KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Robert Kubica F1 Williams Grand Prix Australii 2019

„To najczarniejszy okres Williamsa, ale widać światełko w tunelu”

Autosport poświęcił w ostatnich dniach sporo miejsca Williamsowi, analizują problemy, z którymi boryka się ekipa z Grove. Mowa nie tylko o aerodynamice, ale i innym fundamentalnym problemie samochodu. Dużą odpowiedzialność za nie dziennikarze przypisują byłemu dyrektorowi technicznemu ekipy.

„Nikt nie oczekiwał od Williamsa, że będzie wspinał się w klasyfikacji tak szybko, jak spadał na ostatnie miejsce w 2018 roku, jednak bycie świadkiem, jak trzeci najbardziej utytułowany zespół w Formule 1 nabija po prostu kolejne kółka było niekomfortowym doświadczeniem” – czytamy w tekście Scotta Mitchella.

„Mimo, że samochodowi brakuje ogólnego docisku, to jest dobra baza do rozwijania jej. Problem wstrzymuje jednak Williamsa bardziej niż tylko w kwestii formy aerodynamicznej”.

„Komentarze Russella i jego kolegi z zespołu Roberta Kubicy o tym, jak to wpływa na niestabilną formę samochodu przy niskim obciążeniu paliwem, połączone z większymi problemami Williamsa w kwalifikacjach niż wyścigu sugerują, że problem jest związany z wagą. Zbyt ciężki samochód Williamsa nie byłby zaskoczeniem. To byłaby kontynuacja tego, co pod rządami Lowe`a stworzono w 2018 roku, gdy bolid był jeszcze skrępowany pakietem chłodzenia.

Mitchell zwraca również uwagę, na to, że sytuacja z pewnością jest związana z byłym dyrektorem technicznym ekipy, Paddy Lowe`m. „Spadek jaki zanotował zespół odkąd Lowe przeszedł z Mercedesa jest przytłaczający” – czytamy.

„Wolny i nieprzewidywalny FW41 zesłał zespół na dno tabeli po raz pierwszy w jego historii. Melbourne pokazało, że druga próba Lowe`a była nawet gorsza od pierwszej.

„Nie oznacza to jednak, że Williams powinien skreślać sezon 2019. Przygotowując się do ery po Lowe, trzeba będzie przeprowadzić wielką analizę by takie rzeczy nie wydarzyły się ponownie.

„To wygląda jak powtórka z 2018 roku, ale kluczową różnicą jest teraz szansa na ponowne zdefiniowanie struktury technicznej. Oparty na tak młodych i odważnych ludziach jak Doug McKiernan, głodny sukcesu zespoł designerów, biorący odpowiedzialność za rozwój bolidu może dać to, co Williams przeżywał w 2014 roku i to, co Mattia Binotto zainicjował w Ferrari w 2016 roku. Williams ma utalentowanych ludzi, ale oni potrzebują ukierunkowania” – czytamy na łamach Autosportu.

Mitchell widzi w Williamsie potencjał dobrego przygotowania się do 2021 roku, kiedy wejdą w życie duże zmiany w regulaminie technicznym w Formule 1, mające wyrównać różnice między zespołami.

„Logicznym rozwiązaniem byłoby dla Williamsa połączyć pracę, którą wykonuje nad poprawą tegorocznego samochodu z tą nad projektem na 2020 rok, używając obecnego sezonu jak wydłużonego okresu testów, traktując te dwa lata jako jeden projekt. To ustawi zespół na właściwej trajektorii by mieli pewność, że będą w dobrym miejscu by zająć się designem swojego samochodu na 2021 rok” – pisze Mitchell.

Przepisy przygotowywane na 2021 rok sprawią, że te powiązania z czołowymi ekipami staną się mniej ważne, bo najważniejsze części zespoły będą musiały zrobić same. To może dać Williamsowi szansę.

„To prawdopodobnie najczarniejszy okres w historii zespołu jeżeli chodzi o formę i perspektywy, ale Williams ma szansę by sprawić, że ten czas przejdzie. Zawsze mówili, że mają siłę i charakter. Muszą to pokazać teraz bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej” – kończy Mitchell.

Autosport opublikował w ostatnich dniach również analizę techniczną bolidu Williamsa i ich problemów. Obejrzeć możecie ją poniżej:

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi