KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
blank

Zabrakło części, Kubica wie 20% tego, co chciał

blank

To nie było udane zakończenie testów dla Williamsa. Najpierw czerwona flaga spowodowała, że Robert Kubica nie mógł przejechać szybkiego kółka na najszybszych oponach, a następnie niektóre części FW42… osiągnęły kres swojej wytrzymałości i nie dało się ich już używać. Polakowi pozostało siedzenie w boksie lub ćwiczenie pit-stopów.

„Mieliśmy pewne problemy, a samochód niestety nie był tak reprezentatywny, jak powinien być. Miało to duży wpływ na nasz test i dzisiejszy program. Wszystkie informacje są mylące i trudno było uzyskać jakiekolwiek dane na Australię. Była to kolejna konsekwencja naszych opóźnień” – mówi Robert Kubica o dzisiejszych jazdach.

„Były jednak pewne pozytywne rzeczy, ale trudno jest powiedzieć, czy poszliśmy do przodu, kiedy tak naprawdę siedzieliśmy w garażu i jeździliśmy samochodem, który nie jest w konfiguracji, w której powinien być. Trudno wówczas uzyskać jakikolwiek prawdziwy feedback” – powiedział Robert.

„Przede wszystkim musimy rozwiązać nasze problemy. Myślę, że nie ma sensu mówić o poprawkach jeżeli nadal musimy rozwiązać obecne problemy” – dodał Kubica. Przypomnijmy, że wczoraj Paddy Lowe zaznaczał, że na Australię zespół przywiezie pewne poprawki.

Kubica uważa jednak, że w niektórych aspektach tegoroczna konstrukcja może być lepsza od tej z sezonu 2018.

„Jeżeli jednak samochód jest we właściwej konfiguracji, w której niestety nie był dziś, czucie nie było złe. Myślę jednak, że jeżeli chodzi o osiągi, to najpierw trzeba rozwiązać obecne problemy, a potem myśleć o prędkości” – powiedział Polak.

W drugiej części dzisiejszej sesji Robert nie zdołał wykonać pełnej symulacji wyścigu. Okazuje się, że nie można było używać już danych części bolidu, gdyż kończyła się ich wytrzymałość, a zamienników ekipa z Grove nie zdążyła przygotować.

„Zdecydowaliśmy się przerwać symulację wyścigów. Nie jeździłem przez 8 lat i to była trudna decyzja, a dzisiejszy dzień stracony. Przykro jechać do Australii bez ukończonej symulacji wyścigowej. Wiem jakieś 20% tego, co chciałem wiedzieć lecąc do Australii. Nie będę miał tego poziomu pewności, na jaki liczyłem. To nie było takie zakończenie testów, jakiego chciałem po opóźnieniu startu testowania” – zakończył Kubica.

Źródło: autosport.com, racefans.net

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi