KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2 lata temu wielu zaczęło wierzyć

Było niedługo po ogłoszeniu wycofania się z projektu ByKolles w WEC. I choć 5 dni wcześniej Robert Kubica zapowiedział, że teraz chce poświęcić się innemu projektowi, to dopiero 19 kwietnia 2017 roku tchnął w wielu nadzieję, że jeszcze może będziemy świadkami tego, czego jesteśmy dziś – w kwietniu 2019 roku.

Dokładnie 2 lata temu Robert Kubica zaskoczył nas bardzo mocno. Po ponad 7 latach przerwy usiadł za kierownicą single seatera. Przejechał 70 okrążeń bolidem GP3 na trudnym torze Franciacorta we Włoszech. Była to pierwsza z jego dwóch sesji testowych tym autem przed powrotem do bolidu F1.

„Od dłuższego czasu nosiłem się z takim pomysłem. Nie miałem łatwych warunków do powrotu do single seaterów bo tor Franciacorta jest wymagający, a auto GP3 nie ma wspomagania, ale cieszę się, że miałem tę okazę. Jestem zadowolony z tego co zobaczyłem, choć na pewno nie było idealnie. Pod względem fizycznym jest sporo rzeczy, które mogę poprawić, ale biorąc pod uwagę moje ograniczenia, jestem w dobrej pozycji. Wróciłem do wód, w których pływałem przez wiele lat i moje doznania były naprawdę rewelacyjne. Byłem zaskoczony tym, że choć minęło tak wiele czasu, nadal miałem wyczucie samochodu podczas tego ekstremalnego testu” – powiedział po tej jeździe Robert.

Kilka dni później, Robert w rozmowie z Mikołajem Sokołem mówi: „Jak na razie w paru kokpitach siedziałem, chociaż w ostatnich latach chodzi bardziej o symulatory. Robię tego o wiele więcej niż się o tym mówi i zostawmy to tak jak jest. Cieszę się, że to tak zostaje, ponieważ nie jest mi potrzebny rozgłos i niektóre programy pracy pozostają w ścianach budynku, w którym znajdują się symulatory. To jest fajne i pokazuje też, że chociaż jest mnóstwo ludzi, którzy mogliby robić i robią tę robotę, to wciąż jest jeszcze kilka osób, które dają mi taką możliwość, mimo że już swoje lata mam. Wiesz, starzeję się i realia są, jakie są” – mówi Robert.

O tym, jak potoczyła się dalsza historia, przypominać nie trzeba – 2 sesje testowe Renault z 2012 roku, testy aktualnym autem na Węgrzech, testy z Williamsem bolidem z 2014 i 2017 roku, rezerwa w ekipie z Grove w 2018 roku i powrót do F1 w aktualnym sezonie.

Dziś – mimo że są do tego podstawy, wyłącznie krytykujemy zespół Roberta Kubicy, zapominając, ile byśmy jeszcze 2 lata temu dali, by móc taką prytykę prowadzić.

Dziś ważne, by w trudnym momencie, doceniać osiągnięcie Roberta i mieć świadomość, że to jest ten projekt, na którym skupiał się w 100% i teraz też tak jest. A jak Robert się za coś bierze, to zawsze stara się zrobić to jak najlepiej. Wrócić mu się udało, teraz trzeba dać mu, a przede wszystkim Williamsowi, trochę czasu.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi