KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Awarie w Bahrajnie: Leclerc, Renault i Vettel

Końcówka Grand Prix Bahrajnu stała pod znakiem awarii. Najpierw usterka opony sprawiła, że Sebastian Vettel obrócił się, a później odpadło mu skrzydło. Następnie usterek silników doświadczyli Charles Leclerc oraz kierowcy Renault.

Leclerc

 

Kierowca Ferrari jechał po swoje pierwsze zwycięstwo, jednak na 10 okrążeń przed końcem doświadczył awarii silnika. Ostatecznie spadł na 3. miejsce, ale tylko dzięki wyjechaniu samochodu bezpieczeństwa nie stracił podium. Początkowo przekazywano mu, że nie działa system odzyskiwania energii, przez co jechał około 30 km/h wolniej, tracąc po 5 sekund na okrążeniu do rywali.

Okazuje się jednak, że przyczyną wolniejszego tempa było uszkodzenie jednego z cylindrów w jego jednostce napędowej.

Renault

 

Kierowcy Renault odpadli wczoraj, jadąc na punktowanych miejscach, na 4 okrążenia przed końcem wyścigu – niemal w tym samym momencie. W obu autach usterka dotyczyła prawdopodobnie tego samego elementu silnika – MGU-K. Daniel Ricciardo po zatrzymaniu otrzymał też polecenie nie dotykania samochodu. Z tego względu nie umieścił w nim ponownie kierownicy.

„To problem, z którym mieliśmy do czynienia już wcześniej, to rozczarowujące i nieakceptowalne i musimy poprawić naszą niezawodność” – powiedział Cyril Abiteboul po zakończeniu wyścigu.

Vettel

 

Niemiec broniąc 2. miejsca przed Lewisem Hamiltonem obrócił się, mimo że nie było kontaktu. Okrążenie później jego bolid wpadł w duże wibracje, co poskutkowało odpadnięciem przedniego skrzydła w jego samochodzie.

Okazuje się, że przyczyną problemów 4-krotnego mistrza świata była… delaminacja tylnej opony. Efekt wibracji pojawił się po obrocie kierowcy Ferrari również w pozostałych oponach.

W Bahrajnie wielu kierowców miało problemy. Max Verstappen narzekał po wyścigu, że nie miał ani jednego kółka, podczas którego nie musiał walczyć z bolidem. George Russell przed startem zakleił wloty powietrza w swoim kasku by uniknąć przedostawania się do środka piasku nawiewanego z pustyni.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum