Kubica na koniec testów Williamsa – relacja live

Robert Kubica Williams F1 Barcelona

Jak dotąd drugi tydzień testów przedsezonowych w Barcelonie idzie po myśli Williamsa. Ekipa z Grove nadrabia zaległości, a finał skondensowanych prac przed rozpoczęciem sezonu ma nastąpić dziś, kiedy Robert Kubica będzie za kółkiem FW42 wykonywał symulacje kwalifikacji i wyścigu. Zapraszam na relację live z piątkowych jazd z live timingiem, filmami, zdjęciami i wypowiedziami.

 

       

 

 

Jak było wczoraj

George Russell przejechał wczoraj 140 okrążeń – najwięcej spośród wszystkich kierowców. Jazdy były bezproblemowe, choć zakłócane czerwonymi flagami. Na torze zatrzymywały się m.in. Ferrari czy McLaren, a poważną kraksę zaliczył Pierre Gasly, mocno rozbijając swojego Red Bulla. Były nawet wątpliwości, czy uda się tej ekipie przygotować auto na piątek.

Pełną relację z czwartkowych jazd można znaleźć TUTAJ.

Harmonogram dnia

Przedsezonowe testy będą odbywać się w Barcelonie i będą podzielone na dwie tury – od 18 do 21 lutego oraz od 26 lutego do 1 marca. Każdego dnia jazdy będą odbywały się od godz. 9 rano polskiego czasu do godz. 18 z godzinną przerwą obiadową między 13 a 14.

Harmonogram jazd

Gdzie oglądać?

Druga tura testów nie będzie transmitowana na żywo w Polsce – również w F1 TV Pro. Testów nie będzie transmitowała również telewizja Sky Sports. Będziemy mieli natomiast codzienne, wieczorne podsumowania w Eleven Sports. Będziemy oczywiście mieli dostęp do live timingu z testów.

Relacje w Eleven Sports z przedsezonowych testów w Barcelonie:
Piątek, 1 marca:
godz. 19:30 – #Elevenf1

Informacje o torze

Circuit Barcelona – Catalunya to niezwykle ważny tor dla Formuły 1, rozpoczynający europejską część sezonu Formuły 1. Tor liczy sobie 4655 metrów.

Tor wymaga dużej siły docisku, ale wymagania dotyczące chłodzenia są średnie. Na jednym okrążeniu zużywa się tylko 1,53 kg paliwa, a z gazem „do dechy” przejeżdża się 64,4% okrążenia.

Najdłuższa prosta tego toru, po którym jeździ się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, liczy sobie 1310 metrów. Średnia prędkość na okrążeniu to 197 km/h a maksymalna tylko 303 km/h. Rekordzistą toru jest Lewis Hamilton, który w 2018 roku pojechał tu w wyścigu 1:18.441. W ubiegłorocznych kwalifikacjach ten sam zawodnik wykręcił jednak 1:16,173.

Podczas drugiej tury przedsezonowych testów w ubiegłym roku (ze względu na temperatury tylko ją można porównywać), najlepszym czasem było 1.17.182 Sebastiana Vettela. Oto wyniki wszystkich ekip z ubiegłego roku:
1. Ferrari (Sebastian Vettel) 1:17.182 (hyper-soft)
2. McLaren (Fernando Alonso) 1:17.784 (hyper-soft)
3. Red Bull (Daniel Ricciardo) 1:18.047 (hyper-soft)
4. Renault (Carlos Sainz) 1:18.092 (hyper-soft)
5. Haas (Kevin Magnussen) 1:18.360 (super-soft)
6. Toro Rosso (Pierre Gasly) 1:18.363 (hyper-soft)
7. Mercedes (Lewis Hamilton) 1:18.400 (ultra-soft)
8. Force India (Esteban Ocon) 1:18.967 (hyper-soft)
9. Sauber (Charles Leclerc) 1:19.118 (hyper-soft)
10. Williams (Sergey Sirotkin) 1:19.189 (soft)

 

Pogoda

Będzie dziś słonecznie i bezdeszczowo.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Archiwum

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 16 stycznia

Mario Andretti wygrywa GP Argentyny, odnosząc 7. zwycięstwo w karierze. Pierwszy raz najlepszy czas wyścigu wykręca Giles Villeneuve. W F1 debiutuje Didier Pironi, a 100. start zalicza Emerson Fittipaldi.

Robert Kubica pokazuje auto na 2015 rok. Będzie jeździł na oponach Pirelli, a jego sponsorami nadal będą Lotos i Grupa Azoty. Kubica będzie jeździł jeszcze starym modelem Fiesty. Nowy ma otrzymać w maju.

„Obecnie nie mamy programu na resztę roku. Na ten moment zatrzymuje się on na Monte Carlo. Rozmawiam ze sponsorami i innymi partnerami, ale zaplanowany mamy tylko Rajd Monte Carlo. Jeżeli zostaniemy w rajdach, to musi odbywać się na innych warunkach niż w ubiegłym roku, bo to było szaleństwo. Cały sezon WRC jest wielkim poświęceniem więc wolałbym solidnie przygotować się do wybranych startów. Jest możliwe, że będziemy robić coś jeszcze innego i mamy opcje na drugą część sezonu. Może to oznaczać powrót do samochodu wyścigowego. Jeżeli tak się stanie, to poświęcę na to cały mój czas i będzie to projekt długoterminowy” – mówi Robert Kubica w rozmowie z Autosportem.