KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Robert Kubica wywiad TVP sport

Kubica: Okrążenie zjazdowe zapamiętam do końca życia

W bardzo ciekawym, ponad 15-minutowym wywiadzie dla TVP Sport, Robert Kubica opowiada o swoich wrażeniach po wyścigu w Australii, ale również więcej o problemach bolidu Williamsa i zbieżnych spostrzeżeniach co do możliwości poprawy obu kierowców ekipy z Grove. Obejrzyjcie całość poniżej i przeczytajcie najważniejsze fragmenty.

Zdecydowana większość wypowiedzi Roberta pojawiła się już wcześniej, na przykład tutaj. Jest jednak kilka nowych cytatów, m.in. dotyczących problemów Williamsa.

„Myślę, że niektóre problemy są do wyeliminowania, ale trzeba się za nie wziąć i je zrobić. Mamy z Georgem podobne odczucia dotyczące samochodu i to jest pozytywne, bo mamy zbieżne opinie. Dziś George zgłosił dwa tematy, o których ja mówiłem w Barcelonie i nawet zrobiłem specjalne spotkanie w fabryce po testach żeby opowiedzieć o nich. Wszystko zależy od reakcji, zasobów. Niektóre elementy naszej łamigłówki są w naszym zasięgu” – powiedział Kubica.

Zapytany, czy są one do wyeliminowania w ciągu 2-3 miesięcy, jak twierdzi George Russell, Kubica odpowiada:

„Myślę, że George Russell jest debiutantem i dużym optymistą, ale Formuła 1 jest bardzo skomplikowanym sportem i nie jest łatwo wyeliminować problemy. Główną rzeczą, która sprawia, że nasz bolid nie sprawuje się najlepiej jest docisk aerodynamiczny, który jest trudny do znalezienia. To nie jest tak, że ktoś w 1 sekundę znajdzie ten docisk. Zespół pracował nad tym bolidem długo. Czasem zdarzają się jednak takie sytuacje, że w tydzień da się znaleźć ten docisk bo ktoś wpadnie na dobry pomysł czy skopiuje inne bolidy. Najpierw jednak musimy rozwiązać problemy z produkcją części. Dopóki tego nie zrobimy, nie będziemy pracować nad prędkością” – powiedział Robert.

„Wiadome, że będąc tak daleko, jedynym kierowcą, z którym można się porównywać jest partner z zespołu. Jesteśmy jednak w dwóch różnych sytuacjach. Ja wracam do F1 po ośmiu latach, która się bardzo zmieniła i choć on jest debiutantem, to wiemy tyle samo o obecnej Formule 1. Czasem by iść w dobrym kierunku, trzeba się poświęcić. I to nie jest tak, że tylko ja to robię, ale uważam, że miałem więcej problemów, szczególnie w Barcelonie, gdzie zgubiłem sporo czasu. Fakt jest taki, że w kwalifikacjach tylko na 1 okrążeniu poczułem się komfortowo w aucie. Dziś było lepiej jeżeli chodzi o jazdę. Wczoraj nie byłem zadowolonym z siebie, bo było kilka rzeczy, które mogliśmy zrobić lepiej. Rytm wczorajszy nie był rewelacyjny. To nie jest tak, że traciłem 1,5 sekundy, myślę, że byłbym blisko George`a choć nie przed nim” – stwierdził Polak.

„Wiele informacji mi dziś wpadło, a mało rzeczy mnie zaskoczyło, co jest pozytywne. Byłbym nieostrożnym myśląc, że wiem wszystko. Te rzeczy, które muszę przejść od nowa, dodadzą mi pewności” – dodał kierowca Williamsa.

„Mam nadzieję, że te trudności nas wzmocnią i dadzą mi więcej pewności siebie. Dziękuję wszystkim za doping, nawet jadąc i rozmawiając z inżynierem słyszałem ich. Okrążenie zjazdowe na pewno zapamiętam do końca mojego życia. Nigdy nie myślałem, że będę dziękować zespołowi za to, że dojechałem do mety, ale to był dla mnie szczególny dzień” – powiedział Kubica na koniec rozmowy.

Fragment wywiadu zobaczycie poniżej, a całość TUTAJ.

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi