KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Robert Kubica F1 Williams Australia powrót

Kubica: Otarcie bandy zawstydzające, ale zrozumieliśmy więcej rzeczy

Robert Kubica mówi więcej o swoich dzisiejszych kwalifikacjach, złych odczuciach z początku sesji, które sprawiły, że jechał wolniej niż powinien i o jutrzejszym bardzo ważnym, ale też trudnym dniu. Robert zauważa jednak pewne pozytywy po dzisiejszych jazdach, również związane z kierunkiem, w którym powinien iść rozwój bolidu.

„To było skomplikowane z różnych powodów. Myślę, że kwalifikacje były trudne z racji ogólnego czucia samochodu, jednak nagle te odczucia poprawiły się ogromnie w ostatnim przejeździe. Ale potem skomplikowałem sobie życie głupim błędem. To nie była pomyłka wynikająca z przeszarżowania czy czegoś takiego. To raczej błędna ocena dostępnego miejsca, co jest dość zawstydzające” – przyznał Robert Kubica, cytowany przez motorsport.com

„Ale przynajmniej będę miał lepszy pogląd tego, ile miejsca będę miał, gdy będę na torach ulicznych. To nie powinno się zdarzyć” – dodał Polak.

„Jest jednak kilka rzeczy po tych kwalifikacjach, które rozumiemy lepiej. Niestety nie zmieni to odbioru zespołu i jego pozycji, ale przynajmniej nauczyliśmy się czegoś, co według mnie jest ważne” – dodaje Robert.

Kubica mówi, że problemy, jakie miał podczas weekendu w Melbourne, sprawiły, że nie miał pewności by cisnąć mocniej w swoim ostatnim przejeździe.

„Problemem jest to, że startowałem z tak złymi odczuciami przed tym okrążeniem, że w wielu miejscach pojechałem wolniej niż powinienem. To normalne, gdy startujesz bez odpowiedniej wiedzy. Ale przynajmniej rozumiemy kierunek, w którym samochód potrzebuje być ustawiany. Trochę późno, ale lepiej później niż wcale. Prawdopodobnie poszliśmy za bardzo w kierunku zmian dokonywanych w ubiegłym roku, podczas gdy tak naprawdę samochód prowadzi się inaczej. To była inna charakterystyka i nie opłaciło się to. Przynajmniej po tym trudnym dniu mamy jakiś pozytyw” – mówi Robert.

Robert zdaje sobie sprawę z tego, że jutrzejszy wyścig będzie bardzo trudny i mówi, że podczas symulacji wyścigu wczoraj był wyprzedzany częściej niż podczas całej dotychczasowej kariery.

„To będzie bardzo ważny i trudny dzień, ale to będzie mój pierwszy wyścig w F1 od dłuższego czasu. Niestety nie zrobiłem więcej niż 15 okrążeń w jednym przejeździe podczas testów. Jest wiele rzeczy do odkrycia, ale patrząc na wczorajsze dłuższe przejazdy, będzie bardzo ciężko. Kiedy ludzie robili dłuższe przejazdy i symulacje wyścigów, byłem wyprzedzany częściej niż podczas wszystkich czterech lat mojej kariery. A to było tylko 45 minut jazdy. To będzie zatem długi wyścig, ale ekstremalne ważne jest jego przejechanie, zdobycie informacji i myślę, że koniec końców, mimo że nie wygląda to pozytywnie, to będzie dobry dzień dla mnie” – kończy Kubica.

Źródło: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi