KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Ile komu brakuje do Superlicencji

Choć jest zdecydowanie za wcześnie na taki tekst, to jednak w kontekście debiutu Micka Schumachera w aucie Formuły 1 oraz dobrych występów w F2 Nicholasa Latifi, warto spojrzeć już teraz na to, którzy kierowcy mogą walczyć o miejsce w F1 na 2020 rok.

Schumacher

 

Mistrz Europejskiej F3 w Bahrajnie podczas testów Formuły 1 pojechał po raz pierwszy autami najwyższej klasy – najpierw Ferrari, potem Alfą Romeo. Z całego świata spłynęły dla niego pochwały i wielu już widzi go w przyszłości w Formule 1.

Aby Mick był uprawniony do jazdy, musi zdobyć jeszcze 10 punktów do Superlicencji. Obecnie startuje w Formule 2. Aby w tej serii otrzymać tyle punktów, wystarczy zająć 6. miejsce w klasyfikacji generalnej. Pierwszy z 12 weekendów wyścigowych nie rozpoczął się jednak po jego myśli. Mick zajął 8. i 6. miejsce (mimo startu w 2. wyścigu z pole position) i jest 8. w generalce. Problemem w jego wypadku może być słaba forma ekipy – Premy. Schumacher z pewnością jednak zdystansuje swojego partnera z zespołu, słabiutkiego, ale dysponującego ogromnym budżetem Seana Gelaela, syna właściciela praw do marki KFC na sporą część Azji (z tego względu jeździ z kaskiem zamieszczonym poniżej).

Latifi

 

Rezerwowy kierowca Williamsa ma obecnie 24 punkty na koncie, a zatem potrzebuje jeszcze 16. Po pierwszych dwóch wyścigach w Bahrajnie jego zespół – DAMS – wygląda na najsilniejszy w stawce w sezonie 2019, zdecydowanie prowadząc w klasyfikacji konstruktorów. Sam Latifi zajmuje 2. miejsce po tym, jak pierwszy wyścig wygrał, a w drugim był 3.

Wygląda zatem na to, że Nicholas nie będzie miał problemów z zajęciem 5. miejsca, które da mu wymagają liczbę punktów do Superlicencji. Przypomnę, że Latifi dysponuje niemal nieograniczonym budżetem rodziców, a jego ojciec dodatkowo zainwestował niedawno w McLarena.

Ticktum

 

Red Bull jest bardzo zdeterminowany by wepchnąć tego juniora do Formuły 1. W ubiegłym roku nie udało mu się zdobyć wymaganych punktów do superlicencji i na finiszu rywalizacji w Europejskiej F3 został wyprzedzony przez Micka Schumachera. Teraz startuje w japońskiej Super Formule i jako, że ma ma swoim koncie 35 z wymaganych 40 punktów do Superlicencji, wystarczy mu zajęcie 6. miejsca by otrzymać przepustkę do F1.

Mazepin

 

Innym kierowcą, który bardzo chce wejść do F1 i ma na to budżet, jest Nikita Mazepin. Obecnie ma on 21 punktów, a sezon Formuły 2 rozpoczął słabo – od 19 i 13. miejsca w Bahrajnie. On musi zająć w generalce minimum 5. miejsce by liczyć się w walce o fotel w F1. Póki co się na to nie zapowiada.

Sette Camara

 

Ten kierowca rozwojowy McLarena w F1 dobrze zaczął sezon F2, dwukrotnie meldując się na podium. Zajmuje on 3. miejsce w generalce. Na swoim koncie ma jednak tylko 10 punktów do Superlicencji, a zatem żeby się liczyć, potrzebuje zajęcia minimum 4. miejsca w klasyfikacji generalnej.

Oni mają Superlicencję

 

Jest jednak trzech kierowców Formuły 2, którzy mają już Superlicencję, ale przeszkodą w ich przypadku jest brak budżetu. Są nimi Luca Ghiotto (obecny lider), Nyck de Vries (program kierowców McLarena) oraz Jack Aitken (kierowca rozwojowy Renault).

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum