KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Latifi pierwszym zwycięzcą F2 w tym sezonie

Pierwszy, dłuższy, wyścig Formuły 2 już za nami. Było sporo emocji. Do zmagań zawodnicy przystępowali zgodnie z czasami uzyskanymi w piątkowych kwalifikacjach.

Z pole position ruszał Luca Ghoitto z teamu MP – Virtuosi. Faworyt, Holender Nyck de Vries startował z 3 pola.

Niestety Ghiotto na starcie dopadła awaria sprzęgła. Mimo ruszania z pole position, Włoch stracił aż 5 pozycji. Prowadzenie objął startujący z P2 Louis Delatraz. Na 6 okrążeniu awarii DRSu uległo auto Seana Gelael. Indonezyjczyk stracił przyczepność na prostej startowej, nie zamknęła mu się lotka tylnego skrzydła i wypadł z toru na pierwszym zakręcie. Na 9 okrążeniu, ujrzeliśmy atak z użyciem DRSu na prostej startowej Latifiego na Delatraza i byliśmy świadkami zmiany na prowadzeniu.

Z upływem czasu Ghiotto odrabiał straty poniesione na starcie. Najpierw wyprzedził Jacka Aitkena, a na 10 okrążeniu stoczył pasjonującą walkę i przeskoczył przed Nobuharu Matsushitę. Chwilę później Japończyk stracił też kolejne pozycje. Po chwili, jako pierwszy pojawił się w PIT lane.

W międzyczasie szaloną jazdą popisywał się Ghiotto, który wyprzedził De Vriesa, Delatraza i awansował na 2 miejsce. Na 17 okrążeniu do pit lane zjechał lider wyścigu Nicholas Latifi. Były tam problemy z dokręceniem prawego tylnego koła i kierowca zespołu DAMS spadł na 4 miejsce.

Po serii zmian ogumienia prowadził De Vries przed Matsushitą, Delatrazem i Nicholasem Latifim. Mający najświeższe opony z czołówki Latifi wyprzedził na 20 kółku Delatraza. Chwilę później połknął Matsushitę i rzucił się w pogoń za De Vriesem. Długo ona nie trwała i już na 23 kółku, junior Williamsa odzyskał prowadzenie w wyścigu.

Za plecami czołówki znakomite tempo prezentował Luca Ghiotto. Na 25 okrążeniu wyprzedził za jednym razem Delatraza i Sette Camarę. Dwa okrążenia później rozprawił się też z Matsushitą i był już 3. Duże problemy Japończyka z „kończącymi” się oponami wykorzystali też inni kierowcy i spadł on aż na 7 pozycję. Ghiotto zaatakował i wyprzedził też Nycka de Vriesa i objął drugą lokatę. Holender też, podobnie jak Matsushita, miał już prawdopodobnie problem z degradacją, bo ostatecznie spadł aż na 6 miejsce. Dla Ghiotto dogonienie i wyprzedzenie prowadzącego w wyścigu Latifiego było już jednak nierealne. Na 4 okrążenia tracił bowiem 6 sekund, a rywal miał „czysty” tor przed sobą.
Ostatecznie, w pierwszym wyścigu sezonu w Bahrajnie, triumfował Latifi, przed Ghiotto i Sette Camarą.
Po wyprzedzeniu Matsushity na ostatnim kółku, ósmy był Mick Schumacher. Nie byłoby to warte wzmianki, gdyby nie fakt, że do jutrzejszego „sprintu” Schumacher ruszy z pole position, bowiem pierwsza ósemka sobotniego wyścigu ruszy do niedzielnego ścigania w odwrotnej kolejności.

Piotr Ciesielski

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi