Mamy dopiero drugą rundę sezonu F1 2019, a już niektóre ekipy zdecydowały się na przywiezienie poprawek aerodynamicznych. Wynikają one również z nieco innej charakterystyki toru w Sakhir. Poniżej zobaczycie najważniejsze zmiany w większości ekip na zdjęciach.
Fotki porównawcze wstawił na swój profil na Twitterze dziennikarz Albert Fabrega. Oczywiście niektóre zmiany będą jedynie testowane podczas treningów i niekoniecznie zostaną użyte przez zespoły podczas kwalifikacji i wyścigu.
Mercedes
Zmiany dotyczą tu m.in. skrzydełka-T. W Bahrajnie mistrzowie świata zdecydowali się na podwójne skrzydełko.
Mercedes recupera el ala doble d T para Baréin pic.twitter.com/a1kLaJrJ7b
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Zmiany dotyczą również wlotów powietrza, które z racji wyższych temperatur w Bahrajnie, powinny pracować wydajniej.
Mercedes cambia las salidas d refrigeración de los laterales para Baréin. pic.twitter.com/m2QPPeJCUZ
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
McLaren
Również w tej ekipie doszło do zmian. Dodane zostały nowe powierzchnie przy podłodze.
McLaren también ha añadido una extensión a las para unir fondo con extensión bandeja pic.twitter.com/6lE9RRH4If
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Ekipa przywiozła dwie konfiguracje przednich skrzydeł. Różnice między nimi nie są duże.
Comparativa d las 2 configuraciones d ala delantera de McLaren. Pequeñas diferencias. pic.twitter.com/sY5kSWxqMq
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Dość duża zmiana nastąpiła również w sekcjach bocznych. Deflektory są mniejsze i bardziej „agresywne”.
Nuevos deflectores verticales en la base del bargeboard del McLaren. pic.twitter.com/cWJ94gw6pT
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Renault
Ten sam element uległ zmianie w Renault. Nie są to jednak radykalne kwestie – skrócony został jeden z elementów deflektora.
Renault ha recortado elementos de la base del bargeboard. pic.twitter.com/kH5s4WRjBI
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Ekipa ta ma również lusterka przypominające te w Williamsie.
Detalle del espejo del Renault con aperturas alrededor para dejar pasar el flujo. pic.twitter.com/z4YsFh76qL
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Red Bull
Ekipa ta przywiozła do Bahrajnu nowy wlot powietrza na pokrywie silnika, tuż za kokpitem.
Red Bull ha añadido una saloda exrra d refrigeración en el lateral del RB15. pic.twitter.com/Q6oMrAMB9e
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Alfa Romeo
W przypadku tej ekipy Fabrega zauważył bardziej rozbudowane sekcje boczne.
Alfa Romeo añade cortes y modifica configuración d deflectores verticales del fondo para Baréin. pic.twitter.com/vlZVFZQEzQ
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Toro Rosso
Również tam nastąpiły zmiany w autach Alexa Albona i Danila Kvyata.
Nuevos bargeboards en el Toro Rosso. Tendran ambas configuraciones aquí. Mañaba salen a pista con las 2. pic.twitter.com/5BQxtJQIE8
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Haas
Tu też zmian jest sporo. Ekipa zdecydowała się na umieszczenie tuż za głową kierowcy dodatkowego skrzydełka. Rozwiązanie to miał w Australii zespół Racing Point.
Detalle de la aleta en la parte superior del Haas, justo por detrás del roll hoop y admisión. No es novedad. Esta solución también la adoptó Racing Point paquete aero eatrenado en Australia. pic.twitter.com/8IeVFg1P8q
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019
Ekipa testuje również bardziej rozbudowane sekcje boczne.
Detalle del la zona d del fondo delante d la rueda posterior del Haas. Desmontable para diferentes configuraciones, cambio rápido en caso d rotura o para evitar roturas en practicas d cambio ruedas. pic.twitter.com/uyIxYaT0Ab
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 28 marca 2019