KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

sponsorzy Williamsa

Sponsorzy ekip F1 w sezonie 2019 – ile wnoszą?

Ferrari najwięcej, Alfa Romeo najmniej – pojawił się ciekawy raport przedstawiający sponsorów poszczególnych ekip Formuły 1. I choć dane mogą nie być w 100% idealne, to warto przyjrzeć się, który zespół ma ilu sponsorów i jakim budżetem je wspierają.

Raport przedstawił portal business-sport.es. Według jego danych, najwięcej od sponsorów otrzymuje Ferrari – €250 mln. Aż €130 mln z tej kwoty podchodzi od sponsora, którego Ferrari oficjalnie promować nie może czyli tytoniowego koncernu Philip Morris. Sporo do włoskiej ekipy wnosi też UPS – €28,5 mln.

Drugi w tym zestawieniu jest Mercedes, który od swoich sponsorów otrzymuje ponad 106,6 mln euro. Największy udział w tej kwocie ma Petronas – €59 mln euro.

Co ciekawe, na 3. miejscu w tym zestawieniu jest Renault, do którego budżetu sponsorzy wnoszą €99 mln. Ćwierć tej kwoty to pieniądze od Infiniti. Na aż €33 mln Renault może liczyć od Castrola.

McLaren zgarnia pół miliona euro więcej od sponsorów niż Red Bull – 93,5 mln euro. Ekipa z Woking ma największą liczbę sponsorów ze wszystkich ekip, ale największy z nich, Petrobras, to kwota €8,5 mln. Red Bull najwięcej pieniędzy ma od Mobil1 (€20 mln) oraz Aston Martin (€15 mln).

Wielu sponsorów ma też Racing Point, przy czym wyróżnia się tu dwóch – BWT oraz SportPesa, którzy dają po €15 mln. Łączny budżet sponsorski ekipy to €79 mln.

Na miejscu 7. jest… Williams. Business-sport.es podaje, że €20 mln euro do ekipy wnosi ROKiT, a €15 mln Unilever (Rexona). Przy PKN Orlen widnieje kwota €8 mln, jednak raczej jest ona nieco wyższa. Łączna kwota od sponsorów w Williamsie wynosi €51,6 mln.

Stosunkowo niewiele zgarnia Haas – €43 mln. Największy udział w tej kwocie ma oczywiście ich tytularny sponsor, Rich Energy. Jeszcze mniej, bo €36,1 mln wnoszą sponsorzy do Toro Rosso, choć tu oczywiście nie jest liczony Red Bull. Gdyby go uwzględnić, byłaby to kwota €86,1 mln. Do Toro Rosso budżet w wysokości €25 mln, oprócz silników, wnosi Honda.

Najmniejszą kwotą od sponsorów w teorii dysponuje Alfa Romeo – €24,5 mln, choć doliczając pieniądze od włoskiego producenta samochodów, wychodzi nam kwota o €60 mln wyższa.

Zdaję sobie sprawę z tego, że te wyliczenia nie są w 100% dokładne, jednak pozwalają nam nieco bardziej rozeznać się w tej skomplikowanej materii sponsoringu poszczególnych ekip. Widzimy też, jak wiele znanych marek angażuje się w F1.

Poniżej zobaczycie galerię grafik z poszczególnymi zespołami.

Źródło i grafiki: business-sport.es

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi