do Białowieży i z powrotem i liczył 576 kilometrów. Kolejne edycje rozgrywane w okresie międzywojennym oraz w drugiej połowie ubiegłego stulecia były już znacznie dłuższe, a rekord został ustanowiony w sezonie 1939, kiedy to zawodnicy mieli do pokonania trasę liczącą 4,5 tysiąca kilometrów.

Rajd Polski w latach 1998 (Kraków), 2007, 2012 i 2013 (wszystkie edycje w Mikołajkach) liczył od 612 do 699 kilometrów. Przed rokiem, po czterech dłuższych rundach mistrzostw świata długość trasy wynosiła jeszcze 957 km, ale tegoroczna edycja liczy 654 kilometry.

Tańsze karnety dla kibiców, bezpłatne parkingi i campingi

Polski Związek Motorowy wraz z firmą Top Racing, partnerem komercyjnym PZM 76. Rajdu Polski, uruchomił sprzedaż karnetów uprawniających do wstępu na tegoroczną edycję zawodów.

Dla kibiców została przygotowana niespodzianka polegająca na obniżeniu cen najtańszych karnetów. Podstawowy Rally Pass kosztuje teraz 89 zł, a uprawniający do wstępu na wszystkie odcinki specjalne karnet Rally Pass Silver (włącznie z Super OS Mikołajki Arena) to koszt 119 zł.

Najbardziej prestiżowy zestaw Rally Pass Platinum VIP kosztuje 399 zł i uprawnia do wielokrotnego wstępu do strefy VIP zlokalizowanej na terenie Mikołajki Arena, na której zawodnicy pojawią się w tym roku aż pięciokrotnie. W strefie VIP znajdować się będzie trybuna z miejscami siedzącymi oraz namiot z bezpłatnym cateringiem. Rally Pass Platinum VIP uprawnia także do korzystania z parkingów VIP na całej trasie rajdu i dojazdu bezpośrednio do odcinków specjalnych.

Dla bardziej wymagających kibiców tradycyjnie już przygotowana została oferta lotów widokowych na pokładzie helikoptera (399 zł). Przelot będzie trwał 10 minut a lądowisko znajdować się będzie na terenie toru Mikołajki Arena.

Z kolei dla klientów biznesowych firma Top Racing oferuje grupowe pakiety VIP Rally Experience, umożliwiające udział w PZM 76. Rajdzie Polski w najbardziej komfortowych warunkach. Oferta może zawierać m.in. transfer na odcinki specjalne, opiekę i komentarz przewodnika oraz pełne wyżywienie przez wszystkie dni trwania rajdu. Więcej na temat oferty VIP Rally Experience można dowiedzieć się wysyłając e-mail na adres: hospitality@rajdpolski.pl

Tegoroczną nowością i ułatwieniem dla kibiców jest darmowa nalepka parkingowa na cały rajd w przypadku zakupu jakiegokolwiek karnetu przez internet (w trakcie imprezy kosztująca 20 zł). Kibice z naklejonymi nalepkami parkingowymi na szybach będą mieli priorytetowy wjazd na parkingi, które zlokalizowane będą w tym roku możliwie jak najbliżej Punktów Widokowych.

Kolejnym ułatwieniem dla kibiców jest Rally Camping, czyli sieć bezpłatnych miejsc do rozstawienia namiotów lub zaparkowania kampera. Miejsca te zlokalizowane będą przy samej trasie rajdu, a główny punkt kempingowy znajdować się będzie w tym roku na terenie toru Mikołajki Arena! Wjazd na Rally Camping jest bezpłatny, pod warunkiem posiadania jakichkolwiek karnetu kibica.

Na Torze Mikołajki Arena znajdować się będzie w tym roku specjalna strefa z dmuchanymi atrakcjami dla dzieci. Wstęp do Rally Kids Zone nie jest dodatkowo płatny, do wejścia wystarczy posiadanie przez opiekuna jakiekolwiek karnetu na rajd. Dla dzieci do lat 12 wstęp na wszystkie odcinki specjalne jest bezpłatny.

Dystrybucja karnetów i biletów odbywa się za pośrednictwem sklepów internetowych gadzetyrajdowe.pl i topracingshop.pl, gdzie już można zamawiać różne rodzaje karnetów dla kibiców. Dla gości z zagranicy przygotowano dystrybucję na cały świat za pośrednictwem sklepów topracingshop.com i rallymerchandise.eu (język angielski), topracingshop.de (język niemiecki) oraz motorsportshop.ru (język rosyjski).

Firma Top Racing, partner komercyjny PZM 76. Rajdu Polski, jest przedsiębiorstwem z wyłącznie polskim kapitałem i posiada kilkunastoletnie doświadczenie w organizacji rajdów oraz przygotowaniu stref dla kibiców podczas różnych imprez w sportach motorowych. Top Racing jest także największym w Polsce importerem i dystrybutorem oficjalnych gadżetów zespołów Formuły 1, teamów rajdowych oraz akcesoriów dla sportów motorowych.

Wszystkie dodatkowe informacje dla kibiców wybierających się na PZM 76. Rajd Polski można uzyskać korzystając ze specjalnej infolinii Top Racing dla kibiców: tel. 733 100 702, czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00 – 18:00 oraz w sobotę od godziny 11:00 do 15:00. Pytania można także kierować na adres: kibice@rajdpolski.pl

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi