KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Kubica Russell

Kubica: W Bahrajnie sporo rzeczy do zrozumienia

Williams opublikował tradycyjną zapowiedź weekendu wyścigowego. Ekipa zwraca uwagę na inne wyzwania niż te, których doświadczyli w Australii. Robert Kubica zwrócił uwagę na to, że potrzebna będzie stabilność bolidu i dobra przyczepność. A z tymi podczas ostatnich jazd był problem. Przeczytajcie wypowiedzi kierowców i inżyniera Williamsa.

„Po rozpoczęciu sezonu w Australii, teraz udajemy się na bardziej konwencjonalny tor. Obiekt na Sakhir jest wymagającą kombinacją czterech prostych i sekwencji trudnych zakrętów, łącznie z przejeżdżaną na dużej prędkości szykaną w zakrętach piątym, szóstym i siódmym, a następnie zjazdem i nawrotem w zakręcie ósmym. Kwalifikacje i wyścig odbywają się w chłodniejszych warunkach, choć tor zawsze kojarzył się z trudnościami dla tylnych opon, które mogły się przegrzewać. Na 2019 rok Pirelli bierze tu najtwardsze ze swoich mieszanek, co sprawi kolejne trudności kierowcom i inżynierom. Liczymy na rozwój na bazie tego, czego nauczyliśmy się w Australii i chcemy zmaksymalizować formę obecnego samochodu i badać najważniejsze obszary na dalsze poprawianie bolidu. Obaj kierowcy znają już ten tor. Robert jeździł tu w 2010 roku, a w 2008 roku był na podium. Goerge ścigał się w ubiegłym roku podczas pierwszej rundy sezonu Formuły 2” – powiedział Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa.

Robert Kubica startował w Bahrajnie 4 razy, ale brał udział w pięciu weekendach wyścigowych. W 2008 roku zdobył pole position i był trzeci, a punkty zdobył jeszcze tylko raz.

„Bahrajn jest zupełnie innym torem niż Australia więc zmierzymy się z nowymi wyzwaniami, łącznie z większymi temperaturami i układem toru. Są nowe rzeczy do odkrycia, ale znam ten tor całkiem dobrze. Jest tu sporo jazdy stop and go więc samochód musi być bardzo stabilny na hamowaniach i trzeba mieć dobrą trakcję. Mam dobre wspomnienia z Bahrajnu, bo zdobyłem to pierwsze pole position w 2008 roku i nie mogę doczekać się kolejnego startu. Może tu być bardzo gorąco więc opony będą ważnym tematem do zrozumienia by jak najlepiej je wykorzystać. Zobaczymy, jak nam pójdzie” – powiedział Robert Kubica.

George Russell poprzednio raz ścigał się na torze Bahrajnie – w ubiegłym sezonie w pierwszym wyścigu Formuły 2 zajął 5. miejsce, a w drugim był 19.

„Jestem podekscytowany udając się do Bahrajnu, bo to tor, który bardzo lubię. Nie mogę doczekać się powrotu za kółko samochodu Formuły 1 na moje drugie Grand Prix. Jazda w Bahrajnie jest trudna bo to bardzo agresywny tor z dużymi temperaturami opon, co bardzo obciąża samochód. Koniec końców jestem gotowy na to wyzwanie i chcę wrócić do fotela” – powiedział George Russell.

Zapowiedź weekendu wyścigowego w Australii przeczytacie TUTAJ.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi