KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

16 milionów funtów zysku Williamsa

Williams Grand Prix Holdings PLC ogłosiło dziś wyniki finansowe za 2018 rok. W skład holdingu wchodzą Williams Grand Prix Engineering Limited i Williams Advanced Engineering Limited. Działalność w F1 przyniosła jej 16 mln funtów zysku.

Wpływy Grupy wzrosły w 2018 roku do 176,5 mln funtów z 166,2 mln funtów w roku 2017. Zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań oprocentowanych, podatków, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych oraz amortyzacji wyniósł 12,9 mln funtów przy 10,8 mln funtów w roku 2017.

Wyniki finansowe poprawiły się zarówno w Formule 1, jak i działalności Williams Advanced Engineering. O ponad 5 mln funtów wzrosły przychody z działalności w Formule 1 (130,7 mln funtów w 2018 przy 125,6 mln funtów w roku wcześniejszym). Nie zmienił się jednak zysk operacyjny, który wyniósł 16 mln funtów.

Claire Williams mówiła ostatnio, że Williams Advanced Engineering, które miało wnosić istotny budżet do działalności zespołu Formuły 1, nie daje już takich korzyści i widać to w sprawozdaniu finansowym. Przychody tej części działalności Williamsa wyniosły 44,8 mln funtów przy 39,5 mln funtów w 2017 roku. Zysk operacyjny zwiększył się o zaledwie 100 tys. funtów i wynosi teraz 5 mln funtów.

„Raport finansowy za 2018 rok pokazuje kolejny rok mocnej kondycji w Williamsie. Przychody wzrosły zarówno w Formule 1, jak i Williams Advanced Engineering w 2018 roku i następują po kolejnych mocnych poprzednich latach” – powiedział Mike O`Driscoll, prezes Grupy.

„Nasz zespół Formuły 1 miał wysokie oczekiwania, oparte na czterech latach mocnej postawy w klasyfikacji konstruktorów. Niestety jednak mieliśmy problemy z utrzymaniem tempa rozwoju technicznego i doświadczyliśmy trudnego sezonu. Widać również duże różnice w dystrybucji zysków pomiędzy czołowymi zespołami, a resztą stawki, ale mamy nadzieję, że Liberty Media ma wizję, w której wszystkie zespoły będą miały równiejsze szanse. Skupiamy się intensywnie na poprawie naszych wyników po trudnym starcie tegorocznej kampanii. Jesteśmy zaszczyceni, mogąc powitać nowego partnera tytularnego ROKIT oraz PKN Orlen, którzy pokazują siłę marki Williams” – powiedział O`Driscoll na temat działalności zespołu w Formule 1.

„Wzrosty w Williams Advanced Engineering rosły w 2018 roku, mimo że niewiele. Kontynuujemy jednak inwestycje zarówno w ludzi jak i możliwości techniczne. Nasza wiedza w elektryfikacji i budowie lżejszych materiałów tworzy doskonałe podstawy do wzrostów w przyszłości” – dodaje o dziale firmy, który mimo wszystko nie przynosi zakładanych rezultatów.

Poniżej tabela prezentująca najważniejsze dane finansowe Williamsa za 2018 i 2017 rok:

tabela

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi