KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Ile komu brakuje do Superlicencji

Choć jest zdecydowanie za wcześnie na taki tekst, to jednak w kontekście debiutu Micka Schumachera w aucie Formuły 1 oraz dobrych występów w F2 Nicholasa Latifi, warto spojrzeć już teraz na to, którzy kierowcy mogą walczyć o miejsce w F1 na 2020 rok.

Schumacher

 

Mistrz Europejskiej F3 w Bahrajnie podczas testów Formuły 1 pojechał po raz pierwszy autami najwyższej klasy – najpierw Ferrari, potem Alfą Romeo. Z całego świata spłynęły dla niego pochwały i wielu już widzi go w przyszłości w Formule 1.

Aby Mick był uprawniony do jazdy, musi zdobyć jeszcze 10 punktów do Superlicencji. Obecnie startuje w Formule 2. Aby w tej serii otrzymać tyle punktów, wystarczy zająć 6. miejsce w klasyfikacji generalnej. Pierwszy z 12 weekendów wyścigowych nie rozpoczął się jednak po jego myśli. Mick zajął 8. i 6. miejsce (mimo startu w 2. wyścigu z pole position) i jest 8. w generalce. Problemem w jego wypadku może być słaba forma ekipy – Premy. Schumacher z pewnością jednak zdystansuje swojego partnera z zespołu, słabiutkiego, ale dysponującego ogromnym budżetem Seana Gelaela, syna właściciela praw do marki KFC na sporą część Azji (z tego względu jeździ z kaskiem zamieszczonym poniżej).

Latifi

 

Rezerwowy kierowca Williamsa ma obecnie 24 punkty na koncie, a zatem potrzebuje jeszcze 16. Po pierwszych dwóch wyścigach w Bahrajnie jego zespół – DAMS – wygląda na najsilniejszy w stawce w sezonie 2019, zdecydowanie prowadząc w klasyfikacji konstruktorów. Sam Latifi zajmuje 2. miejsce po tym, jak pierwszy wyścig wygrał, a w drugim był 3.

Wygląda zatem na to, że Nicholas nie będzie miał problemów z zajęciem 5. miejsca, które da mu wymagają liczbę punktów do Superlicencji. Przypomnę, że Latifi dysponuje niemal nieograniczonym budżetem rodziców, a jego ojciec dodatkowo zainwestował niedawno w McLarena.

Ticktum

 

Red Bull jest bardzo zdeterminowany by wepchnąć tego juniora do Formuły 1. W ubiegłym roku nie udało mu się zdobyć wymaganych punktów do superlicencji i na finiszu rywalizacji w Europejskiej F3 został wyprzedzony przez Micka Schumachera. Teraz startuje w japońskiej Super Formule i jako, że ma ma swoim koncie 35 z wymaganych 40 punktów do Superlicencji, wystarczy mu zajęcie 6. miejsca by otrzymać przepustkę do F1.

Mazepin

 

Innym kierowcą, który bardzo chce wejść do F1 i ma na to budżet, jest Nikita Mazepin. Obecnie ma on 21 punktów, a sezon Formuły 2 rozpoczął słabo – od 19 i 13. miejsca w Bahrajnie. On musi zająć w generalce minimum 5. miejsce by liczyć się w walce o fotel w F1. Póki co się na to nie zapowiada.

Sette Camara

 

Ten kierowca rozwojowy McLarena w F1 dobrze zaczął sezon F2, dwukrotnie meldując się na podium. Zajmuje on 3. miejsce w generalce. Na swoim koncie ma jednak tylko 10 punktów do Superlicencji, a zatem żeby się liczyć, potrzebuje zajęcia minimum 4. miejsca w klasyfikacji generalnej.

Oni mają Superlicencję

 

Jest jednak trzech kierowców Formuły 2, którzy mają już Superlicencję, ale przeszkodą w ich przypadku jest brak budżetu. Są nimi Luca Ghiotto (obecny lider), Nyck de Vries (program kierowców McLarena) oraz Jack Aitken (kierowca rozwojowy Renault).

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum