KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Williams Bahrajn Kubica

Kubica: Mam nadzieję, że będziemy w stanie to rozwiązać

Połowa garażu Williamsa może być dziś dość zadowolona z wykonanej pracy i wyników. Niestety, nie jest to ta połowa, obsługująca i jeżdżąca bolidem z numerem 88. Również w informacji prasowej Williamsa Robert Kubica podkreśla różnice między dwoma bolidami ekipy.

Dave Robson, starszy inżynier wyścigowy Williamsa był w dość dobrym nastroju po dzisiejszych treningach.

„To drugi wyścig sezonu i mamy tu zupełnie inne warunki niż w Melbourne. Było ekstremalnie gorąco i wietrznie w pierwszym treningu, co sprawia, że samochody i kierowcy nie mają łatwo, a nauka jest trudniejsza. Byliśmy w stanie przeprowadzić interesujące testy, oparte na badaniach, które wykonaliśmy w fabryce po Melbourne. W drugim treningu było znacznie chłodniej, a wiatr ustał więc byliśmy w stanie rozpocząć normalne przygotowania przed kwalifikacjami i wyścigiem. Przeprowadziliśmy interesujące testy z dwoma autami, które jechały na nieco innych programach jeżeli chodzi o ustawienia byśmy nauczyli się jak najwięcej o poszczególnych mieszankach opon. W samochodzie George`a przeprowadziliśmy pierwszy porządny test mieszanki C1, która jest najtwardszą przygotowaną przez Pirelli. Koniec końców to był zdradliwy piątek, ale byliśmy w stanie nauczyć się wiele o samochodzie i przeprowadzić dobre przygotowania. Wiemy, że jutro w trzecim treningu będzie gorąco i trudno i musimy mieć pewno, że wyciągniemy jak najwięcej z dzisiejszej jazdy byśmy mogli ją implementować w kwalifikacjach i wyścigu” – powiedział Robson.

Zadowolony był również George Russell, bo i ma powody do satysfakcji. Jego auto spisywało się dziś dobre i mimo obrotu zdołał wykonać program, uzyskując czas 0,8 sekundy gorszy od Antonio Giovinazziego z 18. miejsca. Do najlepszego czasu z treningu, Sebastiana Vettela, stracił on 3 sekundy.

„Jazda w Bahrajnie mi się podobała, to naprawdę przyjemny tor z dobrym tempem. Myślę, że jesteśmy nieco bliżej bo tor pasuje nieco bardziej naszemu autu niż inne, ale jesteśmy jednocześnie tam, gdzie oczekiwaliśmy. Pierwszy trening był dyżym wyzwaniem jednak myślę, że wszyscy tu mieli te same problemy w gorących warunkach. Drugi trening był znacznie przyjemniejszy do jazdy, ale czasy okrążeń nadal są dalekie od zamierzonych i mamy mnóstwo pracy. Będąc w tej pozycji musimy optymalizować wszystko by sprawić, że samochód będzie konkurencyjny” – powiedział Anglik.

Niezadowolony z zachowania bolidu był Robert Kubica, który stracił do Vettela 4 sekundy i sekundę do Russella.

„To nie był łatwy dzień, ale wiemy, nad czym musimy popracować. Po pierwszym wyścigu miałem pewne wątpliwości i pytania, ale teraz one minęły. W Australii jechałem na innych ustawieniach niż Grorge i wyraźnie widzieliśmy różnice w charakterystyce samochodu. Tu zaczęliśmy z tym samym setupem, a charakterystyka jest nadal inna. Mam tylko nadzieję, że będziemy w stanie to rozwiązać, ale musimy przeprowadzić pewne testy by zrozumieć powody” – powiedział Robert.

„Niestety bolid zachowuje się dziwnie i dzieje się tak już od Australii. Wtedy myśleliśmy, że to wynik uszkodzeń podłogi i braku części, ale teraz różnica jest widoczna na wykresach. Teraz mamy te same ustawienia, a bolidy zachowują się zupełnie inaczej. Nie za bardzo znamy tego powód i to jest martwiące” – powiedział Kubica w rozmowie z Mikołajem Sokołem z Eleven Sports.

„Dzieje się coś w aerodynamice, co zakłóca prowadzenie bolidu i jego przyczepność. Różnica jest duża, to jak dwa różne samochody” – cytuje Polaka motorsportweek.

Źródło: Eleven Sports, motorsportweek

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi