KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Formula One World Championship - Chinese Grand Prix - Practice Day - Shanghai, China

Czarodziej z Krakowa – świetny tekst Michaela Schmidta

Na Auto Motor und Sport ukazał się bardzo ciekawy tekst Michaela Schmidta o Robercie Kubicy, zatytułowany „Czarodziej z Krakowa”. Odnosi się on również do tego, co kierowca Williamsa robi w tym sezonie.

„Robert Kubica jeździ wprawdzie swoim Williamsem na końcu stawki, ale Polak ma również swoje małe sukcesy. Po raz drugi został pokonany przez kolegę z drużyny George’a Russella. Po raz drugi mag z Krakowa mógł być jeszcze szybszy” – pisze Schmidt.

„Robert Kubica to urodzony pesymista. 34-letni Polak woli postrzegać rzeczy raczej negatywnie niż pozytywnie. Dlatego też odrzucił gratulacje, które miały doceniać jego rezultat uzyskany podczas kwalifikacji w GP Chin” – zaznacza dziennikarz, cytując wypowiedź Polaka po kwalifikacjach: „Mogłem jeszcze szybciej pojechać, gdybym z ostatniego zakrętu nie wyjechał w poprzek”.

„Kubica zrehabilitował się. W Melbourne człowiekowi, którego prawa ręka jest tylko częściowo funkcjonalna, brakowało niepokojących 1,7 sekundy do jego młodszego kolegi z zespołu, George’a Russella. To, że Kubica siedział w uszkodzonym Williamsie, że dziura w podwoziu kosztowała ogromną siłę docisku, nikt nie chciał w tym czasie słyszeć. Wielu już wydało wyrok w sprawie powracającego człowieka, który po raz pierwszy od czasu Grand Prix Abu Dhabi w 2010 r. po przymusowej przerwie trwającej 3046 dni wracał do F1 w Australii. Kubica swoim powrotem nie zrobił sobie żadnej przysługi, można było usłyszeć z pewnym żalem w padoku. Ze swoją historią i fizycznymi ograniczeniami Polak jest oczywiście traktowany z wielką sympatią” – zaznacza Niemiec.

„Jednak Kubica nie potrzebuje litości. I wiedział o tym lepiej. Nigdy nie podpisałby kontraktu z Williamsem, gdyby chodziło tylko o ckliwą historię. Dla czarodzieja z Krakowa zawsze było jasne: „Wrócę tylko, jeśli będę przekonany, że jestem szybki.” W Bahrajnie zwycięzca z Montrealu w 2008 roku pokazał, że poważnie podchodzi do swojego oświadczenia. Do Russella brakowało mu tylko 40 tysięcznych. W Szanghaju było to zaledwie 0,028 sekundy. Wreszcie Kubica zdobył się na to aby pokazać, że jest z siebie dumny. „Jak na tak wczesny moment sezonu F1 to nie jest źle walcząc przeciw kierowcy, który w juniorskich formułach radził sobie lepiej niż ktokolwiek inny”. Kubica wie również, że mógł pokonać aktualnego mistrza Formuły 2 w obu przypadkach. „W Bahrajnie, trzy zakręty przed końcem okrążenia miałem czas o trzy dziesiąte sekundy poniżej czasu Russella. Wtedy nagle oderwała się od skrzydła kamera. Widziałem coś odlatującego z przodu i uważałem, że to przednia część skrzydła. Dlatego spodziewałem się podsterowności w następny zakręt postanowiłem wejść inaczej niż normalnie. Nagle bolid stał się nadsterowny. Samo skrzydło było w porządku.”

„Również w Szanghaju krótko przed końcem okrążenia kwalifikacyjnego poszło coś nie tak. Kubica początkowo podszedł do kluczowej próby podczas Q1 z ostrożnością dla opon. „Kiedy poczułem, że dobrze się jedzie, podkręciłem tempo i zyskałem w zakrętach nr 11 i 14 i byłem przed moim kolegą zespołowym. Musiałem tylko dokończyć to okrążenie. Niestety, moje tylne opony zużyły się nieco bardziej niż myślałem. W ostatnim zakręcie uciekł mi tył bolidu. ”Bezpośrednie porównanie do Russella według sektorów: Russell wygrywa sektor 1 z przewagą 0,048 sekundy, sektor 2 Kubica wygrywa o 0,023 sekundy. Dwa ostre zakręty 11 i 14 były w końcowym sektorze. Jednak uślizg na końcu w trzecim sektorze kosztował w sumie 0,089 sekundy” – kontynuuje Schmidt.

Odnosi się on również do formy samego Williamsa.

„Strata obydwu kierowców Williamsa do środka stawki skurczyła się w Chinach do jednej sekundy. Dla Kubicy nie jest to oznaką poprawy. „Przede wszystkim musimy rozwiązać nasz problem z jakością części. Tylko wtedy możemy myśleć o ulepszeniach. Nie mieliśmy nic nowego w samochodzie. Dlaczego powinniśmy być szybsi? Raczej cofamy się, ponieważ inni przecież się rozwijają. Myślę, że tor w Szanghaju był dla nas po prostu łaskawy. Tu nie ma tak wielu zakrętów jak w Bahrajnie, gdzie moglibyśmy tracić czas. W Bahrajnie brakowało nam 1,3 sekundy. To w odniesieniu do rodzaju zakrętów jest właśnie różnica jaką widzimy w Szanghaju.”

Tłumaczenie: Marek, Źródło: Auto Motor und Sport

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi