KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Historia występów Kubicy w GP Chin

Już za tydzień Grand Prix Chin 2019! Nasz kierowca pięciokrotnie startował w wyścigach F1 rozgrywanych w Państwie Środka. Tylko raz nie ukończył rywalizacji, ale to właśnie wtedy był najbliżej wygranej – chyba wszyscy dobrze pamiętamy tę awarię. Niezmienne było jedno – świetne tempo, które prezentował Robert.

Tradycyjnie na początek okrążenie toru z Robertem:

A także zapowiedź od BMW Sauber:

 

Rok 2006

Pierwszy start Kubicy w Szanghaju miał miejsce w 2006 roku. Wtedy wyścig o Grand Prix Chin był rozgrywany pod koniec sezonu. Robert w treningach był 8., 22. i 21. W kwalifikacjach Kubica uzyskał 9. czas i zapowiadało się na dobry wyścig.

Rywalizacja była pełna emocji a to ze względu na mokry na początku tor. Niestety, już na starcie Robert Doornboss zahaczył swoim skrzydłem o auto Roberta i Polak spadł na ostatnie miejsce. Później jednak Kubica zaliczył festiwal wyprzedzań, pokonując w bezpośredniej walce kilku świetnych rywali. Po pierwszej serii pit-stopów był na 5. miejscu, co było wynikiem genialnym biorąc pod uwagę początek wyścigu.

Potem niestety BMW Sauber i Robert podjęli ryzyko, zakładając slicki na przesychającym torze. Niestety, był on jeszcze mokry i Kubica ponownie musiał zjawić się w boksie. Tam doszło do niebezpiecznej sytuacji gdy Robert lekko zahaczył mechaników, ale żadnemu z nich nic się nie stało. Ostatecznie Kubica finiszował na 13. miejscu.

 

Rok 2007

W treningach Robert zajmował odpowiednio 6., 14. i 7. miejsca, a w kwalifikacjach wywalczył 9. pozycję. Wyścig ponownie odbywał się przy mokrej nawierzchni, a Robert rozpoczął go na oponach przejściowych. Na pierwszym postoju Robertowi założono slicki. Niedługo potem zaczął padać deszcz, ale podczas gdy inni zjeżdżali po opony przejściowe, Kubica został na torze i to okazało się świetną decyzją. Deszcz szybko ustał, a Robert odzyskiwał bardzo dużo do swoich rywali. Sprawiło to, że został liderem wyścigu. Kiedy jednak wszyscy trzymaliśmy kciuki za Roberta, zawiódł jego bolid, w którym doszło do awarii. Robert nie ukończył rywalizacji. Poniżej możecie zobaczyć tę sytuację – ten ruch rękami Roberta, który rzadko tak okazywał emocje, był bardzo wymowny…

 

Rok 2008

GP Chin było przedostatnim wyścigiem sezonu. Robert walczył o podium w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata F1. W treningach był 5., 12. i 3. Kwalifikacje ukończył dopiero na 12. miejscu. Nasz zawodnik zmagał się z problemami z prowadzeniem bolidu, a do wyścigu ostatecznie startował z 11.  pozycji, gdyż karę otrzymał Webber. W wyścigu bezbłędna jazda oraz świetna strategia zatankowania bolidu prawie pod korek dały mu 6. miejsce. Ten wynik pogrzebał szanse Roberta na tytuł mistrza czy wicemistrza świata, ale zapewnił mu minimum 4. pozycję na koniec mistrzostw.

 

Rok 2009

Chiny wróciły na początek kalendarza F1. Niestety, forma BMW Sauber pozostawała wiele do życzenia, dlatego tempo Roberta w treningach było słabe. Zajmował w nich odpowiednio 18., 17. i 12. miejsce. W kwalifikacjach było jedno z najgorszych miejsc Kubicy w czasówce w F1 – 18. Do wyścigu wystartował z alei serwisowej, a gdy rywalizacja została wznowiona po okresie neutralizacji, był 16. W pierwszej fazie wyścigu doszło do kontaktu z Jarno Trullim i Robert musiał mieć wymienione przednie skrzydło. Poniżej można zobaczyć tę sytuację (od 13:40). Wyjechał na tor jako ostatni i odrabiał straty, ostatecznie przyjeżdżając jako 13., tuż za Nickiem Heidfeldem.

Rok 2010

Już w barwach Renault F1 Team, Robert nieźle spisywał się w treningach w Szanghaju. Był w nich odpowiednio 6., 9. i 8. Ósmy był też w kwalifikacjach. Wyścig nie zaczął się pomyślnie dla Roberta, który stracił kilka pozycji. Gdy na torze pojawił się deszcz, Robert w przeciwieństwie do innych zawodników nie zjechał po opony przejściowe. Był to świetny manewr, który pozwolił Kubicy na awans na 3. miejsce. Robert miał ogromną przewagę nad czwartym kierowcą, ale niestety doszło do neutralizacji, po której Kubica stracił miejsce na rzecz Hamiltona, a podczas pobytu w boksie wyprzedził go jeszcze Fernando Alonso. Piąte miejsce, na którym finiszował Robert, było jednak znakomitym osiągnięciem.

Z torem w Szanghaju wiąże się jeszcze jedno ciekawe wydarzenie z czasów Formuły 1. Spójrzcie sami:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi