KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - Williams Racing Livery Unveil - Grove, England

Claire Williams: Nie chcę komentować odejścia Paddiego, zmierzamy w dobrym kierunku

Szefowa zmagającego się z jednym z największych kryzysów w swojej historii zespołu, mówi o zmianach, jakie zaszły w Williamsie w ostatnich latach, biorąc na siebie odpowiedzialność za efekty niektórych z nich. Nie chciała komentować odejścia z zespołu Paddiego Lowe`a.

Claire mówi, że po czterech dobrych sezonach, z dwoma trzecimi miejscami w klasyfikacji konstruktorów, w Williamsie wprowadziła pewne zmiany.

„Aby utrzymać nasze rezultaty, a nawet zrobić postęp, zmieniliśmy coś w wewnętrznej strukturze i okazało się to błędem. To była moja inicjatywa i uznaję swoją winę” – mówi w rozmowie z portalem AutoHebdo.

„Nie chowamy jednak głów w piasek. Wiemy, gdzie jesteśmy i co musimy zrobić by wygrać. Jest to jednak długi proces. Próbujemy produkować niezależnie części w największym możliwym stopniu i mamy 620 osób pracujących dla nas, a to dużo jak na strukturę, którą mamy. Teraz mierzymy się z wyzwaniem zbudowania Williamsa przyszłości, przy jednoczesnym zachowaniu naszej kultury” – dodaje szefowa ekipy z Grove.

Claire nie chciała komentować odejścia z ekipy Paddy Lowe`a.

„Trudno mi mówić o Paddy`m i jego roli w tym. Ufam jednak naszym inżynierom i wierzę, że podążamy w dobrym kierunku. Patrick Head wrócił w roli konsultanta by wspierać inżynierów w tym trudnym okresie. Ma tak ogromne doświadczenie i taki charakter, które sprawia, że będą go słuchać. Jego rady będą bardzo ważne” – dodaje Claire.

Jednym z problemów staje się też Williams Advanced Engineering, które zostało stworzone by generować zyski na działalność zespołu F1. To się już jednak nie udaje.

„Zostało to założone w 2010 roku by wspierać zespół wyścigowy gdy zaczęło brakować sponsorów. Teraz udział w dochodach zespołu tego oddziału jest znikomy. Nasz budżet jest niemal w całości zależny od sponsorów i przychodów od F1” – stwierdziła Williams.

Williams cieszy się zatem na starania Liberty Media dotyczące lepszej dystrybucji wpływów pomiędzy zespołami oraz z limitu wydatków.

„Wszystko co jest teraz omawiane, podąża w kierunku, którego potrzebujemy. Ścigamy się tu od 42 lat ponieważ jest to nasza pasja. Owszem, jesteśmy teraz z tyłu stawki, ale wiem, że powrót na pozycję, na którą zasługujemy, jest tylko kwestią czasu. Nie mówiła bym o tym, gdybym nie była tego pewna” – kończy Claire Williams.

Jaki jest problem z autem Kubicy?

 

Zdaję sobie sprawę z tego, że wiele osób może traktować takie teksty jako próbę usprawiedliwiania kogokolwiek, jednak wydaje mi się, że warto aby zaznaczać, że Robert Kubica nie może podjąć równej walki z George Russellem. I choć w obecnej sytuacji – co podkreśla również Polak – nie powinno chodzić o rywalizację o 19. i 20. miejsca to jednak media i niektórzy kibice już ferują wyroki na temat formy poszczególnych kierowców.

Postanowiłem przedstawić Wam zatem prawdopodobną przyczynę większej niestabilności bolidu Roberta Kubicy, szczególnie w zakrętach. Zapraszam do obejrzenia lub posłuchania poniżej.

Ponieważ pod ostatnim nagraniem pojawiła się prośba o wersje tekstowe vlogów, dlatego poniżej esencja tego, o czym mówię powyżej.

Problemem auta Roberta Kubicy jest prawdopodobnie zbyt niska sztywność konstrukcji nośnej jego auta, co sprawia, że przy obciążeniach zawieszenie nie pracuje prawidłowo oraz zaburzany jest efekt aerodynamiczny. Znacznie większe ryzyko jest również uszkodzeń m.in. podłogi, gdyż jej elementy są niżej podczas przejeżdżania przez tarki niż przy właściwej sztywności konstrukcji. Jej brak powoduje również wibracje, które mogą przekładać się na większe zużycie opon i wibracje. To dlatego również te same ustawienia w bolidach George Russella i Roberta Kubicy mogą dawać inne dane na wykresach.

Prawdopodobnie błąd został zrobiony nie w fazie projektowania (znaczy, tu też, bo nawet bolid Russella jest 4 sekundy wolniejszy od innych, ale nie to jest przedmiotem tekstu), a na etapie produkcji, co może mieć związek choćby z właściwościami włókien węglowych, które mogą się różnie zachowywać w zależności od kierunku ich ułożenia.

Niestety, jeżeli ta hipoteza jest prawdziwa, to wyeliminowanie problemu nie będzie łatwe, ale jednocześnie nikt w Williamsie nie będzie mógł mieć pretensji do Roberta Kubicy. Sam fakt stworzenia również dwóch tak różnych aut może bardzo niepokoić.

W tej sytuacji, gdy jedynie auto George Russella jest zgodne z założeniami Williamsa, nie dziwi, że to Anglik może dostawać nowe części jako pierwszy, gdyż w przypadku auta Roberta Kubicy mogą one nie działać prawidłowo.

I znów, podobnie jak w przypadku wszystkich mniej optymistycznych wieści, mam nadzieję, że się mylę.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi