KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Podsumowanie Rajdu Meksyku

Rajd Meksyku po raz kolejny nie zawiódł w kwestii emocji. Rywalizację w Ameryce Północnej w nieco kontrowersyjnych okolicznościach wygrał Sebastien Ogier, awansując na pozycję wicelidera w klasyfikacji generalnej. Podium uzupełnili Ott Tanak i Elfyn Evans.

Wygrana Ogiera była jego drugim z rzędu triumfem w Meksyku, tym razem za kierownicą Citroena C3 (rok temu w Fordzie Fiesta). Nie obyło się jednak bez kontrowersji i pytań o uczciwość postępowania zespołu mistrza świata. W tę wątpił były kierowca francuskiego teamu Kris Meeke, z którym Citroen zakończył współpracę w 2018 roku.

O co poszło? O sytuację z dziesiątego odcinka specjalnego, kiedy to Esapekka Lappi wypadł z trasy i – zdaniem organizatorów – stanął w niebezpiecznym miejscu. Obok jego auta udało się jednak przejechać zarówno Evansowi, jak i Meekowi. – Auto stało daleko, nie był to żaden problem – mówił Meeke.
Jadący tuż za nimi Ogier na trasie SS10 przebił oponę w swoim Citroenie. Krótko po tym zadecydowano o wywieszeniu czerwonej flagi, w wyniku czego mistrz świata i kolejni kierowcy musieli zwolnić, a organizatorzy „przydzielić odpowiednio poprawiony czas”. Ostatecznie strata Francuza na tym odcinku wyniosła 22,4 s.

Decyzja ta wywołała niemałe zamieszanie. Meeke oskarżał Citroena o naciskanie na organizatorów w kwestii czerwonej flagi, w celu obrony pozycji lidera przez Ogiera, organizatorzy odpowiadali, że była to ich samodzielna decyzja, zaś Citroen bronił się że nic nie wiedział o kapciu w samochodzie swojego kierowcy. Gdyby nie ingerencja w wyniki na tym odcinku, Kris Meeke byłby nowym liderem rajdu, a Ogier w tym momencie plasowałby się na czwartym miejscu, z 51-sekundową stratą do Irlandczyka.

Ostatecznie to pięciokrotny mistrz świata został drugi raz z rzędu zwycięzcą Rajdu Meksyku, wyprzedzając Tanaka i Evansa, którzy prowadzili zaciętą rywalizację o drugie miejsce. Z walką o dobre wyniki w pierwszym dniu rajdu pożegnali się Andreas Mikkelsen, Jari-Matti Latvala i Dani Sordo – wszyscy w wyniku problemów technicznych. Podobnie było w przypadku Łukasza Pieniążka, który uszkodził zawieszenie po uderzeniu w kamień.

Rajd Meksyku 2019 spotkał się krytyką ze względu na niecodzienne incydenty: począwszy od sytuacji z czerwoną flagą, poprzez uszkodzenie hopki na pierwszym oesie, co skutkowało jego przerwaniem, aż po… zamkniętą bramę na trasie, na którą natknął się Andreas Mikkelsen. – W tegorocznej edycji rajd nie popisał się wysokim standardem, który zwykliśmy tu widzieć – mówił Malcolm Wilson z M-Sportu.

Po trzeciej rundzie sezonu na szczycie tabeli plasuje się Ott Tanak (65), a za nim Sebastien Ogier (61) i Thierry Neuville (55). Kolejną rundą będzie pierwsza właściwa asfaltowa próba w tym sezonie, czyli Rajd Korsyki, zwany też rajdem dziesięciu tysięcy zakrętów.

blank

Agata Bednarczuk

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi