KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Zaczęło się

Wszyscy kibice „królowej sportów motorowych” czekali długie zimowe miesiące na ten dzień. Prezentacje bolidów, testy w Barcelonie to było tylko stopniowanie emocji. Prawdziwe odliczanie do startu sezonu 2019 trwało aż do dziś. Wreszcie, na końcu alei serwisowej w Melbourne, rozbłysło zielone światło, a bolidy wyjechały, pierwszy raz, na rozgrzany australijskim słońcem tor.

Wydaje się, że czołówka, w porównaniu do kilku ostatnich sezonów pozostała niezmienna. Najszybszy w Australii jest Mercedes, a pytanie rodzi tylko kwestia, czy za ich plecami wciąż czai się Ferrari, czy może już przeskoczył ich Red Bull z nową jednostką napędową Hondy. Dość niespodziewanie w pierwszej szóstce, oba treningi ukończyła Alfa Romeo, za sprawą Kimiego Raikkonena.

Niestety dla polskich fanów, potwierdziły się przewidywania ekspertów oraz samych kierowców i zespół ROKiT Williams obie sesje zakończył na dwóch ostatnich miejscach. Różnice czasowe także nie wyglądają zbyt optymistycznie: obaj kierowcy stajni z Grove tracili do najszybszego w obu treningach Lewisa Hamiltona ok 4 i 5 sekund. Nie przejechali też nadzwyczajnej liczby okrążeń: Kubica 58 w obu treningach, Russel 57. Co gorsza, Williams był dziś jedyną ekipą, która osiągnęła czas okrążenia gorszy niż w zeszłym roku. I to aż o sekundę…

Z drugiej jednak strony, należy pamiętać, że brytyjski zespół stracił aż dwa dni hiszpańskich testów. Można więc mieć nadzieję, że Kubica i Russel testowali dziś jakieś rozwiązania z myślą o dalszej części sezonu, a ich czasy na torze w Albert Park ulegną jeszcze poprawie. Umiarkowany optymizm słychać też w wypowiedzi George Russela, mówiącego, o ogromnym przeżyciu związanym z jego pierwszym weekendem wyścigowym w F1 i nadziei, że samochód będzie rozwijany z wyścigu na wyścig. Nieco bliższy realiom był, bardziej doświadczony Kubica, który zwrócił uwagę na problemy ze zużywającymi się szybko pewnymi podzespołami i trudności z przyczepnością bolidu.

Pierwszy głód już został zaspokojony, ale prawdziwi „formułomaniacy” spragnieni są dużo większych emocji. Pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że zostaną one nam dostarczone także przy czynnym udziale Roberta Kubicy, bo póki co zdaje się, że rywale Williamsowi odjeżdżają…

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum